Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisangivelser på moms, handelsbetingelser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg er netop ved at skrive handelsbetingelserne til min kommende webshop. Shoppen har lager i Storbritannien, og der skal derfor betales 17,50% moms på varerne, der bliver sendt til kunderne i Danmark under "dropship-konceptet".

Jeg er dog stødt ind i et problem, da jeg skulle skrive prisangivelserne under handelsbetingelserne. Jeg er kommet frem til at skrive: Alle priser på FIRMANAVN.dk er angivet inkl. 17,50% britisk moms, da varene kommer fra hovedfirma i London, Storbritannien. Der tages forbehold for fejl på priserne.

Vil dette være korrekt? Noget andet er, om jeg skal skrive 17,50% moms på fakturaen til kunden?

Jeg er ikke momsregistreret i DK, da jeg ikke forventer at min omsætning inden for en 12-måneders periode vil overstige 50.000 kr.

Vh, Mads :-)

interesser: kommunikation - medie - reklamer - marketing

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:39

tillader mig lige at *bumpe* :-)

interesser: kommunikation - medie - reklamer - marketing

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 15:50

Hej Mads.

Hvem er det som udsteder faktura'en? Er det dig eller det engelske firma (har du et registreret firma i england?) Hvis det er dig (med udgangspunkt fra danmark) skal du enten angive ingen moms eller 25% moms (hvis du lader dig momsregistrere). Du må ikke angive de 17.5% moms, med mindre faktura udstedes af det engelske dropshipping firma direkte til den danske kunde. Og det er vist ikke tilfældet her... Eller?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)