Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom igang lån. En Farce eller hvad ???.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har aldrig haft proplemer med kreditter og lån i Danske Bank.

Kommer du med en rigtig godvirksomhedsplan og en projektbeskrivelse med budget tror jeg alle banker er villige til at samarbejde.

Forudsat at banken har en form for sikkerhed, samt du beskriver hvornår de har pengene retur.

Vender man den om er du, jeg og bankerner ens. Låner vi penge ud, vil vi også gerne vide hvornår vi får dem igen. Kan man ikke får dem retur, forlanger man jo typisk noget andet af værdi.

Jeg tror ikke bankerne rigtig har gidet at sætte sig ind i Kom-i-gang lån.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:10

Dommeren:

Vender man den om er du, jeg og bankerner ens. Låner vi penge ud, vil vi også gerne vide hvornår vi får dem igen. Kan man ikke får dem retur, forlanger man jo typisk noget andet af værdi.

og da mange af virksomhederne lukker igen indenfor 3 år er der nok en grund til det....

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:44

Præcis!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:29

Søren.Pedersen:

Dommeren:

og da mange af virksomhederne lukker igen indenfor 3 år er der nok en grund til det....

Dommeren:

Præcis!

Der må være noget I og Banken ikke har forstået vedr. kom-i-gang- lånene.

Her går Staten jo ind og giver en sikkerhed på 75%, så hvis en evt. situation opstår hvor låntageren IKKE kan betale eller går konkurs, så aktiveres Statens-sikkerhedsstillelse ind og betaler Banken de 75% som Staten har stået som sikkerhed for.

Så i virkeligheden skal banken "bare" ha' direkte sikkerhedsstillelse fra låntager på de sidste 25%.

eks. lån 100.000 kr.

Staten sikrer 75% = 75.000 kr.

En rest på 25.000 kr. som der ikke er sikkerhed for, som banken evt. kan forlange at låntager skal stille sikkerhed for.

Når der nu er denne her mulighed, så er det latterligt at banken stadig forlanger at låntager skal stille sikkerhed for de 100%. Hvad er deres mål? at få en sikkerhedsstillelse på 175% (100% låntager + 75% Staten)? Det er da til grin.

Jeg har selv stået/står i den situation hvor jeg har forespurgt Banken kom-i-gang-lån, men det svar jeg fik var en omgang volapyk, "bla, bla, bla.... vi ønsker ikke at yde lån gennem kom-i-gang-lån." uden nogen form for begrundet afvisning, kun at de ikke ønsker at benytte kom-i-gang-lån, færdig punktum.

Jeg læste for et stykke tid siden, at der ikke var så mange virksomheder der benyttede kom-i-gang-lån, derfor ville Staten gør det mere synligt så der kunne komme lidt gang i den. ??? lol

Det er sgu' til grin. Virksomhederne kender sgu' godt kom-i-gang-lån endda sikkert bedre end Bankerne selv, det er Bankerner der ikke ønsker at benytte den. Måske fordi de ikke tjener nok på den? Ved det ikke men faktum er at bankerne ikke ønsker at yde kom-i-gang-lån til virksomheder. 

God Søndag.

Kommer snart...

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 16:40

er der jo ligeledes det faktum at

1: Statsgaranterede lån jo er garanteret/financieret af skatteyderne.

2: mange af disse skatteydere (læs etablerede firmaer der betaler skat uden tilskud) skal konkurrere med de nye firmaer der, financieret af skatteyderen selv via statsgaranteret lån konkurrere imod dem selv

3: Firmaer der er financieret af egne penge har en større chance for overlevelse

Se tilbage i 80'er hvor mange etablerede vinduespudsere og hjemmeservice firmaer gik ikke nedenom og hjem fordi de lige pludseligt skulle konkurrere imod konkurrenter der fik statsstøtte, kan da umuligt være rimeligt.

Gør som andre, spar op og når man mener man har råd til at risikere sine EGNE penge start en virksomhed, det andet kan umuligt være rimeligt.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:12

Søren.Pedersen:

er der jo ligeledes det faktum at

1: Statsgaranterede lån jo er garanteret/financieret af skatteyderne.

2: mange af disse skatteydere (læs etablerede firmaer der betaler skat uden tilskud) skal konkurrere med de nye firmaer der, financieret af skatteyderen selv via statsgaranteret lån konkurrere imod dem selv

3: Firmaer der er financieret af egne penge har en større chance for overlevelse

Se tilbage i 80'er hvor mange etablerede vinduespudsere og hjemmeservice firmaer gik ikke nedenom og hjem fordi de lige pludseligt skulle konkurrere imod konkurrenter der fik statsstøtte, kan da umuligt være rimeligt.

Gør som andre, spar op og når man mener man har råd til at risikere sine EGNE penge start en virksomhed, det andet kan umuligt være rimeligt.

? Hvad har det med bankernes villighed for at anvende kom-i-gang-lån med din uvilje imod hvordan Staten anvender "vores" penge på?

Det er fint, at du ikke synes at Staten skal gå aktivt ind for at få nye/mindre virksomheder igang, så de nye/mindre virksomheder med tiden kan være med til at skabe en vækst som i sidste ende Staten kan nyde godt af.

Men det er din personlige holdning og det skal du da ha' lov til at mene.

Men det ændrer ikke ved at der pt. er en mulighed for nye/mindre virksomheder at benytte sig af noget der hedder kom-i-gang-lån, hvor Staten stiller sikkerhed for 75% af lånebeløbet, meningen med sikkerhedsstillelsen er jo at de virksomheder, der ikke har mulighed for at stille 100% sikkerhed kan med denne tiltag hjælpes til, at få et nødvendigt lån fra banken til b.la. at få vækst i virksomheden eller hva' ved jeg.

At bankerne så ikke ønsker at benytte denne her mulighed modarbejder jo bare Statens interessere (eller jeg skulle måske skrive modarbejder Regeringens politik).

Hygge.

Kommer snart...

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:50

Dommeren:
Vi har aldrig haft proplemer med kreditter og lån i Danske Bank.

Kommer du med en rigtig godvirksomhedsplan og en projektbeskrivelse med budget tror jeg alle banker er villige til at samarbejde.

Forudsat at banken har en form for sikkerhed, samt du beskriver hvornår de har pengene retur.

Jeg kan skam også sagtens få kredit, hvis jeg stiller fuld sikkerhed, men det er jo ikke en reel kredit. De er bare en anden måde at låne penge på.

Danske Bank ville gerne låne mig 100.000 mod sikkerhed i huset. Renten ville være 6,5% og et gebyr på størrelse med rundetårn. Vi lånte selv pengene i kreditforeningen, og det koste de kun et mindre gebyr til staten, og en rente på 1,90%. Tror banker ikke at vi selv kan regne?

Mvh Maria

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg er helt enig med Tænkstort. rart at høre man ikke er alene med det her.

Og til dig Søren. Prøv lige at stikke en finger i jorden inden du komenterer en helt masse du ikke ved noget om.

Citat fra dig.

sikke en gang bøvl at fyre af. kan du overhoved dokumentere det her. Jeg havde selv rengøringsfirma på det tidspunkt. Og vi lavede da det bare sådanne så vi også kunne modtage tilskud ( Husk lige at det var kun til privat kunder man fik tilskud så man kunne stoppe noget af alt det sorte arbejde ) Det virkede fint. Det var da først da da de stoppede ordningen og folk gik tilbage til sort arbejde det hele gik ad helvede til.

Og at du så samenligner igangsættere med nasserøve og folk der ikke vil betale skat ??. Spørg samtlige politikere om hvem der skal holde Danmark igang i fremtiden. Og hvorfor tror du egentlig at regeringen har skabt den her slags lån ?. Hvem tror du egentlig der skal betale din pension mester ?. Jeg begynder godt nok og undre mig lidt over hvad du laver her inde ?.

Mvh Michael

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 21:08

murerogmaler:

sikke en gang bøvl at fyre af. kan du overhoved dokumentere det her. Jeg havde selv rengøringsfirma på det tidspunkt. Og vi lavede da det bare sådanne så vi også kunne modtage tilskud ( Husk lige at det var kun til privat kunder man fik tilskud så man kunne stoppe noget af alt det sorte arbejde ) Det virkede fint. Det var da først da da de stoppede ordningen og folk

Sidder du offentligt og indrømmer at du spekulerede/omstrukturerede så firma kunne modtage tilskud?

murerogmaler:

Og at du så samenligner igangsættere med nasserøve og folk der ikke vil betale skat ??.

Det vil sige at imedens du spekulativt modtog penge fra staten betalte du ligeledes skat?

murerogmaler:

Spørg samtlige politikere om hvem der skal holde Danmark igang i fremtiden. Og hvorfor tror du egentlig at regeringen har skabt den her slags lån ?. Hvem tror du egentlig der skal betale din pension mester ?.

Har jeg virkelig nok helt selv styr over den sag, behøver du ikke bekymre dig om...... :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 21:10

Maria F:

Danske Bank ville gerne låne mig 100.000 mod sikkerhed i huset. Renten ville være 6,5% og et gebyr på størrelse med rundetårn. Vi lånte selv pengene i kreditforeningen, og det koste de kun et mindre gebyr til staten, og en rente på 1,90%. Tror banker ikke at vi selv kan regne?

Mvh Maria

Se det var en god historie. Banker gider ikke rigtigt låne penge ud medmindre de er 100% sikre (medmindre de hedder Amagerbanken og dem der bestemmer er gode venner med dem der skal låne penge)

Husk, mange af dem der sidder i banken har ikke det store begreb om at drive egen virksomhed, havde de, sad de nok nok ikke i banken :-)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)