Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i 2010 - udgifter i 2011

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har hørt/læst et sted - så vidt jeg husker, men kan ikke finde det igen - at hvis der er en forventet udgift i 2011, så kan man "gemme" noget af sit overskud fra 2010 til denne udgift og dermed ikke svare skat af det beløb. Kan det passe? Og hvordan gøres dette?

På forhånd tak!

Vh David

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:54

DavidMidtgaardChistiansen:

Hej.

Jeg har hørt/læst et sted - så vidt jeg husker, men kan ikke finde det igen - at hvis der er en forventet udgift i 2011, så kan man "gemme" noget af sit overskud fra 2010 til denne udgift og dermed ikke svare skat af det beløb. Kan det passe? Og hvordan gøres dette?

På forhånd tak!

Vh David

Du tænker nok på periodisering - og det kræver at udgiften hører til regnskabsåret 2010 for at du kan reservere omkostningen.

F.eks. får du nok en revisorregning vedr. 2010 - den kan der reserveres plads til.

Debet Revisoromkostning i 2010.

Kredit Skyldige omkostninger i 2010.

Indtægter bør også periodiseres.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:57

Jeg spurgte om noget lignende for et stykke tid siden.

Vores udgifter til annoncering i december, skal først betales i 2011, men vi kan stadig trække dem fra i 2010 regnskabet, da det er i den periode udgiften reelt har været.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 14:06

Nicolaj Thomasen:

Jeg spurgte om noget lignende for et stykke tid siden.

Vores udgifter til annoncering i december, skal først betales i 2011, men vi kan stadig trække dem fra i 2010 regnskabet, da det er i den periode udgiften reelt har været.

Nummer et er, hvis fakturaen bliver dateret i 2010. Så bogfører du den bare i 2010. At betalingen først er i 2011 er dette helt uvedkommende. Får du først en faktura dateret i 2011 skal der 31.12.2010 afsættes et beløb svarende til den udgift du har haft i 2010. Dette beløb skal så tilbageføres i 2011 når du får den rigtige faktura.

mvh
Michael

Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:37

Hej!

Jeg takker for svarene, det var i den retning jeg selv havde tænkt :)

/David

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)