Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - CPC/CTR - klikpriser

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Målet er på sigt at få mest mulig ud af de investerede Adwords kr.

Hvis vi tager udgangspunkt i at annonceteksten er relevant, hvad er så bedst:

1)

Have et højt bud (Maks CPCpr søgeordskombination og dermed få en god CTR, som vil reducere gns CPC på sigt, eller

2)

Have lave bud pr søgeordskombination og dermed få en dårligere CTR, der vil få dit gns CPC til at ligge på maks CPC, men med relativt få klik.

Mv

Holger

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 05:29

Det kan der nok ikke svares entydigt på, men mon ikke svaret er "midtimellem 1 og 2".

Du skal jo gerne holde en nogenlunde fornuftigt CTR, samtidig med at du byder mindst muligt. Der bør nok i høj grad skæves til den gennemsnitlige annonceposition og så holde den sammen med CTR for at sandsynliggøre om CTR'en er fornuftig i forhold til positionen.

Ligeledes kommer det an på budget, om man kun har meget lavt budget og derved kun råd til få kliks, eller lidt højere budget og derved forsøge at ramme det ved korrekt kombination af CTR/position/CPC.

Ser man bort fra alt det, handler det (for de fleste der anvender adwords), om at få fleste konverteringer (salg, kunder, brugere) ud af det budget man bruger på adwords. Og så kan det i princippet være ligegyldigt om man giver 1 kr eller 100 kr pr. klik, hvis blot ROI'en er fornuftig.

Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  År Skrevet kl. 05:56

Hej CMS

Jeg er 100% enig vedr. ROI.

Jeg har aldrig rigtig brugt den gennemsnitlige annonceposition til noget, men det vil jeg prøve fremadrettet.

Som udgangspunkt bruger jeg at CTR skal være mindst 1%.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48

Hej

Jeg har et spørgsmål indenfor Adwords og klikpriser.

Er det muligt at få Maks CPC til at automatisk vælge den billigste sats hver dag?

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  År Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Som standard har Adwords 'automatisk' budgivning - du indsætter blot maks CPS. Det tilgodeser i høj grad det du efterspørger.

Alternativt skal du vælge 'manuel' budgivning, hvor du selv skruer dine bud op og ned løbende for at finde den bedste pris.

Man kan umiddelbart sammenligne det med at køre i en bil med automatisk eller manuelt gear. Det er de færreste personer der er bedre til at køre Adwords manuelt i forhold til den automatiske mulighed, med mindre du bruger noget tid på at øve dig i Adwords optimering.

Så min anbefaling er, start med 'automatisk' budgivning.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Holger.

Google indregner den lavere CTR i den lavere position, så det er ikke et argument at betale mere for at opnå en højere CTR.

I stedet for alle dine overvejelser bør du fokusere på at få flest mulige konverteret til tilmeldinger/kunder med det budget du nu engang har.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31

Hej

Tak for svar begge to.

Er det så muligt at få CPC automatisk til, at følge minimumsbeløbbet for at være på side 1?

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:37

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:06

I Adwords Editor er der en funktion hvor du kan hæve alle dine bud, til minimums bud, på første side.. Dog vil jeg ikke anbefale det, da denne logik ikke har noget med indtjening og ROI at gøre..

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Super fedt program - det virker allerede!! Programmet er mega overskueligt og jeg kan ændre hele baduljen på en gang, lige hvad jeg havde brug for.

Jeg er nu også tilmeldt Google Adwords Uddannelsen.

Hvad vil du foreslå at jeg gør? Kontra indtjening og ROI...

Jeg har ca. 500-1000 søgeord der har relevans for en radius af 40 km med Greve som udgangspunkt.

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)