Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelsen: Betydning af forventet overskud

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er standard for nye enkeltmandsvirksomheder, men Skat har angivet et overskud for 2011 på 100.000 Kr.

Nu er det sådan at jeg hverken ved om dette beløb er for højt eller for lavt. Min umiddelbare tanke er at overskud i virksomheden skal bruges på yderligere investeringer (fx udvidelse af varelageret). Kan jeg således blot erstatte de 100K som Skat har vurderet med et rundt 0,- ?

Jeg er klar over at der naturligvis skal betales skat af et eventuelt overskud hvorfor skat også har sendt en stak betalingskort.

Endnu et spørgsmål: kan sådan en vurdering have indflydelse på om Skat tænker "hobbyvirksomhed"? Er det overhovedet relevant når virksomheden er en webshop med salg af varer og ikke en konsulent-virksomhed der bruges til at kunne trække personlige udgifter fra?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:57
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 11:06

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Det var ikke ment som at jeg absolut ønsker at undgå at betale skat - det gør jeg med glæde! Jeg vil blot hellere bruge de penge der løbende skal indbetales i forskud på investeringer i virksomheden med det samme. Eksempelvis går jeg med tanker om at få udviklet et unikt modul til Magento. Dette vil koste penge som der umiddelbart vil være færre penge til hvis der samtidig skal betales skat af et overskud der ikke er opnået endnu.

Giver det mening?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 11:11
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 11:14

Mit spørgsmål går primært på om det er et problem at indtaste 0,- som forventet overskud for 2011 og så revurdere dette når man når længere hen på året (og naturligvis betale skat af det overskud der måtte være)?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 11:17

Du må jo taste dit bedste bud på et resultat for 2011 :-)

Prøv evt. at stille et budget op - går det i 0 går det i 0.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:18

Jeg har ikke hørt om, at det skulle være et problem. Hvis du senere på året justerer op, skal du bare være opmærksom på, at du selvfølgelig har færre måneder/rater til at betale din skat. Husk derfor for din egen skyld at "lægge til side", så du ikke render i likviditetsproblemer.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 11:21

Hej Jørgen. Igen tak for dit hurtige svar!

Det vil sige at der ikke er noget problem i at vurdere et beløb der er lavere end Skats estimat (100K i det her tilfælde) og så betale resten såfremt ens vurdering er for lav?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Hej,

kr. 100.000 er en standard. Tror de betalingskort Skat har sendt er til AM-bidrag. Lur mig om der ikke er 10 stk. a´ 800,- (8% af 100.000).

Hvis du ikke mener det er realistisk det 1. år kan du bare ændre din forskudsopgørelse.

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)