Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor alt det positive pis?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey,

En ting jeg ikke forstår på Amino eller andre forums, er den positive kritik folk giver, når en person spørger om kritik til en eventuel hjemmeside eller andet...

Jeg har lige læst en tråd igennem, hvor en bruger spørger om meninger til sit design, og det er jo fint, for selvfølgelig vil man gerne have den bedst mulige side man kan få! Af den grund spørger bruger så folk på Amino om, hvordan de synes den ser ud - og forventer heraf et ærligt svar. For hvis man ikke forventer et ærligt svar, så skal man ikke spørge.

Det som så går mig på er at brugere kan skrive noget lignende;

1. Jeg synes designet er lidt for mørkt
2. Jeg synes designet er lidt umoderne
3. Jeg synes designet ligner noget fra 90'erne
4. Arh, det ser lidt tungt ud
5. Flere farver

Det minder meget om det der ofte bliver skrevet i disse tråde, og det frustrere mig, for sådan som jeg læser ovenstående, så læser jeg det som om at designet i bund og grund er godt nok, men at det måske lige skal piftes lidt op..

Men sådan er virkeligheden ikke, for jeg så designet, som jeg bruger som eksempel, og det ligner lort, og folk der går derind, vil straks uden videre, smutte igen - dette kan jeg næsten garantere - med mindre der er et par kæmpe kasser på en flot brunette, der stikker frem.

Brugeren skriver endvidere at han er ny, og det er også fair nok - men hvis folk ikke kan give ham ordentlig kritik, så nytter det sgu ikke noget..

Alt det lort med "go for it", og "det ser nogenlunde ok ud" - det nytter intet og er komplet irrelevant når det ikke vil sælge siden - dette er uanset om siden er en spilleside, salgsside, affiliateside, firmaside etc. etc.

Jeg forstår ikke hvorfor at alle forsøger at være alles ven, når det i virkeligheden er en bjørnetjeneste der gives? I bund og grund så tror trådstarteren, at han har gjort det godt, og der lige skal nogle småændringer til, og så køre det derud af, når sandheden er at han lige så godt kunne slette hele .psd filen, og starte forfra, og skulle man endelig give konstruktiv kritik, så kunne man jo starte med følgende;

1. Du har brugt 2 farver, de 2 farver er sort og hvid, føler du selv at du vil være på en hjemmeside, hvor alt design udelukkende er sort og hvid, dette er inklusiv baggrunden, og teksten.

2. Logoet er direkte grimt, og intetsigende, det er ikke for at være et svin, men logoet vil ikke tiltrække nogen, tværtimod måske føle at det er en usikker side.

3. Menuen har du lavet med en gang gradient - eller menuerne..

4. Siden er som tidligere skrevet ret tung - med dette menes der selvfølgelig at siden ser ekstremt kedelig ud, den virker som en stor firkantet 500 kg's bly-blok, og hvem har ærlig talt lyst til at sidde, og kigge på en 500 kg's bly-blok, med indgraveret tekst på?

5. Din menu er utydelig - ja nærmest ulæseligt hvis ikke man kniber øjnene sammen, og stirrer i rigtig lang tid.

6. Din side vil fylde meget når den bliver "sliced" og den vil også være tung at loade, når folk skal besøge siden, og vi ved alle at når vi besøger en hjemmeside, så skal resultaterne komme meget hurtigt!

7. Min ærlige mening er; Du forsøgte, men det gik ikke, lav det hele om.. Lær html, css, og evt. php hvis du ønsker en meget let og funktionel hjemmeside.
Alene med css og html, kan du lave et bedre design end det du har præsteret, og lad det ikke skræmme dig, da alle starter et sted, men vi må erkende at det du har lavet nu er lort, og er slet ikke up-to-date!

8. Du kan evt. efter at have lært html og css, så begynde at lære lidt om Photoshop, som du jo åbenlyst har lavet dit nuværende design i, og på den måde kan du få en helt kanon hjemmeside i løbet af måske få uger hvis du lige bruger lidt tid om aftenen.. Pro. designere bruger jo mange gange, ja, mellem 20 og xxx antal timer på designs for at gøre dem perfekte, og det synes jeg også du skulle i stedet for at gå på kompromis, hvilket du jo nok har, da du sikkert godt selv kan se, at du nok ikke selv ville bruge en side som så sådan ud.

Mine 8 eksempler vil jeg kalde konstruktiv kritik - måske svinsk, men ærlig, og så er mit spørgsmål.. Hvad tror i hjælper mest? De første 5 eksempler, eller mine første 5 eksempler? Jeg forstår ikke hvorfor alle ikke bare kan sige deres ærlige mening fra hjertet af - ja.. det giver slag ind imellem, men jeg er sgu ret sikker på at det hjælper langt mere end at give falske forhåbninger!

Anyway, det var lige lidt frustration sådan en Tirsdag aften :)

I øvrigt er tråden ikke lavet baseret på én tråd, men langt flere - det er noget jeg ser ofte.. Jeg syns bare det er synd når folk siger noget godt om noget, der ligner lort..

I kan så bagefter sige; Jamen hvordan ved du at skriveren ikke synes det er pænt i virkeligheden.. Det ved jeg heller ikke, men jeg ved også at skriveren ikke er designer i al fald så, og slet ikke ved hvad der tiltrækker folk :)

Tråden er heller ikke møntet på nogen specifikke Aminoer - men taget ud i den blå luft - blot så vi er enige :)

Det ender altid med at jeg får skrevet meget mere end nødvendigt ;)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)