Hej Gitte
Jeg tror jeg har lidt godter til dig, men jeg er ked af at sige det til det. Det bliver ikke SMERTEFRIT.
Overvej måske dine åbningstider du er ikke særlig tilgængelig, jeg kan regne det til 14 timer på en uge. Er det korrekt?
Derudover tror jeg også at du skal ud og kanvasse lidt foran din butik.
Og her starter du før fanden får sko på.
Start en time før byen åbner og luk en time efter.
Pt. har du måske ikke verdens best sælgende profil uanset hvor lækker du gør din butik, hvis du ikke har en EFTERSPURGT vare (en varer som befinder sig i toppen af behovspyrmiden) så går kunderne ikke direkte efter den. Derfor skal du have nogle kunder i butikken på en anden måde.
Hvordan gør du det?
Ja, hvis jeg var dig, ville jeg sku tage en varm jakke en, sød nissehue, dit sødeste smil og et lille bord med, og så stille mig med et lille blus med varme på og en stor gryde med GLØG. HVERDAG I EN HEL UGE ELLER MSÅKE 2 UGER!
Jeg ville så sige til alle forbipasserende, vil du ikke have en tår gløg????
Hvis de svarer ja, så giver du dem en tår og HUSK en VIGTIG detalje ingen plastic krus, hvorfor ikke, så er der jo opvask. Ja der er også noget andet en kunden som skal vente, man kunne jo ikke finde på at gå med damens pæne porcelæn men snarere kunne du finde på at gå med hende slatne plastickrus??
Sørg også for at gløggen er ALT FOR VARM så kunder bliver nød til at vente på den er kold nok før de kan drikke den, hehe. På den måde scorer du en MASSE gratis tid. Nu har du tiden og kunden "i butikken", også til at spørge ind til kunderne og snakke med dem. Om ikke andet så får du dig en god dag, reklameret lidt og en lille skid på efter at have drukket 12-14 glag gløg ;).
Når din gløg så er ved at være fast rutine i vinterdagene og folk kommer forbi for at spørge om man ikke kunne få gløg hernede, så indfører du gratis æbleskiver - men det er KUN hvis folk tager et kig inde i butikken. Ved at kigge i butikken mere end 5 minutter er du selskrevet til 3 æbleskiver, eller får du ikke nogle. Tror du at de tager cnahcen for 3 lækre æbleskiver?
Bruger du den fremgangsmåde og smiler og stråler uanset om det er 40 minusgrader så skal du nok få nogle julekunder. Om ikke andet så de sidste juledage, det LOVER jeg dig.
Husk nogle ting. GLÆDE, ENERGI, HYGGE OG TILGÆNGELIGHED sælger og BESTEMT også i dit fag.
Godt salg