Hej Helle Jeg kan så også sige, at så burde jeg være alkoholiker kriminel og stofmisbruger..... Men det som der er, er jo at det bliver man netop ikke af de kommunale forhold, men af de værdier som man får i familien. Man kan også idag vende den om, og spørge, om alle de tiltag, som de forskellige regeringer har taget, har gjort at børnefamilierne er blevet nogle små egoistiske grupper, der ikke er van til at tage et ansvar? /Kenneth Ps egoisme, har den dejlige tendens at man ikke tænker længere end en selv. |
Kenneth:Hej Morten
Nu er det jo også mine skatte kroner som der går til at finansere alle de tiltag, der sker i ens kommune.
Og derfor mener jeg så også at det er tilladt at man har en mening om hvordan de resourcer skal bruges.
Jeg siger jo heller ikke at jeg ved hvordan det er på de pågældende på kroppen, det har jeg ikke udtalt mig om. Jeg har udtalt at jeg ikke ville kunne give de rammer, et barn kræver.
Jeg siger sådan set kun, at det som der er det store problem er at mange mennesker bruger mere tid på at brokke sig istedet for at tage konsekvensen af den manglende samarbejde fra kommunen. For vi kan jo alle sidde her bag hver vores skærm og forlange det ene eller andet, og gøre opmærksom på det tredje, uden af vi egentligt vil offer noget for det.
Man køber en villa i et fint kvarter, i en anden kommune og forventer at fra dag et af, så skal der tages specielle forhold for vores børn, uden at sagsbehandlere, når at få papirne i hånden. Vi forventer, at når man bor i et fint område, så er der bedre forhold. Og problemet er jo tit at de der lever i et fint område, er også dem der har så travlt med deres kariere, at de ikke har tid til børnene. Og det betyder så igen, at de er til en større belastning for det offentlige system.
Vi alle her prioriterer jo udfra hvor vi står i vores hverdag, og der er det klart at dem der er i famlier vil prioriterer den højre. Jeg som ikke har det luksus problem, vil jo helst prioriter det meget ned. Og ligge det over i forældrene hænder. Sådan at jeg ikke skal betale ekstra for alle de kommunale tilbud, som der efterhånden er.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at nogle her er dårlige forældre, eller at de ikke er i deres ret til at holde på deres ret.
/Kenneth
Det er også tilladt at du har din egen holdning, men du angriber jo i virkeligheden både Mikkel og Helle med dine udtalelser. Hvem siger f.eks. at Mikkel bor i et velhaverkvarter (jeg ved ikke om han gør det), og hvem siger at Helle vægter sit firma højere end sine børn? Jeg mindes faktisk engang at Helle skældte mig ud for at overveje at vægte mit eget firma højere end min familie.
Det er ganske enkelt sådan, at børn med særlige behov, har brug for særlig hjælp. Og specielt børn som har en "adfærdssygdom" kan man ikke bare flytte rundt på. Jeg har en lille fætter som skal følge et specielt program hver dag på grund af hans psykiske lidelser. F.eks. hænger der små sedler på badeværelset hvor der står beskrevet at først skal han tisse/det-der-er-værre, derefter skal han skylle ud og så skal han huske at vaske hænder. Har han ikke de små noter, så kan hans dagligdag bryde sammen. Og havde det ikke været fordi at forældrene fik hjælp fra deres kommune, så havde han aldrig fået stillet diagnosen, og var derfor i stedet blevet det vi i Danmark kan kalde for et udskud. Men nu virker han i stedet normal og har en del venner, og det er takket være den hjælp både han og hans forældre har modtaget fra kommunen.
Det jeg vil sige er, at jo længere tid kommunen trækker den, jo værre får børnene det. Så jo tidligere man kan gribe ind, jo bedre muligheder har barnet for at leve et "normalt" liv.