Hej Aminoer Jeg skal have optimeret mine billeder på hjemmesiden, da de fylder for meget og dermed sænker loading-tiden for siden. Jeg har forsøgt med Image Optimizer 3.0 - men er ikke helt tilfreds med resultatet. Enten kommer billedet til at fylde for meget eller så bliver kvaliteten af billedet for dårligt - savner en form for mellemløsning. Nogen der kender et andet program til optimering af billeder, som de har haft gode erfaringer med eller hørt godt om, så skriv endelig! Mvh
|
har du et eksempel på et billede som du gerne vil optimerer?
Det at bruge billeder på en hjemmeside handler ikke kun om at komprimere et billede, det handler også om at gøre billedet mindre. det vil sige fysisk mindre.
I nogle systemer, når man oploader, kan man få billedet mindre.
Mens man i andre oploader billedet uden at det bliver gjort mindre, og så via editoren gør man det mindre med html, dette er en dårlig løsning da billedet ikke fysisk bliver gjort mindre, kun visuelt.
det er derfor jeg spørger om et eksempel, evt på en hjemmeside hvor du har indsat et af dine billeder som du gerne vil optimerer.
Du kan evt også læse lidt om optimering af hjemmesidens hastighed på min hjemmeside
MVH Kim