Jeg har hørt/læst et sted - så vidt jeg husker, men kan ikke finde det igen - at hvis der er en forventet udgift i 2011, så kan man "gemme" noget af sit overskud fra 2010 til denne udgift og dermed ikke svare skat af det beløb. Kan det passe? Og hvordan gøres dette?
Jeg har hørt/læst et sted - så vidt jeg husker, men kan ikke finde det igen - at hvis der er en forventet udgift i 2011, så kan man "gemme" noget af sit overskud fra 2010 til denne udgift og dermed ikke svare skat af det beløb. Kan det passe? Og hvordan gøres dette?
På forhånd tak!
Vh David
Du tænker nok på periodisering - og det kræver at udgiften hører til regnskabsåret 2010 for at du kan reservere omkostningen.
F.eks. får du nok en revisorregning vedr. 2010 - den kan der reserveres plads til.
Jeg spurgte om noget lignende for et stykke tid siden.
Vores udgifter til annoncering i december, skal først betales i 2011, men vi kan stadig trække dem fra i 2010 regnskabet, da det er i den periode udgiften reelt har været.
Jeg spurgte om noget lignende for et stykke tid siden.
Vores udgifter til annoncering i december, skal først betales i 2011, men vi kan stadig trække dem fra i 2010 regnskabet, da det er i den periode udgiften reelt har været.
Nummer et er, hvis fakturaen bliver dateret i 2010. Så bogfører du den bare i 2010. At betalingen først er i 2011 er dette helt uvedkommende. Får du først en faktura dateret i 2011 skal der 31.12.2010 afsættes et beløb svarende til den udgift du har haft i 2010. Dette beløb skal så tilbageføres i 2011 når du får den rigtige faktura.