Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generationsskifte

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og til alle jer andre: Undersøgelsen kører stadig Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:56

Besvaret

Køb ren argan olie her

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 09:31

Lagersalg123 - JEN:

Besvaret

1000 tak

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 08:40

Undersøgelsen er forsat kørende - håber på lidt flere svar inden vi lukker den ned i starten af januar.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 11:56

Aminoerne har som altid været yderst hjælpsomme og stor tak for det.

Jeg skal dog gerne op på flere svar. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg ellers kan nå ud til virksomhedsejere? - er der andre gode forums eller sider?

Jeg har lagt link ud her på Amino, Facebook, LinkedIn samt sendt emails til mine egne kunder.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 07:38

Hej alle,

Jeg lovede lige en afslutning på denne tråd og den kommer her:

Kandidatafhandlingen og undersøgelsen er nu blevet afsluttet. Vi fik i alt 84 gennemførte besvarelser, så stor tak til de Aminoer der har hjulpet.

”Det blev i undersøgelsen påvist at overdrageres afgørende områder i en generationsskifteproces er en høj pris, en risikofri vederlagsform samt en lav beskatning. Tidsperspektivet spiller dog ligeledes ind i overvejelserne i generationsskifteprocessen, mens selskabets forsatte succeschancer samt omkostninger ikke synes afgørende. Der må således siges at være stor fokus på den profit overdrageren kan få ud af sin virksomhed.  Overdrageren har som udgangspunkt gode intentioner i forhold til de blødere værdier som f.eks. selskabets fortsatte succeschancer, men området blev nedprioriteret da overdrageren skulle foretage en endelig vurdering af områderne.

Den generationsskiftemodel der bedst matchede overdragerens præferencer er et aktiesalg via et holdingselskab. Overdragerens præferencer blev tilfredsstillet på områderne beskatning, tidsperspektiv, succeschancer samt omkostninger. Pris og vederlagsform havde ingen af modellerne en væsentlig påvirkning af.

Til trods for dette er der fortsat plads til forbedringer i de rammer der stilles til rådighed for et generationsskifte. Specielt synes den begrænsede successionsberettigede kreds, holdingkravet og den manglede mulighed for en risikofri vederlagsform i disse krisetider at hæmme dynamikken i generationsskifteprocessen. Det er således oplagt at forbedre de retslige rammer for generationsskifteprocessen på disse områder.” 

Det var blot et kort uddrag af de ca. 130 sider, men hvis i vil vide mere er i velkomne til at skrive.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)