Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger hjælp til visitkort

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, tiden er inde for at jeg får lavet nogle visitkort, og søger nogle til at trykke dem samt give mig råd til, i illustrator hvor stor min fil skal være......

skal i have filden som pdf?

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få visit kort her m.m

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu arbejder jeg til daglig i MediaMouse som er et trykkeri og derved også laver en del forskellige visitkort, så mine forslag til filstørrelse m.m. ser således ud:

...Du skal dog være opmærksom på at diverse specifikationer kan variere fra trykkeri til trykkeri - bl.a. afhængigt af hvilken trykteknik der benyttes.

Normalt når det er layout til tryk, så foretrækker vi en PDF.
MEN, når du nu laver layoutet i Illustrator, så vil vi hellere have at du gør følgende:

- Send layoutet til os som en EPS-fil - i stedet for en PDF. Vi har større mulighed for at korrigere i dit layout, end hvis Illustrator først har konverteret det til en PDF.

- Vi har ikke nogen decideret standardstørrelse på visitkort, men hvis vi selv kan vælge så er det 85 x 55 mm. vi kører med. Det er bl.a. det format vi har fast på vores Finske Visitkort.
Dette er noget du indtaster når du laver et nyt dokument i Illustrator.

- Til ovenstående kommer så at vi også meget gerne vil have minimum 2 millimeter til beskæring. Dette er vigtigt hvis du har et billede, farve eller andet som skal gå helt ud til kanten af visitkortet. Når du laver 2 mm. til beskæring, så bliver dit layout faktisk 89 x 59 mm., men vi skærer så 2 mm. ind på hver af de 4 sider og det færdige kort bliver så (i dette tilfælde) 85 x 55 mm. Det er vigtigt at du holder vigtige elementer (som f.eks. logo og tekst) væk i en afstand på minimum 2 mm. fra skære-kanten, så vi ikke kommer til at skære i noget af det. Men det er også ensbetydende med at det i realiteten er 4 mm. væk fra yderkanten af beskæringen!

- Husk at sætte colour-mode til at være i CMYK (det gør du også når du opretter dokumentet).

- Husk også at sådan noget som sort tekst bør laves i ren sort - altså en CMYK-værdi på 0,0,0,100, så den udelukkende består af sort. Ellers kan der opstå problemer med farveblødning.

- Hvis du har større farveflader (f.eks. hele baggrunden) som du ønsker i dyb sort, så kan du lave den med CMYK i 40,40,40,100. << Dette er meget forskelligt fra trykkeri til trykkeri, da det er afhængigt af hvilken type udskydning man køre med og hvordan maskinerne er indstillet - men 40,40,40,100 er dyb sort hos os når det offsettryk eller digitaltryk (det er noget andet hvis det er storformat).

- Inden du gemmer layoutet, så må du meget gerne huske at vælge alt tekst og så vælge at "Outline" teksterne. Derved er der ikke risiko for at du har benyttet en skrifttype som vi ikke har liggende.

- Husk at tekst på et visitkort ikke bør være under 7 punkt i skriftstørrelse. Det er dog en tommelfingerregel - i nogle tilfælde kan man godt slippe afsted med at lave den mindre. Men det er meget afhængigt af hvordan selve skriften ser ud.

Hvis du går ind på MediaMouse's hjemmeside under http://www.mediamouse.dk/TipsTricks-skabeloner-visitkort.htm så kan du faktisk finde en illustrator skabelon til et visitkort i 85 x 55 mm., hvor der er indsat skæremærker - og der er også lagt et lag ind med blå linie som viser hvor selve visitkortet kommer til at blive beskåret. Så slipper du for selv at skulle sætte hele basis-dokumentet op. Husk dog at slette den blå boks inden du gemme dokumentet. Skæremærkerne bør du dog lade blive siddende.

Jeg ved godt at ovenstående kan virke noget forvirrende. Så hvis du går helt kold i det, så er du altså velkommen til at kontakte mig, f.eks. ved at sende en email på  jesper snabelA mediamouse.dk .

Omkring selve trykket er der en del forskellige muligheder, men hvis det er et enkelt sæt visitkort du skal have lavet - og du kommer til os - så vil jeg anbefale dig visitkort fra vores 300gr-pulje. Så får du nogle lækre offsettrykte visitkort til noget der mindre om digitaltryk-pris. En selvstændig offset-produktion vil åbne dørene for et hav af muligheder hvad angår papir, lak m.m., men så bliver prisen også i et noget højere prisleje. Hvis det derimod skal være et lille antal, så er det nok vores digitaltrykte visitkort som er mere realistiske.

/Jesper 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 15:19

Hej Jesper, super indlæg.

Tak skal du have, jeg ser på at få dem lavet inden længe.

Går bestemt ikke surt i det, det hele er til at forstå og er næsten uddannet mmdér.......

Hvad koster sådan et enkelt sæt?

Pm hvis du ikke vil ud med prisen herinde.....

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 15:34

Nå kunne se prisen på jeres hjemmeside, men der står at det er til 4 farver, men mit logo indeholder flere farver, se evt link i signatur.

Hvad gør man så?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:23

Omkring det med fuld 4-farve, så er det nok lidt fag-idiotisk skrevet.

Fuld 4-farve betyder at vi trykker i CMYK - som er de 4 normale grundfarver i tryk (Cyan, Magenta, Gul og Sort). Tilsammen kan disse (meget firkantet beskrevet) danne alle farver. F.eks. består en postkasse-rød farve af 100% Magenta og 100% Gul.

Så når vi trykker i CMYK, så kan vi trykke farvebilleder m.m - og derved også dit logo.

Omkring priserne, så er her nogle forskellige bud som jeg vil mene er realistiske når du kun skal bruge et sæt til dig selv.

Digitaltrykte visitkort - 1 x 100 stk.: kr. 300,00
                                  - 1 x 250 stk.: kr. 380,00
Offsettrykte via vores 300gr-pulje: - 1 x 500 stk. : kr. 780,00
                                                        - 1 x 1.000 stk.: kr. 850,00
vores Finske Visitkort: - 1 x 250 stk.: kr. 500,00
Bemærk at vi kun kører de Finske ca. 4 gange om året og vi har i denne uge kørt årets sidste omgang. Så den næste bliver først når vi er i februar måned.

Priserne er eksklusiv moms og fragt. Hvis du afhenter dem hos os sparer du selvfølgelig fragten.

Hvis du er interesseret, så sender jeg gerne nogle fysiske eksempler på de forskellige typer visitkort til dig. Så kan du se forskellen på dem i virkeligheden.

/Jesper

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 16:43

Ahhh jeg forstår nu :)

Jeg tror godt jeg vil bestille 1 x 100 digitalt visitkort, har ikke finanser til mere.....

Men laver dem lige og så vender jeg tilbage :)

Men kunne da egentligt godt tænke mig, for fremtidens skyld at se de forskellige typer og have dem i hånden så at sige.... pm er der lige min adresse.......

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)