<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Cafe og hygge</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/17.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;I Cafe og hygge er ordet frit. Her lægger vi for et øjeblik kunderne og regnskaberne på hylden og mødes med andre iværksætter for at snakke om alt det andet. Her debatterer vi alt fra potteplanter til biler og ondt i ryggen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det også stedet du kan poste en joke eller spørge om nogen kender én, der kender én, som har en andelslejlighed til salg. Mange bruger også forummet til at komme med mere eller mindre officielle beskeder som overdragelse af en virksomhed eller lignende. Andre deler flittigt ud af links til fjollede videoer på nettet, og nogen spørger om ideer til alt fra polterabend til gode feriesteder.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Hvorfor alt det positive pis?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/717716.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 23 Nov 2010 22:11:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:717716</guid><dc:creator>slettet_bruger</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/717716.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=17&amp;PostID=717716&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hey,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En ting jeg ikke forst&amp;aring;r p&amp;aring; Amino eller andre forums, er den positive kritik folk giver, n&amp;aring;r en person sp&amp;oslash;rger om kritik til en eventuel hjemmeside eller andet...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har lige l&amp;aelig;st en tr&amp;aring;d igennem, hvor en bruger sp&amp;oslash;rger om meninger til sit design, og det er jo fint, for selvf&amp;oslash;lgelig vil man gerne have den bedst mulige side man kan f&amp;aring;! Af den grund sp&amp;oslash;rger bruger s&amp;aring; folk p&amp;aring; Amino om, hvordan de synes den ser ud - og forventer heraf et &amp;aelig;rligt svar. For hvis man ikke forventer et &amp;aelig;rligt svar, s&amp;aring; skal man ikke sp&amp;oslash;rge.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det som s&amp;aring; g&amp;aring;r mig p&amp;aring; er at brugere kan skrive noget lignende;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Jeg synes designet er lidt for m&amp;oslash;rkt&lt;br /&gt;2. Jeg synes designet er lidt umoderne&lt;br /&gt;3. Jeg synes designet ligner noget fra 90&amp;#39;erne&lt;br /&gt;4. Arh, det ser lidt tungt ud&lt;br /&gt;5. Flere farver&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det minder meget om det der ofte bliver skrevet i disse tr&amp;aring;de, og det frustrere mig, for s&amp;aring;dan som jeg l&amp;aelig;ser ovenst&amp;aring;ende, s&amp;aring; l&amp;aelig;ser jeg det som om at designet i bund og grund er godt nok, men at det m&amp;aring;ske lige skal piftes lidt op..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men s&amp;aring;dan er virkeligheden ikke, for jeg s&amp;aring; designet, som jeg bruger som eksempel, og det ligner lort, og folk der g&amp;aring;r derind, vil straks uden videre, smutte igen - dette kan jeg n&amp;aelig;sten garantere - med mindre der er et par k&amp;aelig;mpe kasser p&amp;aring; en flot brunette, der stikker frem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Brugeren skriver endvidere at han er ny, og det er ogs&amp;aring; fair nok - men hvis folk ikke kan give ham ordentlig kritik, s&amp;aring; nytter det sgu ikke noget..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alt det lort med &amp;quot;go for it&amp;quot;, og &amp;quot;det ser nogenlunde ok ud&amp;quot; - det nytter intet og er komplet irrelevant n&amp;aring;r det ikke vil s&amp;aelig;lge siden - dette er uanset om siden er en spilleside, salgsside, affiliateside, firmaside etc. etc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forst&amp;aring;r ikke hvorfor at alle fors&amp;oslash;ger at v&amp;aelig;re alles ven, n&amp;aring;r det i virkeligheden er en bj&amp;oslash;rnetjeneste der gives? I bund og grund s&amp;aring; tror tr&amp;aring;dstarteren, at han har gjort det godt, og der lige skal nogle sm&amp;aring;&amp;aelig;ndringer til, og s&amp;aring; k&amp;oslash;re det derud af, n&amp;aring;r sandheden er at han lige s&amp;aring; godt kunne slette hele .psd filen, og starte forfra, og skulle man endelig give konstruktiv kritik, s&amp;aring; kunne man jo starte med f&amp;oslash;lgende;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Du har brugt 2 farver, de 2 farver er sort og hvid, f&amp;oslash;ler du selv at du vil v&amp;aelig;re p&amp;aring; en hjemmeside, hvor alt design udelukkende er sort og hvid, dette er inklusiv baggrunden, og teksten.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Logoet er direkte grimt, og intetsigende, det er ikke for at v&amp;aelig;re et svin, men logoet vil ikke tiltr&amp;aelig;kke nogen, tv&amp;aelig;rtimod m&amp;aring;ske f&amp;oslash;le at det er en usikker side.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. Menuen har du lavet med en gang gradient - eller menuerne..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;4. Siden er som tidligere skrevet ret tung - med dette menes der selvf&amp;oslash;lgelig at siden ser ekstremt kedelig ud, den virker som en stor firkantet 500 kg&amp;#39;s bly-blok, og hvem har &amp;aelig;rlig talt lyst til at sidde, og kigge p&amp;aring; en 500 kg&amp;#39;s bly-blok, med indgraveret tekst p&amp;aring;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;5. Din menu er utydelig - ja n&amp;aelig;rmest ul&amp;aelig;seligt hvis ikke man kniber &amp;oslash;jnene sammen, og stirrer i rigtig lang tid.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;6. Din side vil fylde meget n&amp;aring;r den bliver &amp;quot;sliced&amp;quot; og den vil ogs&amp;aring; v&amp;aelig;re tung at loade, n&amp;aring;r folk skal bes&amp;oslash;ge siden, og vi ved alle at n&amp;aring;r vi bes&amp;oslash;ger en hjemmeside, s&amp;aring; skal resultaterne komme &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;meget hurtigt!&lt;/span&gt; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;7. Min &amp;aelig;rlige mening er; Du fors&amp;oslash;gte, men det gik ikke, lav det hele om.. L&amp;aelig;r html, css, og evt. php hvis du &amp;oslash;nsker en meget let og funktionel hjemmeside.&lt;br /&gt;Alene med css og html, kan du lave et bedre design end det du har pr&amp;aelig;steret, og lad det ikke skr&amp;aelig;mme dig, da alle starter et sted, men vi m&amp;aring; erkende at det du har lavet nu er lort, og er slet ikke up-to-date!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;8. Du kan evt. efter at have l&amp;aelig;rt html og css, s&amp;aring; begynde at l&amp;aelig;re lidt om Photoshop, som du jo &amp;aring;benlyst har lavet dit nuv&amp;aelig;rende design i, og p&amp;aring; den m&amp;aring;de kan du f&amp;aring; en helt kanon hjemmeside i l&amp;oslash;bet af m&amp;aring;ske f&amp;aring; uger hvis du lige bruger lidt tid om aftenen.. Pro. designere bruger jo mange gange, ja, mellem 20 og xxx antal timer p&amp;aring; designs for at g&amp;oslash;re dem perfekte, og det synes jeg ogs&amp;aring; du skulle i stedet for at g&amp;aring; p&amp;aring; kompromis, hvilket du jo nok har, da du sikkert godt selv kan se, at du nok ikke selv ville bruge en side som s&amp;aring; s&amp;aring;dan ud.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mine 8 eksempler vil jeg kalde konstruktiv kritik - m&amp;aring;ske svinsk, men &amp;aelig;rlig, og s&amp;aring; er mit sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l.. Hvad tror i hj&amp;aelig;lper mest? De f&amp;oslash;rste 5 eksempler, eller mine f&amp;oslash;rste 5 eksempler? Jeg forst&amp;aring;r ikke hvorfor alle ikke bare kan sige deres &amp;aelig;rlige mening fra hjertet af - ja.. det giver slag ind imellem, men jeg er sgu ret sikker p&amp;aring; at det hj&amp;aelig;lper langt mere end at give falske forh&amp;aring;bninger!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Anyway, det var lige lidt frustration s&amp;aring;dan en Tirsdag aften :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I &amp;oslash;vrigt er tr&amp;aring;den ikke lavet baseret p&amp;aring; &amp;eacute;n tr&amp;aring;d, men langt flere - det er noget jeg ser ofte.. Jeg syns bare det er synd n&amp;aring;r folk siger noget godt om noget, der ligner lort..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I kan s&amp;aring; bagefter sige; Jamen hvordan ved du at skriveren ikke synes det er p&amp;aelig;nt i virkeligheden.. Det ved jeg heller ikke, men jeg ved ogs&amp;aring; at skriveren ikke er designer i al fald s&amp;aring;, og slet ikke ved hvad der tiltr&amp;aelig;kker folk :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tr&amp;aring;den er heller ikke m&amp;oslash;ntet p&amp;aring; nogen specifikke Aminoer - men taget ud i den bl&amp;aring; luft - blot s&amp;aring; vi er enige :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det ender altid med at jeg f&amp;aring;r skrevet meget mere end n&amp;oslash;dvendigt ;)&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>