Jeg har lejet nogle erhvervslokaler til kontorbrug i en andelsboligforening. Lejen og lokalerne er fine.
Andelsboligforeningensadministrator har sendt mig en lejekontrakt og kræver et gebyr på KR 5.000 for den ydelse. Kontrakten er nøjagtig magen til forrige lejers kontrakt og det kan umuligt have taget administratoren mere end 5 minutter at udfærdige den.
Jeg syntes prisen er helt hen i vejret! Er der nogen der ved om det er normal praksis for lejekontrakter at administratoren har mulighed for at score nogle nemme penge? Og er der nogen regulering af den slags gebyrer? Jeg kunne klage eller nægte at betale, men så mister jeg også lokalerne ... og dem vil jeg jo gerne have :)
Jeg har lejet nogle erhvervslokaler til kontorbrug i en andelsboligforening. Lejen og lokalerne er fine.
Andelsboligforeningens administrator har sendt mig en lejekontrakt og kræver et gebyr på KR 5.000 for den ydelse. Kontrakten er nøjagtig magen til forrige lejers kontrakt og det kan umuligt have taget administratoren mere end 5 minutter at udfærdige den.
Jeg syntes prisen er helt hen i vejret! Er der nogen der ved om det er normal praksis for lejekontrakter at administratoren har mulighed for at score nogle nemme penge? Og er der nogen regulering af den slags gebyrer? Jeg kunne klage eller nægte at betale, men så mister jeg også lokalerne ... og dem vil jeg jo gerne have :)
På forhånd tak,
Kasper
Det er fup og humbug.
Jeg har aldrig nogensinde blevet præsenteret for en rregning for at leje lokaler. Det er absurd. Bestrid regningen med det samme og kontakt andelsboligforeningen, det er dem der udlejer.
Sygt som folk vil snyde og bedrage. Med mindre det naturligvis står i kontrakten som du har underskrevet at du skal betale for udfærdigelsen af den hehe utroligt.