Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror du Facebook er på vej væk?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror tallet af danske brugere vil fortsætte ca. som det er nu, et stykke tid endnu. Om ca 3 år er jeg ret sikker på, at tallet vil være faldet.

Lidt off topic :D

Men folk synes efterhånden at Facebook er mere vigtigt end deres egen familie. Fx. havde en kunde  for 2 dage siden (true story! :)), virus på pc. som var i gang med at smadre alt... Hvad var det eneste jeg skulle redde? - Facebook spillende .. ikke noget med netbanken, filer som indeholdt koder, dokumenter eller de eneste billeder af datteren osv... nej nej, bare deres facebook spil... Doh!

Ikke første gang jeg har oplevet lige det der ^

Jeg har frameldt enhver Facebook app jeg har tilmeldt mig gennem tiden hvor jeg har haft facebook, og  alt som kommer gennem Facebook ryger direkte i papirkurven, også det i private beskeder.

Hvad bruger jeg min Facebook til nu.. smider links til mine sider og skriver random ting som er 100% ubrugeligt for alle. Seneste:  "4 - 367 timer" ingen har nogen ide om hvad det er, og det er sådan set bare en personlig note, som kun jeg ved hvad skal bruges til. For gider ikke oprette flere tekst dokumenter på mit skrivebord. Noget skal jeg bruge den til :)

Hvis man vil vide hvad jeg går og laver, så kan man tjekke mine blogs, min msn eller man kan gøre det besværlige... Skrive en sms til mig.

Eneste der afholder mig fra at lukke min Facebook bruger helt er at jeg ikke er færdig med at gemme kontakt oplysningerne om dem jeg har på min Facebook. Så snart jeg bliver færdig med det, er jeg væk derfra.

Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:05

Jeg læste en artikel den anden dag, der handlede om at den aldersgruppe der har størst vækst er +40. Det synes jeg er vældig spændende, eftersom jeg altid har opfattet facebook som noget de "unge" brugte.

Men måske bliver +40 den dominerende målgruppe inden længe?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 19:05

Intet tyder på at Facebook er på vej ned. De har konstant modvind i medierne, men alligevel formår siden at vokse med 10 millioner brugere om måneden.

Både firmaer og brugere ønsker at det skal fortsætte. Brugerne, fordi de har tilegnet sig tendenser til afhængighed af at blive holdt opdateret på Facebook, og virksomheder fordi Facebook er blevet en væsentlig indtægtskilde og markedsføringsplatform for dem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:56

Jeg læste en artikel for et par dage siden at der er ved at være et seriøst alternativ på vej... men nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad det hed! ;-)

Men jeg tror da helt sikkert der er nogle år tilbage i facebook'en! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 20:00

Jeg tror ikke Facebook er på vej væk herhjemme. Dog har jeg hørt at de unge flygter fra Facebook i USA...så det kommer vi måske også til om 2-4 år?

Jeg bliver på Facebook indtil der er et mere spændende alternativ.  

Lars Nielsen:

Jeg læste en artikel for et par dage siden at der er ved at være et seriøst alternativ på vej... men nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad det hed! ;-)

Men jeg tror da helt sikkert der er nogle år tilbage i facebook'en! 

DIASPORA* ;-) 

 iPhone 6

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:16

Så længe der ikke er noget bedre alternativ, bliver folk ved det de kender (og med bedre, mener jeg også populært).

I det øjeblik der begynder (er allerede begyndt) at dukke andre muligheder op, kommer det til at være en million forskellige ting der afgør hvem der løber af med sejren og bliver "the next big thing" - en blanding af viral bevægelse og dygtig markedsføring.

Jeg tror helt sikkert der er mange der er klar til skiftet til en ny platform, det kræver bare en lemming-agtig massebevægelse, der skaber så meget momentum at ringene begynder at sprede sig i vandet, så også de mere casual brugere følger med. Jeg tror det er umuligt at forudsige hvad og hvornår, men når ens bedsteforældre begynder at hænge ud på facebook, så er der ikke længere plads til alle (paradoksalt nok)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Facebook
De blåklædte fra ser på mange fronter urørlige ud. Ikke kun urørlige, men også så dominerende, at de kan tage alle de koncepter andre måtte have en halv succes med - og gøre dem til virkelighed fordi de har fat i folk i forvejen.

Google Wave
Det er Google Wave et eksempel på. Wave floppede og lukkede i sommers. I efteråret lavede Facebook om på deres grupper - og de kan i grove træk det som Google prøvede på.

Foursquare..
..
er et andet eksempel. Facebook bemærker at folk er vilde med at sige hvor de er via deres mobiltelefon, og så skaber de Facebook Places, som udefra ser ud til at være nærved det samme som Foursquare.

Fordelen for brugerne: man har vennerne på facebook i forvejen, og skal ikke til at overbevise dem om at benytte noget nyt der hedder foursquare. Den kamp er ikke overstået endnu, for Facebook har eftersigende åbnet før de var helt klar, og så bliver brugerne sure på "Places", og gider ikke bruge det.

Google Me?
I Google finder vi til stadighed den største potentielle konkurrent der kan bremse facebooks momentum. De tjener stadig flere penge end facebook, og taber trods alt kun kampen på daglige unikke hits og tidsforbrug brugt på sitet.

De pusler i kælderen under Google på et projekt der hedder Google Me, som menes at være et socialt netværkssite meget lig det Facebook allerede har kørende.

Så sent som i dag d. 30. november fortæller allfacebook.com dog, at Google Me er udsat fra tidligere at skulle være færdigt sent i 2010 til nu at sigte mod foråret 2011. Man mener det skyldes, at man hos Google ikke vil begå samme brøler som man gjorde med Buzz, der var et forsøg på at "kopiere" det som brugerne elsker Twitter for.

Groupon
Er et andet upcomming fænomen i USA med 12 mio. brugere. Rabatkuponer der udstedes til grupper - så snart nok har meldt sig til at få rabatten. Google skulle i følge NY Times have budt $6 mia for at lægge hånd på Groupon, men tilbuddet blev afvist. Det var sandsynligvis et forsøg på at sikre sig en stor brugerskare (og en cool funktionalitet) forud for lanceringen af Google Me.
... for reglen gælder - hvis man har brugerne i forvejen - så er alting nemmere. Men reglen gælder også, at hvis det virker - så kan facebook kopiere det med rimelig sandsynlighed for succes.

Microsoft?
Måske er det "gode gamle" Microsoft der sidder med nøglen til magtkampen.
Hvis Google Me er en mega fed browser baseret på Chrome. Så bliver det relevant for Facebook at banke på ovre hos Microsoft og spørge om de vil diskutere en integration med Internet Explorer.

Faktisk tror jeg allerede de gør det, for det ville være mærkeligt, hvis ikke andre ting end Bing har været diskuteret blandt de to.

Hvis de kan blive enige, så fødes en stor del af hele verdens computere med Facebook/Explorer, mens Google Me er noget man skal downloade og installere. Det afgør ret meget kampen til FB/MS' fordel.

... når det så er sagt.

Så er den store ubekendte faktor noget så uhåndterligt som "mode". Facebook kan ikke blive ved med at være cool. Der skal nok komme noget som bliver det nye sort, og spørgsmålet er om FB kan modstå sådanne bølger.

Messenger var engang top of the pops, men det blev old skool og udspillet, selvom det stadig er en klart federe chat end det facebook kan præstere.

Samme skæbne kan overgå Facebook, som så vil stå tilbage som noget vi ser på som en del af en helt anden tid af vores liv. "Dengang alle var på Facebook. LOL!"

Facebook forbliver på toppen mindst 3-5 år endnu. Næste storkamp er til foråret når Google Me ankommer.
-Sit back and enjoy the game Beer Cool

Thomas Bigum

Ekspert i sociale medier
w: thomasbigum.dk
F: facebook.com/thomasbigum
t: twitter.com/thomasbigum

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)