@ Jimi - hvis det var til en artikel eller lignende ville jeg give dig delvist ret, men nu er det her jo en diskussion - ikke et salgspitch. Problemet er lige præcis uvidenhed og derfor ser jeg ikke noget problem i at formulere det sådan. Jeg siger ikke at man nødvendigvis er dum, men at der er alt for få som har den viden der skal til for at kunne håndtere denne problemstilling... Med andre ord mangel på information, ikke intelligens. Den graf jeg henviste til tidligere bekræfter, i mine øjne, nettop dette problem. Hvis der er noget man ikke forstår så finder man bare på en nem forklaring. Forstår man f.eks. ikke fysikken bag tyngdekraften, så er det jo ret nemt at konkludere at Gud må have skabt den. Religion er for mange mennesker en hvilepude, der gør det okay at ignorere den virkelige verdens kompleksitet. Derfor mener jeg f.eks. at vi den bedste måde at få bæredygtighed på, er ved at sørge for at forbrugeren ikke kan vælge andet. Hvis man f.eks. lavede et krav om at alle nye biler skulle køre på strøm i 2015, så ville alle forbrugere sjovt nok kun købe miljøvenlige biler i 2015. Samme mål ville være umuligt at nå med sweet-talk og dyre tv-kampanger.... At vælge bæredygtighed er jo ikke nogen negativ ting - ofte er det faktisk et bedre og billigere produkt for forbrugeren... Det ved vi bare ikke altid selv. Hvis i ikke har set den endnu, så brug 20 min af jeres søndag på denne video: http://www.ted.com/talks/lang/eng/william_mcdonough_on_cradle_to_cradle_design.html
|
Det muligt det ikke er til at forstå for de fleste. Mit spørgsmål er så : hvorfra kommer jeres behov for at nedgøre andre mennesker ? Og er det sundt for miljøet ?
Der er altid en måde at forklare det bedre på. Den dag storkapitalen ansætter de bedste markedsføringsfolk til at reklamere for bæredygtighed, så skal du se at folk lige pludselig " forstår " det.
En anden lov som mange ikke forstår, er at enhver reaktion medføder en modreaktion. Eller så alle kan forstå det : som man råber i skoven får man svar.
Så hvis man kun er ude på ballade, så er det man får tilbage.
Jeg er ikke selv ude på ballade, jeg ønsker blot at folk der ønsker det bedste for jorden, lige ser på sig selv en ekstra gang, og vurderer om de ikke kan plædere for deres sag, på en mere ... mild.. måde.
Det blot mit indskud her. Igen god fornøjelse med det :-)