Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder bange for indgangsdør??? måske

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gitte,

Jeg kan ikke lade være med lige at nævne at "ting tager tid". Det tager altså en rum tid før du bliver kendt, ikke bare i lokalområdet men også på større afstande. Det første lange stykke tid skal du enten have noget andet arbejde ved siden af eller også have en mindre formue at tære på.

Måske var det en idé at lave nogle arrangementer i galleriet. Der kunne afholdes foredrag, spilles små koncerter, laves historiefortælling.... Noget som kunne få folk med interesse for andet end kunst ind i dit galleri og dermed være potentielle kunder. Eller bare efterfølgende hjælpe dig med at sprede budskabet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror simplethen du skræmmer kunderne væk.

Ja undskyld jeg siger det ´men din butik alt anden en spændende den ligner mest af alt blå stue voldtaget af Julemanden. Folk der går efter et galleri forventer at se kunst og ikke sådan en omgang blandingsmisbrug af alt lige fra billige jule ting til billeder der intet har med kunst at gøre.

Tror du på idee så start på en frisk med et nyt navn som er sigende f.eks sjove ting / billeder.

Mvh

Ravn   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske dette er et af problemerne..

Eks:
Jeg står udenfor og kigger ind af vinduet. Jeg virker interesseret, og er det også. Der er ingen kunder i butikken, så der står kun én medarbejder..
Jeg vælger at gå ind, hvorefter medarbejderens blik følger mig rundt i hele butikken, og jeg kan se i personens øjne glæden over at der er kommet kunder..

Jeg går bare ud igen - jeg bliver irriteret, måske lidt stresset (kan ik gå rundt og kigge i fred), nu skuffer jeg fordi jeg ikke køber ovs...

Løsningen kunne være, at hele tiden lavede noget, (ser mange der bare sidder i "kassen" med en computer og surfer/arbejder i butikker med mindre aktivitet), eller få nogle venner/veninder til at besøge dig engang imellem- undgå dog at det ikke bliver for hyggeligt.
Dine mulige kunder får på den måde lov til at slappe af, nyde billederne, og jeg tror helt sikkert at chancen for der komme kunder ind er langt større.

Blot nogle tanker herfra :)

Held og lykke - skriv evt. senere hvilke metoder der virkede og hvilke der ikke virkede..

/Kristoffer

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:46

Prøv at fjerne noget af den visuelle støj der er. Billeder der hænger i mange højder forvirrer. Sørg for at stramme rummet op med ens højde og færre billeder.

:-) Nanna

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:43

- eller måske flere billeder! Inviter nogle andre kunstnere til at udstille, så der er noget for enhver smag. Der skal selvfølgelig aftales en procentsats, som galleriet skal have for udstille og sælge andres malerier. Og så ville en gang Feng Shui sikkert gavne!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:51
Jeg havde faktisk ikke set på www.nannaherluf.dk inden jeg skrev, at Feng Shui ville være en god ide. Jeg går næsten ud fra, at Nanna er enig med mig!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 03:02

Nu er jeg ikke expert i noget som helst men hvis nu du propper alt for meget i vinduepartiet så har folk set nok ude fra og især  hvis vindur parti er mere spændende end indv i butikken.

Preben 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:25

Jeg har ikke lige en nødplan til dig, men jeg tror det er en dårlig idé at sælge billederne til halv pris. Folk køber ikke et maleri fordi det er billigt, men fordi de kan lide motivet.

Måske efter et års tid kan du køre en uge med halv pris på alt i butikken, for at få plads til nye varer.

Kommer der mange turister forbi? Sælg is om sommeren, sælg postkort (både fra egnen og håndmalede), sælg julepynt.

Held og lykke med salget!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Tommerup st.
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:20

Takker ydmygt for de mange gode råd fra de hjælpsomme Aminoer.
Først et resumé: da jeg skrev første indlæg, var det som folk var bange for indgangsdøren, det går den rigtige vej nu. Har prøvet nogle af de ideer jeg fik, har indset at galleri navnet ikke virker i en lille by, butikken skal virke mere hyggelig, det gør den nu, og kunder begynder at komme.
Tak til de efterfølgende, som gav god indput/ris og råd. Undskyld det fylder så meget, men så er ingen glemt. Skal nok følge op på hvordan det går senere.
Martin Renè Mortensen.
"Sæt et skilt op med du giver en gratis kop kaffe :) så kan de da ikke andet end at føle sig velkommen inden for" Reklamere ikke med det før, havde kande og kopper synligt, men har nu sat skilt på indgangsdøre med gratis kaffe.
BruunMedia.
Undskyld min utålmodighed, men havde læst mange andre indlæg, og der virkede det som der prompte kom gode råd. Kaffe mm. er fast nu, også reklame for det.
Daniel B. Jakobsen.
"Måske kan folk ikke lide den kunst, som sælges i butikken." Håber ikke det er sådan, men det er jo vanskeligt at vurdere, indtil der kommer en tilbagemelding fra kunder ik.
Marlene Nielsen.
"Jeg har god erfaring med ÅBEN dør." Har prøvet det, jeg følte mig som en dybfrossen jubeltosse, at gøre det på denne årstid.
Boysen.
"- stil levende lys udenfor" Har hele tiden gjort det.
"lad døren stå åben""når vejret er godt, stil kunst udenfor""lav kunst udenfor""spil musik, så folk kan hører det udenfor"Flere gode ideer som kan virke på den varme tid af året."giv gratis maler kurser (hvis du kan), i butikken""lav gratis fyraftensmøder i butikken" Overvejer ideen."inviter skole og børnehaver" Tror ikke det går, hvis du mener de skal male, så nej, kun svineri ingen gevinst.
NannaP.
"Er det nemt at finde indgangen?". "Hvad er det første dine kunder får øje på, når de går forbi?"." Hjørne ejendom, god beliggenhed, masser af gående og biler lige forbi, god plads fra fortov til facade.
Marianne.
"Få en artikel i lokalavisen om, at du har åbnet, og hvad du står for - og gerne vil med din kunst." Var lovet i tirsdags, men der var ikke plads så den er lovet på tirsdag. "Kontakte kunstforeningerne " Det er ikke prøvet endnu
Søren Falkenberg Johansen
"spilles små koncerter, laves historiefortælling" tror at 40m2 i L form, vil give problemer med plads, og små koncerter, tror jeg vil virke for højkulturelt for den befolkning der bor i nærområdet, ellers en god ide.
Ravn.
"Ja undskyld jeg siger det ´men din butik alt anden en spændende den ligner mest af alt blå stue voldtaget af Julemanden. Folk der går efter et galleri forventer at se kunst og ikke sådan en omgang blandingsmisbrug af alt lige fra billige jule ting til billeder der intet har med kunst at gøre.. "
Det er din mening, kunst kan som sagt ikke diskokeres, men det virker her, efter at der blev julepyntet, har der stor interesse og også salg, dog kun i det små, men der har været en del inde i butikken de sidste dage, der har købt (hurra) de har brugt lang tid på at se billeder og hele "menageriet" igennem.
Har dog overvejet om ordet galleri virker afskrækkende i en mindre by.
Mr. Chris.
"Jeg står udenfor og kigger ind af vinduet. Jeg virker interesseret, og er det også. Der er ingen kunder i butikken, så der står kun én medarbejder..
Jeg vælger at gå ind, hvorefter medarbejderens blik følger mig rundt i hele butikken, og jeg kan se i personens øjne glæden over at der er kommet kunder.."
Jeg reklamere med at det er et arbejdene værksted, og sidder i åbningstiden og maler, laver div. kreative salgsting til butikken og svarer på spørgsmål, tilbyder også en kop kaffe mm. for at gøre besøget til en god oplevelse. Så jeg sidder ikke og vogter på dem der kommer.
NannaP
"Prøv at fjerne noget af den visuelle støj der er. Billeder der hænger i mange højder forvirrer. Sørg for at stramme rummet op med ens højde og færre billeder."
Smag og behag, jeg syntes det er det mest rigtige, med de relative få m2., Er også bange for at færre billeder vil få lokalet til at virke endnu mere "galleri agtig" og det er jeg efterhånden overbevist om ikke dur i dette område.
Gongra.
"eller måske flere billeder! Inviter nogle andre kunstnere til at udstille, så der er noget for enhver smag. Der skal selvfølgelig aftales en procentsats, som galleriet skal have for udstille og sælge andres malerier. Og så ville en gang Feng Shui sikkert gavne!" Andre kunstner ind, økonomisk tror jeg ikke på det kan betale sig, prisnevuet her skal være lavt, så hvis det skal deles i 2 er det uinteresant for begge parter. Feng Shui ??? Når ordet galleri virker skræmmene nok.
Wep-siden.dk
"Nu er jeg ikke expert i noget som helst men hvis nu du propper alt for meget i vinduepartiet så har folk set nok ude fra og især  hvis vindur parti er mere spændende end indv i butikken." Tror faktisk at det virker modsat, i hvert tilfælde nu med juleudsmykning.
Nicolay Thomsen.
"Jeg har ikke lige en nødplan til dig, men jeg tror det er en dårlig idé at sælge billederne til halv pris. Folk køber ikke et maleri fordi det er billigt, men fordi de kan lide motivet." Det var èt maleri èn dag, der blev prøvet sidste uge, er klar over at generelt prisnedslag opfattes som panik for lukketid.
Sælger julepynt. Is og grill ligger på modsatte side af vejen, så det dur ikke. Er bange for at omsætningen er for lille endnu til at ville investere i postkort, men er absolut en mulighed der ikke er ret langt væk i tankerne.
MVH. Gitte

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Har du overvejet om kundegrundlaget overhovedet er tilstede?

Altså mange forbinder et Galleri med en relativt kendt kundstner, som udstiller nogle af sine værker. Og galleri i sig selv sender et signal om kvalitet, høje priser og eksklusive varer. Men findes målgruppen til disse i mindre byer, eller er der kun nok kunder i de større byer?

Jeg kan ik svare på ovenstående, men du kunne stille dig selv, samt en masse andre de samme spørgsmål og så se, hvor svarene føre hen...

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)