Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Statistik og regnskabsoplysninger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kunde, som har fået brev fra Danmarks Statistik. Han skal afgive alt muligt vedr. regnskabstal. Vi har i første omgang valgt at ignorere det, men nu rykker de for tallene. Skal vi frygte at få en bøde for ikke at aflevere tallene? Det var faktisk efter anbefaling fra revisoren, at vi så bort fra det, men nu bliver jeg i tvivl.....?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Om det kan give bøde, ved jeg ikke.

Men ville nok sørge for at videregive oplysningerne til DS, idet de næppe vil opgive at få

tallene mv.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Peter. Vi må se, hvad der sker.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Alle virksomheder har pligt til at indsende de oplysninger som DS beder om.

Man kan blive pålagt et ekspeditionsgebyr og i sidste ende en bøde, hvis man bevidst undlader at indberette, så jeg ville nok også sørge for at få det klaret.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Leif.

Hvis man f.eks. ikke overholder indberetningsfristerne på IntraStat (ligeledes hos DST) bliver man pålagt et gebyr.

Agiften er kr. 550 jf. lov om Danmarks Statistik § 13, stk. 4.

Du har altså ikke et valg om hvorvidt du vil give oplysnignerne eller ej.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer 2. Så må jeg jo igang.

Michael

Fra Barcelona
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også lige fået brev da vores import er steget - er det "bare" en afgift på 550 kr. per år for ikke at  indberette da jeg så afhængig af hvor lang tid det vil tage - kunne overveje bare at betale bøden.....

Arne Bertelsen Connect IT opkøber brugt hardware/restpartier i mængder >50 stk • Vejle • Hamburg • Barcelona • ab@connectit.dk • Mobiler: +34 667 307 798 whatsapp samt +45 4033 3242/+49 173 606 8383

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Merrild Bertelsen:

Har også lige fået brev da vores import er steget - er det "bare" en afgift på 550 kr. per år for ikke at  indberette da jeg så afhængig af hvor lang tid det vil tage - kunne overveje bare at betale bøden.....

Du vil stadig fortsat blive pålagt, at skulle indberette oplysningerne. Har du en revisor til at lave dine tal, kan han formegentligt gøre det på 1/2 time baseret på udtræk fra hans regnskabssystem.

Nærlæser du straffebestemmelserne i henhold til hjemlen til indberetning af regnskabstal, så kan du faktisk idømmes fængselsstraf. Tvivler dog på det nogensinde har været anvendt, men det er en mulighed.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)