Hej Amino'er |
Hej.
Du betaler ikke skat af dine udtræk...men af overskuddet.
Hvis du omsætter for over 50 tkr. pr. løbende 12 måneder, så skal du momsregistreres.
MvH
Peter
Hej Amino'er |
Hej. Du betaler ikke skat af dine udtræk...men af overskuddet. Hvis du omsætter for over 50 tkr. pr. løbende 12 måneder, så skal du momsregistreres.
MvH Peter |
Hej. Ser lige, at du er 17 år.....du skal søge om tilladelse hos statsforvaltnigen om at kunne stifte virksomhed eller have din værge til at stå for den.
MvH Peter |
Tråd starter: Undskyld. Men det er et tillægs spørgsmål Hej Peter. Lad os antage at jeg starter en enkeltmads virksomhed og jeg det første år har en omsætning på 80000 kr. Men mit overskud måske kun er 10000 kr. Så skal jeg vel betale skat af de 10k? og ikke de 80k? Skal bare lige forstå det rigtigt. Og hvad nu hvis man har underskud? Og bliver man beskattet engang om måned af sit overskud eller hvordan forløber det sig? Endnu engang undskyld Emil! :) Mvh Benjamin
|
Du kan få et overblik over de bedste streaming tjenester i danmark.
Hej Benjamin. Ja..kun af de 10tkr. Du skal dog momsregisterres, idet du omsætter for over 50 tkr. Hvis der er underskud, modregnes det i anden personlig indkomst eller fremføres ubegrænset indtil det kan modregnes i indtægter. Du bliver beskattet på årsbasis ud fra din forskudregistrering og betaler så B-skat i 10 rater. Den endelige skat opgøres efter aflevering af selangivelse og B-skatten modregnes der.
MvH Peter |
Hej igen peter. Okay. Men hvad mener du med "Hvis der er underskud, modregnes det i anden personlig indkomst." Hvis jeg har underskud i mit "firma". Trækker de så det mere i skat der hvor jeg er lærling eller hvordan? :) |
Du kan få et overblik over de bedste streaming tjenester i danmark.
Hej. Hvis du tjener 100 tkr. som lærling, og du har et underskud i virksomheden på 10 tkr., så bliver du beskattet af 90 tkr.
MvH Peter |
Hopper lige med på denne tråd.!
|
Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker