Jeg har nu, i et stykke tid, tænkt på at starte et enkeltmandsfirma op.
Jeg har bare ikke turdet pga. SKAT osv. Jeg ved slet ikke hvordan sådan noget fungerer?
Måske vil I synes det er en dårlig grund for ikke at komme igang, men jeg vil helst ikke ende med at få en kæmpe regning fra SKAT jeg ikke har vidst noget om.
Mit spørgsmål er så: Skal man bare tage det stille og roligt mht. SKAT? Informerer de én, når jeg skal gøre ét eller andet? Findes der er en hjemmeside/blog der er god hvis man vil lære mere om SKAT osv. når man skal starte egen virksomhed?
På forhånd tak!
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero
Tobias, det skal du ikke lade dig skræmme af. Find en god revisor så ordner han alt det der pjat for dig, så du kan koncentrere dig om det du er god til.
Få dig en bogholder fra starten af, så er det ikke noget problem.
det gjorde jeg ikke, og har bøvlet lidt med restbetaling af moms, men det første jeg lagde mærke til var at de folk man snakker med hos skat, når det kommer til erhverv, er langt mere hjælpsomme og behagelige at have med at gøre end hvis du henvender dig privat.
så thumbs up for deres erhvervs afdeling :)
Hergeir HP Vang Digital/Online Marketing Specialist & E-Concept Developer
Få dig en bogholder fra starten af, så er det ikke noget problem.
Ja, men pas på! "Bogholder" er ikke en beskyttet titel og der er rigtig mange fuskere og elendige bogholdere på markedet. Jeg hyrede for nogle år siden en jeg troede der var god, en det endte med at koste mig over 100.000 kr. da det ved en nærmere gennemgang vste sig at hun havde lavet en masse seriøse fejl.
Få en revisor til at lave regnskabet for dig, det er helt klart pengene værd, også kan du koncentrere dig om det du heller vil nemlig at få startet din virksomhed op, så kan du altid selv lave kasserapporten hvis du syntes at du selv vil stå for denne del.