Målet er på sigt at få mest mulig ud af de investerede Adwords kr. Hvis vi tager udgangspunkt i at annonceteksten er relevant, hvad er så bedst: 1) Have et højt bud (Maks CPC) pr søgeordskombination og dermed få en god CTR, som vil reducere gns CPC på sigt, eller 2) Have lave bud pr søgeordskombination og dermed få en dårligere CTR, der vil få dit gns CPC til at ligge på maks CPC, men med relativt få klik. Mv Holger |
Det kan der nok ikke svares entydigt på, men mon ikke svaret er "midtimellem 1 og 2".
Du skal jo gerne holde en nogenlunde fornuftigt CTR, samtidig med at du byder mindst muligt. Der bør nok i høj grad skæves til den gennemsnitlige annonceposition og så holde den sammen med CTR for at sandsynliggøre om CTR'en er fornuftig i forhold til positionen.
Ligeledes kommer det an på budget, om man kun har meget lavt budget og derved kun råd til få kliks, eller lidt højere budget og derved forsøge at ramme det ved korrekt kombination af CTR/position/CPC.
Ser man bort fra alt det, handler det (for de fleste der anvender adwords), om at få fleste konverteringer (salg, kunder, brugere) ud af det budget man bruger på adwords. Og så kan det i princippet være ligegyldigt om man giver 1 kr eller 100 kr pr. klik, hvis blot ROI'en er fornuftig.