Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget ”app” kan man få for 20.000 kr.?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Jeg har en idé til en app som jeg godt kunne tænke mig at få programmeret. Jeg har tidligere prøvet at finde en person her fra forummet som kunne være behjælpelig med programmering af app’en mod anpart i evt. overskud fra salg. Men som det blev pointeret i mit indlæg, så kan en programmør ikke leve af “måske penge”. Så jeg har valgt at ligge 20.000 kr. af til projektet.

Er der nogen som kunne tænke sig denne opgave eller kender nogen som kunne? Så skriv gerne her eller smid en PM til mig. Og skriv evt. det timeantal du kan tilbyde for budgettet.

Det skal tilføjes at jeg har et ”frame map” over app’en og al grafikken klar, så der skal bare sættes strøm til det hele.

Hilsen

Henrik

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:42

Hvad mener du med app?

App er en forkortelse for applikation og dermed program. Det kan være pænt mange forskellige ting i forskellige størrelser og niveauer :-)

Prøv at være lidt mere specifik, så får du også lidt mere seriøse svar som regel :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:55

Hej,

Jeg tror trådstarter mener en applikation til Iphone? Eller nok nærmere smartphone, men det vil nok være en god idé, hvis han selv sagde det :-)

Mvh Skriver

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 15:10

Hej begge.

Jeg mener en "app" til en iPhone. Som skal kunne downloades fra Apple's App store.

Er der andet jeg bør jeg specifisere vedr. denne opgave?

Takker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

...er det da lige før du kan sætte tid og penge af til selv, at lære det.

F.eks. HER

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:29

37c:

Jeg mener en "app" til en iPhone. Som skal kunne downloades fra Apple's App store.

Er der andet jeg bør jeg specifisere vedr. denne opgave?

Well.. Så kommer man da lidt nærmere, men du bør nok overveje hvor nemt det er for en leverandør at give et tilbud ud fra en beskrivelse der hedder "en app til en iphone".

Jeg mener, der er jo pænt meget forskel på om det er en app der skal vise et billede, eller det er en app der skal fjernstyre et amerikansk krigsskib :-)

Hvis du vil vide hvor langt man kommer for 20.000 kr så bliver man nødt til at kunne omregne det til et timeforbrug eller lignende. For at kunne gøre det skal en leverandør have en fornemmelse af om der er tale om et projekt der tager 10 min eller 8 år. :-)

Hvis jeg skal give et kvalificeret bud (jeg er ikke iphone udvikler dog), så kunne jeg forestille mig at ud fra din nuværende beskrivelse i dybden af hvad du har brug for så kommer du nok desværre ikke ret langt for 20.000, da det virker som om du ikke har skrevet en kravs-specifikation eller lignende oplæg der kan spare tid i udviklerens ende og du ender derfor nok hurtigt med at betale de 20.000 i indledende møder, gennemgang af hvad du gerne vil osv. Især hvis du ikke tidligere har prøvet at sidde i spidsen for et udviklingsprojekt.

For 20.000 skal du nok forvente at få i omegenen af 30 programmør-timer afhængig af hvor dygtig et niveau vedkommende er på (dvs som regel højere timepris). Hvis din app også kræver grafisk arbejde, avanceret interface-arbejde eller lignende, så skal du regne med at de fleste dygtige grafikere der har interface erfaring med iPhone mediet koster i omegnen af 700 kr i timen og ofte 1000 eller mere.

Du kan spare mange penge ved selv at sætte dig ind i ting som brugervenlighed, lave en prototype på brugerfladen, lave research på lignende apps der kan bruges til at arbejde ud fra, og i det hele taget forberede dig så godt som muligt og så nøjes med at hyre en programmør til det svære kodearbejde og lignende. Forventer du derimod at du bare skal aflevere en "idé" på et skrivebord og 3 måneder senere så har du en app hvor udvikleren har sørget for lækker grafik, testet brugervenlighed, performancetestet den osv som du bare kan sælge; ja så skal du op i en væsentlig højere prisgruppe. :-)

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 15:33

Hej Brian,

Tak for tippet. Men jeg er ikke så stærk i Flash og slet ikke Action script 3. Så jeg tror bare at jeg må finde nogen som er det.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:35
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:36

Hvis du vælger at outsource udviklingen kommer du væsentligt længere og hvis du allerde har "mockups" af skærmene burde det være forholdsvist let at gøre dette.

Får du det derimod lavet i Danmark rækker det som Oscar skriver det ikke langt. 

På elance.com kan du oprette et projekt og få en række tilbud. Det var måske vejen frem såfremt du har specificeret applikationen godt inden. Du er jo ikke forpligtet til at vælge en udbyder.

Hvis du endelig vælger en udbyder på elance.com kommer dine penge også i "escrow" hos elance hvilket betyder at de holder pengene. 

Leverandøren kan således se at du har indbetalt grunkerne, men får dem ikke før de har løst opgaven.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus: Jeg synes du forkludrer begreberne lidt her. :) Outsourcing er ikke en betegnelse for at tingene ikke bliver lavet i Danmark.

http://da.wikipedia.org/wiki/Outsourcing

Jeg synes måske også der bliver gået lidt let hen over de problemer der ofte er ved at oprette den type opgaver på sites som elance.com og lignende "rent-a-coder"-projekter, hvor det mere er reglen end undtagelsen, at dem der byder på tingene er folk der sjældent går ret meget op i kvaliteten af projektet og den efterfølgende levetid, bare de leverer til specs.

Det betyder ofte at en opgave kun bliver løst så godt som opgavestilleren er i stand til at beskrive og håndtere den, hvilket ofte ikke er særlig optimalt når man skal have løst en opgave som man ikke selv har fagekspertise indenfor og har brug for at kunne itterere hen over opgaven mange gange i små bidder for at få det bedste resultat. Det er sjældent at en "leje"-programmør der konkurrerer så stærkt på prisen som de gør på de sites, giver det lidt ekstra og tænker selv. De skal bare have opgaverne ud af vagten og videre til den næste for at få det til at løbe rundt. :-)

Generelt vil jeg ikke anbefale "bare at leje en programmør" hvis man har et produkt/service man ønsker at tilbyde, men man ikke selv har fagekspertise inden for produktion af (som f.eks. applikationer).

Når man publiserer en app i apples app store så er det ikke bare en engangsting. Der skal løbende laves fejlrettelser og nye features hvis man vil gøre sig forhåbninger om at vinde brugernes gunst og få success ud af det og blive ved med at tjene penge på det. Hvis man som "ejer" hele tiden skal ud og shoppe forskellige programmører eller lignende for at kunne fikse fejl og andre problemer, så bliver det meget hurtigt uoverskueligt og dyrt, da hver eneste ny programmør skal sætte sig ind i tingene. Man kan så være heldig at den oprindelige programmør fra elance (eller hvor man nu lejer ham) har tid nok hele tiden, men det er bare utrolig svært som "produktejer" at være sikker på. Det er blandt andet en af årsagerne til at den slags projekter ofte ender med at fejle.

Det kan selvfølgelig være en billig og interessant start at prøve, men risikoen for at der går ged i den på sigt er ofte stor. Så vil jeg i langt højere grad anbefale at teame op med en programmeringskyndig og lave et fælles partnerskab. Uanset hvad så får produktet brug for faglig programmeringsekspertise, hvis produktet er et program. Så nytter det ikke noget at sidde alene med det som idé-mand. :-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)