Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enestående koncept til salg... giv et bud

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udviklet et enestående koncept, men vi har ikke tiden til at føre det ud i livet.

Vi kender alle de spørgeskema undersøgelser hvor en studerende stiller en række spørgsmål, og skriver dine svar ned, og i sidste ende bliver det til en fin tyk rapport som ingen får læst.

Det er det vores koncept retter op på, vi laver videointerviews som bliver klippet til og lagt op på vores hjemmeside hvorfra kunderne kan se dem. De har ligeledes mulighed for at lave detaljeret søgninger og gemme deres fortrukne videoer. Og det er noget lettere at se lidt videoer end at læse 150 sider.

Hjemmesiden er med en skrædder syet cms løsning så man nemt kan oploade videoer, oprette brugere, og ændre tekst på siderne. www.opinionhouse.dk

Alt er klar, der mangler bare en ny ejer. Der en gode muligheder for et stor afkast, da der er meget små drift omkostninger, og ingen vare der går af mode eller bliver for gamle. Samtidig er det muligt at lavet det i hele verden, så man er ikke begrænset til danmark.

Så kom med et bud, og du kan være i gang i morgen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:59

Jeg ved ik, om det er mig den er gal med, men jeg fatter ik jeres koncept!

Det kan da aldrig blive en fordel, at modtage en undersøgelse via video? Det vil alt andet lige, tage meget længere tid, at behandle informationerne, og svarene bliver ligeledes en del mere flydende?

Så hvor er fordelen lige?

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:32

Der er flere analyseformer der anvendes til kundetilfredshedsundersøgelser, den vi ligger vægt på er den kvalitative model.

Ved en kvalitativ undersøgelse vil man anvende et mindre antal respondenter (typisk 30 -100) hvor man ved en kvantitativ undersøgelse vil anvende at langt større antal respondenter. Herved bliver mængden af data væsentligt mindre, samtidig har vi mulighed for at stille uddybende spørgsmål til de enkelte respondenter således de kan uddybe deres svar.

Sammenholdt med at vi optager det på video bliver det lettere for kunden at forstå deres kunders meninger og holdninger.

Samtidig er det muligt for kunderne at udvælge enkelte kundegrupper udfra indkomst, geografi, køn, stilling, bolig, osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

opinionhouse:

Der er flere analyseformer der anvendes til kundetilfredshedsundersøgelser, den vi ligger vægt på er den kvalitative model.

Ved en kvalitativ undersøgelse vil man anvende et mindre antal respondenter (typisk 30 -100) hvor man ved en kvantitativ undersøgelse vil anvende at langt større antal respondenter. Herved bliver mængden af data væsentligt mindre, samtidig har vi mulighed for at stille uddybende spørgsmål til de enkelte respondenter således de kan uddybe deres svar.

Sammenholdt med at vi optager det på video bliver det lettere for kunden at forstå deres kunders meninger og holdninger.

Ja men hvor er det lige lettere, end at læse en rapport, som du så fint skriver?

Du får jo ingen tal ud af, at se en masse videoer med besvarelser. Der skal stadigvæk indsamles en masse data, og disse skal behandles ligesom ved normale spørgeskemaer...
Så forskellen er vel bare, at i jeres koncept kan man se videoer af kunderne. Men databehandlingen som ender ud i nogle statestikker bliver den samme i sidste ende...

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:59

Fashion-Seller:

opinionhouse:

Ja men hvor er det lige lettere, end at læse en rapport, som du så fint skriver?

Du får jo ingen tal ud af, at se en masse videoer med besvarelser. Der skal stadigvæk indsamles en masse data, og disse skal behandles ligesom ved normale spørgeskemaer...
Så forskellen er vel bare, at i jeres koncept kan man se videoer af kunderne. Men databehandlingen som ender ud i nogle statestikker bliver den samme i sidste ende...

Er helt enig med FashionSeller. I sælger noget, som har en lavere værdi end hvad der i forvejen findes. Man skal bruge mere tid på at se video end at se resultater sort på hvidt. Det kan godt være der er uddybende spørgsmål, men det kan man ligeledes også plotte ind på et skema.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 17:18

Har i haft nogen betalende kunder siden opstarten sidste år - udover "Raps Ejendomme" (som ikke findes andre steder end på jeres site?)

Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:26

Som jeg kan forstå på konceptet er det netop ikke statistikker resultatet udmunder sig i. Jeg ser faktisk et potentiale i konceptet, da det er en hel ny type undersøgelser man kan belyse i forhold til "almindelige" spørgeskemaer, da respondenten får meget bedre muligheder for at uddybe en problemstilling.

Jeg er bestemt ikke enig i Fashion-seller's statement at det i sidste ende bare ender ud i statistikker, da resultatet jo har et helt andet formål. 

Jeg kan umiddeltbart se at denne form for kvalitativ analyse danner et grundlag eller et slags ("step one") for en kommende kvantitativ undersøgelse ("step two")! Der bliver i dagens verden fokuseret alt på meget på tal og statistik og for lidt på hvad kunden i virkeligheden mener.

Håber i får solgt konceptet!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31

SINODEN Consulting Group:

Som jeg kan forstå på konceptet er det netop ikke statistikker resultatet udmunder sig i. Jeg ser faktisk et potentiale i konceptet, da det er en hel ny type undersøgelser man kan belyse i forhold til "almindelige" spørgeskemaer, da respondenten får meget bedre muligheder for at uddybe en problemstilling.

Jeg er bestemt ikke enig i Fashion-seller's statement at det i sidste ende bare ender ud i statistikker, da resultatet jo har et helt andet formål. 

Okay hvordan vil du forholde dig konstruktivt til 30-100 videoer, hvis du ingen statestik laver?

SINODEN Consulting Group:

Jeg kan umiddeltbart se at denne form for kvalitativ analyse danner et grundlag eller et slags ("step one") for en kommende kvantitativ undersøgelse ("step two")! Der bliver i dagens verden fokuseret alt på meget på tal og statistik og for lidt på hvad kunden i virkeligheden mener.

Jeg gad godt høre, hvordan du ville bruge 30-100 kundemeninger konstruktivt, hvis du ik lavede en eller anden form for statestik, oversigt, opgørelse, optegning osv (kært barn har mange navne).

Efter at have set 10 videoer, så kan du jo alligevel ik huske de første. Og hvordan skal det så ik gå, når du har set 100? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:35
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:41

Som jeg skrev i det tidligere indlæg ser jeg konceptet som et "step one" til en efterfølgende mere præcis "step two".

Forskere i den akademiske verden bruger oftest denne metode (den kvalitative) til først at "finde ud af", hvilke spørgsmål der skal udarbejdes i en efterfølgende kvantitativ undersøgelse (dvs. spørgeskemaer osv.) for at få en mere valid helhedsundersøgelse.

Som sagt ser jeg det som "step one", hvilket faktisk ikke direkte skal udmunde sig i tal og statistik, men bygge grundlag for en mere valid og præcis efterfølgende kvantitativ undersøgelse (som så har formål at udmunde sig i statistik).

Der er som sagt brug for denne slags undersøgelser, da der er alt for mange spørgeskemaer der absolut ikke giver mening grundet deres (forkerte) opbygning...

Håber du kan se forskellen :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)