Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop vs. Magento vs. ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Lundsgaard:

Det er firmaer som tilbyder en komplet Magento løsning for 10.000, men hvis det er dit budget vil jeg anbefale dig at holde dig langt væk fra Magento, med mindre du selvfølgelig selv er i stand til at tilpasse og drive shoppen. Der er ikke noget hit-and-run over Magento. Det er er som sagt et komplekst system og udvikling, drift og opgraderinger er ikke altid ligetil. Til gengæld er Magento "godt nok" til nogen af verdens store internetbutikker.

Nu er vi nogen af dem der tager 10K for en køreklar Magento shop. Vi har nu laver over 20 shops der kører fint. Vores service koster kun 10K men vi kan da godt fakturere lidt mere hvis dette automatisk giver mere kvalitet i dine øjne Wink

p.s. grunden til at vi kan gøre det til denne pris er fordi teamet er outsourcet.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:05

Rasmus Lindgren:

Nu er vi nogen af dem der tager 10K for en køreklar Magento shop. Vi har nu laver over 20 shops der kører fint. Vores service koster kun 10K men vi kan da godt fakturere lidt mere hvis dette automatisk giver mere kvalitet i dine øjne Wink

p.s. grunden til at vi kan gøre det til denne pris er fordi teamet er outsourcet.

Så lad os da tage udgangspunkt i en løsning til 10.000.

Der er stadigvæk driftsomkostninger som ligger langt over en Scannet løsning han har nu og som også er højere end ved andre simple open source shop løsninger. Opgradering af Magento extensions og Magento software i sig selv er ikke altid problemfri, men det skal gøres hvis man vil holde shoppen i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand.

Det jeg vil frem til et at man meget hurtig kan komme til at bruge meget i Magento's forum på at finde svar på problemer med drift og konfiguration udover hvad man har fået leveret i en startpakke. Den tid kan sikkert bruges bedre på at udvikle forretningen.

Magento er et fedt system og jeg anbefaler det tit, men der altså og nogen der burde vælge et mere simpelt system.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:09

Hej Torben

Nu har jeg siddet med en magento shop i et år, og jeg vil ikke helt give dig ret i det med "drift omkostningerne". 

For ville man, kunne man holdet på det meget få kroner (næsten ingen faktisk). Nej der hvor det koster, et er når man begynder at optimere, opgradere, nye funktioner, automatisere og jeg skal komme efter dig :)

Så kan man sige, "jamen det kan man bare lade være med". Jow  jow, men det er ikke nemt, når det er muligt :)

Så fik man lavet et system af fx. Rasmus for 10 slag, jaså kunne man holde de årlige omkostninger nede. Men ak....sådan er verden ikke altid :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:10

For det meste er det trivielt at opgradere Magento (der har været lidt sjov fra 1.3 > 1.4).

Fordi man har muligheden behøver man jo ikke lære sig selv php og rette i Magento koden. Forskellen er jo at man slet ikke kan ændre noget i Scannet (eller DanDomain) men skal vente på at de tilføjer features/retter fejl. Bare se på alle dem der har problemer med at få seo optimeret DanDomain shops fordi DanDomain længe åbenbart ikke har ment det var vigtigt nok til at bruge krudt på. Først nu er de begyndt at rette lidt ind.

Magento er SEO lækkert ud af boksen (ligesom features såsom a/b testing også er "ud af boksen").

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:58

Torben Lundsgaard:
Der er stadigvæk driftsomkostninger som ligger langt over en Scannet løsning han har nu og som også er højere end ved andre simple open source shop løsninger

Hej Torben

Vil du prøve at uddybe hvilke driftsomkostninger der skulle gøre en Magento løsning dyre end én Scannet løsning?

Og hvilke andre open source shop løsninger mener du er billigere og/eller lettere at finde rundt i?

Dbh. Chris

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:16

Jeg har flyttet min webshop fra DanDomain til PrestaShop, og det skulle jeg have gjort for længe siden.

Der er så mange fordele ved open source, jeg er super tilfreds med Prestashop, og det koster typisk ingenting. Big Smile

Magento er for tung og den virker ikke på alle servere, PrestaShop er "lige ud af landevejen", det bliver vist ikke meget lettere.

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:19

Hej Peter

Kører din PrestaShop stadig?

Har du selv lavet den? Eller har du købt hjælp til starten? Hvis ja, hvem har du så brugt?

Mvh. Clara

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 20:49

Jeg er også stor fortaler for PrestaShop (som mit brugernavn her også siger, og som jeg efterhånden har pippet om nogle gange her på Amino:-) Jeg kender ikke Magento, men det bliver altid anbefalet varmt her på Amino - dog tror jeg også, at det er fordi der ikke er så mange PrestaShop brugere her, men der findes masser af shops der bruger PrestaShop - over 100.000 på verdensplan.

PrestaShop har den store fordel, at det er modulopbygget, så det er nemt at installere ny funktionalitet - og den nyeste version er spækket med moduler som standard, ligesom der nu er en indbygget opgraderingsfunktion.

Prestashops side hedder www.prestashop.com , hvor der også er et dansk forum: http://www.prestashop.com/forums/forum/40-dansk/

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:31

Hej Clara,

Ja, jeg kører stadigvæk PrestaShop, jeg har selv stylet shoppen, samt hacket php-koden, og skifter ikke til andet.

Mvh,

Peter

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:02

Dejligt at høre at du stadig kører. Så vil jeg også kaste mig ud i en Prestashop. Og tak for svar. Vh. Clara 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)