Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er: "No Cure, No Pay" prncippet?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er en ung iværksætter som står med interessen i at ansætte en mødebooker eller flere til min virksomhed.

Jeg bruger selv en del af tiden på at tage ti møder og kanvasse men jeg har simpelthen ikke tiden til det mere da jeg har fået flere projekter at se til.

Jeg har dog kigget lidt efter det man kalder No Cure, No pay. men hvad går det rent faktisk ud på?
Det er vel ikke så logisk sammensat at hvis jeg ingen møder får så får de ingen penge eller hvordan?

Hvor meget kan man tillade sig at stille krav til møderne, når folk arbejder efter denne model?

Jeg håber på nogle gode og konstruktive svar. 

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:18

Kort og godt:

Kunden skal kun betale dig, hvis du f.eks. har opnået det resultat du har lovet dem.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:30

Det vil altså sige at man planlægger nogle mål osv og så får personen løn derefter?

Hvordan kan det planlægges i enheder, fortjeneste, omsætning eller hvordan?

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:35

Andreas Jensen:

Det vil altså sige at man planlægger nogle mål osv og så får personen løn derefter?

Hvordan kan det planlægges i enheder, fortjeneste, omsætning eller hvordan?

Ja hvis din mødebooker indfrier de mål du sætter dem - nu har jeg ikke erfaring med mødebookere. Men kunne da forestille mig, at de fik et hvis beløb hver gang du fik en kunde via dem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:49

Hej

Det normale ved mødebookning på en no cure no pay model, er at du kun betaler for de møder som bookeren laver til dig, som lever op til de forud bestemte krav.

Kravene kan være meget forskellige alt efter hvad det er du sælger. Men des højere krav du stiller til møderne des dyrere bliver de også.

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 21:27

Hej Andreas

Ved " No cure, no pay" løsning, forstås der som nævnt at du kun betaler for den ydelse som der er aftalt på forhånd i blandt dig og medarbejderne eller partneren.

Hvis mødebooker eller partner så ikke overholder jeres krav, honorer i ganske enkelt ikke for det, da det ikke har overholdt de nævnte krav der måtte være stillet.

Du kan sætte de krav som du har lyst til, for at der er gode muligheder ved møderne. Det er forskellige krav alt efter hvilken branche det er indenfor. Men sørg for at din mødebooker stadig har mulighed for at tjene en god provision, hvis det er dygtige fonere. Du skal tænke på dit firmas omdømme, og derved ikke have en mødebooker der presser igennem for at tjene til dagen. En venlig og høflig tone er meget vigtig!

Pro-speciale Telemarketing og salgstræning går ind for "No cure, no pay" løsning på flere områder, for at vor partnere og kunder får det rette ud af analyser, mødebooking mm.

For at holde en god mødestandard er det vigtigt at have lavet et aftaleforløb med hensyn til krav, pris, opnåelse mv. så du og dine medarbejdere eller partnere har det sort på hvidt og er enige om forløbet.

Mvh.

Lasse

Pro-speciale.dk

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:11

'No Cure, No Pay' = jeg er ligeglad med mit firmas omdømme........vi stoppede med denne afregningsform tilbage i december 2004, da hverken phonere, kunder eller kundeemner fik noget positivt ud af det.

ALT salg handler altså om at få noget kontinuitet igang.....der skabes absolut ikke nogen kontinuitet på denne måde - det er jo ren overlevelse hver gang, hvilket ikke giver plads til at opfange det kundeemnet reelt siger.

Telemarketing KAN være godt - det dårlige ry branchen har, kommer netop pga. No cure No Pay....

Bare min mening.

Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 15:54

Tror du har misforstået konceptet fuldstændig Thomas! Vores partnerer er fuldt tilfredse med denne betalingsmulighed og har generelt kun langvarige samarbejdspartnere, som har en god lukningsprocent på møderne.

Jeg ved at jeg kan levere gode møder, så istedet for partnere betaler en timepris for noget de måske ikke engang for noget ud af, så er det da klart mere positivt at betale for de møder der er afholdte og hvor kriterier er overholdt efter aftale.

Jeg går meget op i at mine partnere for mest muligt ud af samarbejdet, derfor bookes der aldrig møder med kunder som ikke er interesseret. Det kun spild af tid for virksomheden selv, partnere og kunden hvis man har mødebookere der presser. Den slags tager jeg lang afstand fra.

Det du omtaler er vist at i har haft en mødebooker der ikke tog højde for jeres behov sammen med kvaliteten af møderne. Der er det jo i skal tage kontakt de få firmaer der står positivt inde for arbejdet der udføres og ikke tænke billigt hele tiden.

Bare min mening

Mvh Lasse

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:34

Hej Lasse

Har skam ikke misforstået konceptet - blot fravalgt det som en mulig afregningsmetode i min 10 år gamle Telemarketing virksomhed.

Tænker det er et 'religions' spørgsmål - min 'religion' er at kvaliteten af ydelsen, de personer der leverer ydelsen, skal være så høj at det er værd for kunderne at betale for den tid der bruges på telefonen uanset udfaldet.

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I reklamebranchen, som er der, hvor jeg har fået min erfaring, er begrebet "no cure, no pay" ensbetydende med, at man laver et kreativt oplæg til en potentiel kunde, og hvis kunden kan lide det og vil bruge det, så betaler de for det; hvis ikke, ja - så koster det ikke kunden en krone. Det er tough business, men det kan være det værd - det er trods alt bedre end ikke at få chancen! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)