Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop vs. Magento vs. ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at flytte min webshop fra Scannet over i Opensource. Jeg har dog INGEN forstand på den tekniske del af det.

Jeg har fået et tilbud på Prestashop, men hørt meget godt om Magento. Hvad er de vigtigste forskelle ?

Hvordan vil jeg mærke forskel på de 3? (er der flere ?)

/Peter K

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 19:01

-Who dares, wins

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 19:03
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:09

Hej Peter

Jeg kan kun tale for magento, da det er det eneste jeg har prøvet, og vil hverken tale for den ene eller den anden.

Hvad angår magento, så er der rigtig mange muligheder. Jeg har selv installeret blog, nyhedsbrev og meget mere, via extensions.

Jo, så fik jeg lige installeret en søge modul, der efter 3 bogstaver foreslår kunden produkter med billeder i søgefeltet... damn det er smart. 

Så det er dejlig nemt at arbejde med. 

Egentlig er jeg som shopejer ikke så krævende, og kunne udentvivl klare mig med noget der er langt mindre end magento, men det var der valget faldt, og det har jeg ikke fortrudt.

Når det er sagt, så tror jeg nemt jeg kunne blive super tilfreds med alle andre systemer også, bare jeg selv kan rette i koden, så er jeg glad. (eller et system der var meget fleksibelt, hvis jeg da ikke skulle kunne rette i koden)

Nå i sidste ende er det det kunden ser, der har min interesse, og tit er det jo blot et spm om design. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 19:40

Prestashop har lige vundet en Award for bedste Open Source Webshop system, blandt andet over Magento.

Du kan læse mere om det her og her.

Kristian Ole Rørbye

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:09

Det er vist mest et temperaments spørgsmål. Selv har vi valgt kun at arbejde med Magento simpelthen fordi det virker mere professionelt. Mangento er lavet til de store shops, og virker også bare rigtigt solidt. Jeg har kun leget lidt med Prestashop, så jeg har kun overfladisk erfaring med dette.

Hvis man ser på hvem der bruger Magento, så er ville jeg mene at Magento er vinderen (om end at tallene er for sidste år - nogen der har de seneste tal?):

http://www.amino.dk/forums/t/77437.aspx

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:23

Jeg stemmer også for Magento. Kig evt. forbi Billigmagento.dk hvis du skulle overveje en Magento Webshop. 

Jeg har selv en Magento webshop og den køre bare rigtig godt. Kan anbefales. Du er velkommen til at skrive pb hvis du har spørgsmål angående valg af webshop

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Skrevet kl. 20:37

Det lyder umiddelbart som om de fleste taler for Magento.

-Who dares, wins

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg snakker for Prestashop :-)

Og jeg har også en Magento shop.

Umiddelbart synes jeg Prestashop er meget nemmere at sætte sig ind, som ny webshop ejer. Men når man skal op og virkelig lege med de store drenge, så ville jeg også foretrække Magento.

Men igen er det en smagssag :-)

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 21:27

Jeg har ikke erfaring med Prestashop, men jeg har ladet mig fortælle at den er simpel og nem at gå til.

Magento er den fremtidssikre løsning som virksomheden kan vokse med. Det er en meget fleksibel og kompleks løsning, og den kan være overvældende at komme i gang for den mindre butiksejer der ikke har PHP kompetence. Magento er dog et sikkert valg, hvis du vil vækste og har ressourcene til det.

Det er firmaer som tilbyder en komplet Magento løsning for 10.000, men hvis det er dit budget vil jeg anbefale dig at holde dig langt væk fra Magento, med mindre du selvfølgelig selv er i stand til at tilpasse og drive shoppen. Der er ikke noget hit-and-run over Magento. Det er er som sagt et komplekst system og udvikling, drift og opgraderinger er ikke altid ligetil. Til gengæld er Magento "godt nok" til nogen af verdens store internetbutikker.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)