Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykisk overgreb på børn - Hvor anmelder man ?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg kan så også sige, at så burde jeg være alkoholiker kriminel og stofmisbruger.....

Men det som der er, er jo at det bliver man netop ikke af de kommunale forhold, men af de værdier som man får i familien.

Man kan også idag vende den om, og spørge, om alle de tiltag, som de forskellige regeringer har taget, har gjort at børnefamilierne er blevet nogle små egoistiske grupper, der ikke er van til at tage et ansvar?

/Kenneth

Ps egoisme, har den dejlige tendens at man ikke tænker længere end en selv.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Hej Morten

Nu er det jo også mine skatte kroner som der går til at finansere alle de tiltag, der sker i ens kommune.

Og derfor mener jeg så også at det er tilladt at man har en mening om hvordan de resourcer skal bruges.

Jeg siger jo heller ikke at jeg ved hvordan det er på de pågældende på kroppen, det har jeg ikke udtalt mig om. Jeg har udtalt at jeg ikke ville kunne give de rammer, et barn kræver.

Jeg siger sådan set kun, at det som der er det store problem er at mange mennesker bruger mere tid på at brokke sig istedet for at tage konsekvensen af den manglende samarbejde fra kommunen. For vi kan jo alle sidde her bag hver vores skærm og forlange det ene eller andet, og gøre opmærksom på det tredje, uden af vi egentligt vil offer noget for det.

Man køber en villa i et fint kvarter, i en anden kommune og forventer at fra dag et af, så skal der tages specielle forhold for vores børn, uden at sagsbehandlere, når at få papirne i hånden. Vi forventer, at når man bor i et fint område, så er der bedre forhold. Og problemet er jo tit at de der lever i et fint område, er også dem der har så travlt med deres kariere, at de ikke har tid til børnene. Og det betyder så igen, at de er til en større belastning for det offentlige system.

Vi alle her prioriterer jo udfra hvor vi står i vores hverdag, og der er det klart at dem der er i famlier vil prioriterer den højre. Jeg som ikke har det luksus problem, vil jo helst prioriter det meget ned. Og ligge det over i forældrene hænder. Sådan at jeg ikke skal betale ekstra for alle de kommunale tilbud, som der efterhånden er.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at nogle her er dårlige forældre, eller at de ikke er i deres ret til at holde på deres ret.

/Kenneth

Det er også tilladt at du har din egen holdning, men du angriber jo i virkeligheden både Mikkel og Helle med dine udtalelser. Hvem siger f.eks. at Mikkel bor i et velhaverkvarter (jeg ved ikke om han gør det), og hvem siger at Helle vægter sit firma højere end sine børn? Jeg mindes faktisk engang at Helle skældte mig ud for at overveje at vægte mit eget firma højere end min familie.

Det er ganske enkelt sådan, at børn med særlige behov, har brug for særlig hjælp. Og specielt børn som har en "adfærdssygdom" kan man ikke bare flytte rundt på. Jeg har en lille fætter som skal følge et specielt program hver dag på grund af hans psykiske lidelser. F.eks. hænger der små sedler på badeværelset hvor der står beskrevet at først skal han tisse/det-der-er-værre, derefter skal han skylle ud og så skal han huske at vaske hænder. Har han ikke de små noter, så kan hans dagligdag bryde sammen. Og havde det ikke været fordi at forældrene fik hjælp fra deres kommune, så havde han aldrig fået stillet diagnosen, og var derfor i stedet blevet det vi i Danmark kan kalde for et udskud. Men nu virker han i stedet normal og har en del venner, og det er takket være den hjælp både han og hans forældre har modtaget fra kommunen.

Det jeg vil sige er, at jo længere tid kommunen trækker den, jo værre får børnene det. Så jo tidligere man kan gribe ind, jo bedre muligheder har barnet for at leve et "normalt" liv.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:46

Kenneth:
Man køber en villa i et fint kvarter, i en anden kommune og forventer at fra dag et af, så skal der tages specielle forhold for vores børn, uden at sagsbehandlere, når at få papirne i hånden. Vi forventer, at når man bor i et fint område, så er der bedre forhold. Og problemet er jo tit at de der lever i et fint område, er også dem der har så travlt med deres kariere, at de ikke har tid til børnene. Og det betyder så igen, at de er til en større belastning for det offentlige system.

Har du overvejet om du har et problem i forhold til at dele befolkningen op i hvem der bor hvor og hvorfor? Du giver klart udtryk for flere gange, at hvis man bor godt - så har man ingen tid og prioriterer ikke »livets virkelige værdier«. Synes det er en meget ensidet holdning at tage.

Kenneth:
Vi alle her prioriterer jo udfra hvor vi står i vores hverdag, og der er det klart at dem der er i famlier vil prioriterer den højre. Jeg som ikke har det luksus problem, vil jo helst prioriter det meget ned. Og ligge det over i forældrene hænder. Sådan at jeg ikke skal betale ekstra for alle de kommunale tilbud, som der efterhånden er.

Jeg giver dig ikke ret. Man skal tænke længere end kun på sig selv. Selvom jeg ikke har sukkersyge, så synes jeg at dem der har skal have den bedste behandling. Selvom jeg ikke er gammel, synes jeg de ældre skal have den hjælp de har brug for.

I øvrigt - hvis så alle disse forældre skulle gå hjemme og selv sørge for behandlingen af deres børn - hvordan skulle de så få mad på bordet? Bistandshjælp? Gad vide hvor den kommer fra.....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Hej Helle

Nu skriver jeg ikke,  "bor godt", men at man i visse områder, mere prioriterer sin karriere højre end familien, og det kan du faktisk ikke argumentere imod.

Jeg siger heller ikke at du skal give mig ret, men ret til at lufte mine synspunkter, for de forhold der er omkring det som jeg betaler skat til. Du skal regne med at vi to samt andre aldrig bliver enige. Men at der skal være plads til at lufte forskellige holdninger.

Jeg ved sq da godt at jeg kan være ekstrem, men sådan er jeg nu. Og det er også derfor at jeg har prioriteret mit liv som jeg har. Og det er sikkert også det som der gør at jeg ikke er millionær idag. Men på den anden side, havde jeg haft succes, så ville folk nok også have lyttet mere til det jeg skriver, istedet for at stille spørgsmålstegn ved det.

Det som du skal regne med, er at sukkersyge kan deles i to, den selvforskyldte og den uforskyldte, den uforskyldte støtter jeg op om, mens den anden, er direkte sløs fra personen.

Og sådan er det jo generalt.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:09

Kenneth:
Men på den anden side, havde jeg haft succes, så ville folk nok også have lyttet mere til det jeg skriver, istedet for at stille spørgsmålstegn ved det.

Jeg tænker nu ikke over om en person har succes når jeg lytter til hvad han har at sige eller har af holdninger - men mere om holdningerne er nogen som jeg ser noget fornuft i. Og det gør jeg ikke lige helt ved de ting du siger i denne sammenhæng... om du havde stor succes med et eller andet, ville for mig have været fuldstændig ligegyldigt.

Jeg synes i øvrigt at både personen med den ene eller den anden form for sukkersyge skal have hjælp - det samme skal rygeren, alkoholikeren, narkomanen etc.

Succes er i øvrigt ikke kun karriere - man kan have succes med mange forskellige ting i forskellige størrelser :·)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:10

Kenneth:

Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge den artikel til, for jeg er udmærket klar over at flere og flere børn og unge får stillet diagnosen ADHD. Folk troede også engang at jeg havde det fordi jeg til tider kan være meget urolig, have svært ved at koncentrere mig og kan også snakke ørerne af folk.Jeg kom aldrig til læge med det, for jeg mente ikke selv at det kunne passe. Og få år senere fik jeg ret i mit eget synspunkt, da jeg fandt ud af at amfetamin har dens "rigtige" virkning på min krop.

Jeg mener - modsat dig - at det er et godt tegn at flere børn og unge får stillet diagnosen, og at forældrene kræver at deres børn bliver undersøgt. Jeg tager det som et tegn på at forældre i dag er mere obs på at få gjort noget ved deres børns psykiske problemer i tide.

Jeg deltog i øvrigt i et afsnit af Station 2 i maj måned omkring misbrug af Ritalin. Og det program udsprang at netop nyheden om at flere børn og unge får stillet diagnosen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:14

Kenneth:

Klip fra artiklen:

- Der er sket en udvikling i pædagogikken og samfundet i det hele taget, som betyder, at der stilles større og større krav til børnene. De skal være selvforvaltende, kunne indgå i gruppearbejdet og selv tage anvar for læringen. Samtidig har vi i de senere år stillet stadig større faglige krav til børnene og fokuseret på det boglige område. Det er godt for de fleste børn, men det bringer børn med ADHD til kort. De har svært ved at honorere de mange krav, forklarer han.

----

Folkeskolen kunne også blive mere rummelig :·)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Hej Helle

Der som problematikken ligger, er jo netop at folkeskolen netop har mistet sin rumlighed, grundet forældres krav.

Som det også fremgår af artiklen, så stiller forældre krav om at ADHD børn skifter klasse.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Hej Morten

Jeg mener modsat, at det er mere et symptom, på at man ikke har de redskaber der skal til for at være forældre.

/Kenneth

Ps så dig i Station2, og du klarede godt.

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)