Har mailet frem og tilbage med en fra et firma og har egentlig fået et super godt indtryk, nu søgte jeg så på firmanavnet og fik en masse emner op fra scam.com om hvordan de snyder folk osv.
Problemet er så at jeg ikke er helt sikker i min sag, men har givet min adresse da jeg skulle få tilsendt en laptop og mobilt bredbånd som en del af jobbet.
Hvis nu jeg har gemt mailsene, og modtager tingene, kan jeg så godt bruge dem som dokumentation hvis der bliver noget?
Ifølge nogle af scam.com's brugere snyder de folk til at tage et job og sender dem ting de har købt for stjålne kreditkort, men navnene er anderledes, og de ting er fra USA, hvor personen jeg har kontakt med taler flydende dansk, og de har en side, facebook gruppe, osv...
Nu har jeg ikke en juridisk baggrund, men i og med at du er blevet bekendt med, at der er mulighed for, at det kan være noget lyssky halløj, så ville jeg kontakte dem via mail og spørge dem, hvad deres holdning er, til de ting der står.
Ellers sidder du passivt og bidrager til et ulovligt foretagende. Hvis du ikke havde læst det, så var du i det man kalder god tro, men det er du ikke længere.
Igen, jeg er ikke 'fagmand', men jeg mener at det må være fremgangsmåden ud fra andre lignende sager jeg har hørt om.
Mange tak, jeg tænkte mere i baner hvis det var tilfældet og man skulle fange dem i fælden for at færrest muligt hoppede i samme fælde :s
Der er ikke så mange der hopper på den der. De fleste har hørt om det, eller kan regne ud der er ugler i mosen, når man får et jobtilbud på en mail fra Mr. Etogo om at blive rig på en nem måde inkl. bærbar computer.
Vil ikke nævne fornavne hvis det ikke er noget, han havde et jobopslag inde på aminofreelancer og derigennem skulle jeg få job for en televirksomhed, men underdomænet havde også et firma navn jeg slog op og der kom nogle indlæg inde på scam.com hvis det giver mening :)
Der er ingen grammatiske fejl, selvom det eftersigende skulle være et amerikansk firma hvilket undrer mig en smule
Har mailet frem og tilbage med en fra et firma og har egentlig fået et super godt indtryk, nu søgte jeg så på firmanavnet og fik en masse emner op fra scam.com om hvordan de snyder folk osv.
Problemet er så at jeg ikke er helt sikker i min sag, men har givet min adresse da jeg skulle få tilsendt en laptop og mobilt bredbånd som en del af jobbet.
Hvis nu jeg har gemt mailsene, og modtager tingene, kan jeg så godt bruge dem som dokumentation hvis der bliver noget?
Ifølge nogle af scam.com's brugere snyder de folk til at tage et job og sender dem ting de har købt for stjålne kreditkort, men navnene er anderledes, og de ting er fra USA, hvor personen jeg har kontakt med taler flydende dansk, og de har en side, facebook gruppe, osv...
Lev altid efter denne men meget rigtige leveregel:
Lyder noget for godt til at være sandt, så er det sandsynligvis det hellere ikke
Sagt med andre ord, alene overstående bør få ens advarselsklokker til at ringe, og når du så efterfølgende kan finde nogle historier om det på nettet, så bør sagen være klokkeklar
Lev altid efter denne men meget rigtige leveregel:
Lyder noget for godt til at være sandt, så er det sandsynligvis det hellere ikke
Sagt med andre ord, alene overstående bør få ens advarselsklokker til at ringe, og når du så efterfølgende kan finde nogle historier om det på nettet, så bør sagen være klokkeklar
Spot on Henrik
Ville du give nogen en bærbar/mobiltelefon for deres blå øjne skyld? Jeg ville ikke. Jeg ville heller ikke tage imod en hvis der var en der ville sende mig en. Ikke uden jeg havde en dansk ansættelseskontrakt i hånden - hvor der stod at bærbar og mobiltelefon var en del af jobbet. Og så ville jeg måske endda stadig bede om at se en kvittering på udstyret.
Tak for alle jeres svar. Igennem freelance sektionen har jeg haft flere jobs uden at have mødt personerne, så det var ikke lige fordi det var det underlige.
Jeg er blevet lovet en ansættelses kontrakt, som jeg selvfølgelig venter på (som om den kommer) og har nu ikke sagt noget, kunne godt være der var nogen der vidste hvilket firma der var tale om og havde egne erfaringer med det :)