Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder bange for indgangsdør??? måske

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot til orientering. Feng Shui kan ikke forskrække nogen. Tværtimod. Ikke fordi jeg ved ret meget om det, men prøv at kikke på f.eks. www.nannaherluf.dk. Jeg har drøftet et samarbejde med en anden Feng Shui konsulent - hun sørger for gode energier i rummet med en gang spacecleansing, og jeg neutraliserer jordstråler og elektrosmog. Men det er vist for avanceret til dette forum :-)! 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:45

Gongra:

[...] og jeg neutraliserer jordstråler og elektrosmog. Men det er vist for avanceret til dette forum :-)! 

Jeg hader når der komme elektrosmog.

Ravn: jeg klukkede længe efter at have læst dit indlæg. "Blå stue voldtaget af Julemanden".

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan nok ikke lide nedenstående, men du bad jo om hjælp.

Placering og kundegrundlag

Du har lagt dit galleri i Tommerup, en by med 1699 indbygger jævnfør statistikbanken.
Heraf vil et løst gæt være at omkring 40% er børn og unge udenfor din målgruppe.

Det efterlader 1019 indbyggere som værende dine mulige kunder.

Jeg vil gætte på at maksimalt 20% (204 indbyggere) af din målgruppe passerer din forretning i din åbningstid, der mellem 15 og 18 på hverdage passer perfekt med det tidspunkt hvor man stresser hjem fra arbejde, skal ud og handle, hente ungerne, lufte hunden, køre ungerne til sport, forberede aftensmad.

Så hvis du er heldig kan du måske lokke 1% af den del af din målgruppe der passerer din forretning indenfor om dagen.

1% ud af 204 er 2 besøgende om dagen i din butik. - Så er din udfordring bare at sælge nok til dem til at det kan løbe rundt for dig.

Hvordan passer min beregning med din virkelighed?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 14:02

Gongra:
spacecleansing, og jeg neutraliserer jordstråler og elektrosmog. Men det er vist for avanceret til dette forum :-)

Elektrosmog er noget værre noget, godt du får neutraliseret noget. Det er noget forbandet djævelskværk, specielt hvis man passivt bliver udsat for det!

Men ja det er lidt for avanceret til mig...

BTW: Super opsummering Anders. Det giver lidt en worst case, hvad nu hvis, samt "jeg-stak-en-finger-i-jorden-og-den-blev-beskidt" analyse

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:20

Anders Christensen:

Du kan nok ikke lide nedenstående, men du bad jo om hjælp.

Placering og kundegrundlag

Du har lagt dit galleri i Tommerup, en by med 1699 indbygger jævnfør statistikbanken.
Heraf vil et løst gæt være at omkring 40% er børn og unge udenfor din målgruppe.

Det efterlader 1019 indbyggere som værende dine mulige kunder.

Jeg vil gætte på at maksimalt 20% (204 indbyggere) af din målgruppe passerer din forretning i din åbningstid, der mellem 15 og 18 på hverdage passer perfekt med det tidspunkt hvor man stresser hjem fra arbejde, skal ud og handle, hente ungerne, lufte hunden, køre ungerne til sport, forberede aftensmad.

Så hvis du er heldig kan du måske lokke 1% af den del af din målgruppe der passerer din forretning indenfor om dagen.

1% ud af 204 er 2 besøgende om dagen i din butik. - Så er din udfordring bare at sælge nok til dem til at det kan løbe rundt for dig.

Hvordan passer min beregning med din virkelighed?

Hej Anders

Jeg er enig med dig så den fik du lige 5 stjerner for.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:05

Hej Gitte
Jeg tror jeg har lidt godter til dig, men jeg er ked af at sige det til det. Det bliver ikke SMERTEFRIT.

Overvej måske dine åbningstider du er ikke særlig tilgængelig, jeg kan regne det til 14 timer på en uge. Er det korrekt?

Derudover tror jeg også at du skal ud og kanvasse lidt foran din butik.
Og her starter du før fanden får sko på.
Start en time før byen åbner og luk en time efter.

Pt. har du måske ikke verdens best sælgende profil uanset hvor lækker du gør din butik, hvis du ikke har en EFTERSPURGT vare (en varer som befinder sig i toppen af behovspyrmiden) så går kunderne ikke direkte efter den. Derfor skal du have nogle kunder i butikken på en anden måde.

Hvordan gør du det?
Ja, hvis jeg var dig, ville jeg sku tage en varm jakke en, sød nissehue, dit sødeste smil og et lille bord med, og så stille mig med et lille blus med varme på og en stor gryde med GLØG. HVERDAG I EN HEL UGE ELLER MSÅKE 2 UGER!

Jeg ville så sige til alle forbipasserende, vil du ikke have en tår gløg????
Hvis de svarer ja, så giver du dem en tår og HUSK en VIGTIG detalje ingen plastic krus, hvorfor ikke, så er der jo opvask. Ja der er også noget andet en kunden som skal vente, man kunne jo ikke finde på at gå med damens pæne porcelæn men snarere kunne du finde på at gå med hende slatne plastickrus??

Sørg også for at gløggen er ALT FOR VARM så kunder bliver nød til at vente på den er kold nok før de kan drikke den, hehe. På den måde scorer du en MASSE gratis tid. Nu har du tiden og kunden "i butikken", også til at spørge ind til kunderne og snakke med dem. Om ikke andet så får du dig en god dag, reklameret lidt og en lille skid på efter at have drukket 12-14 glag gløg ;).
Når din gløg så er ved at være fast rutine i vinterdagene og folk kommer forbi for at spørge om man ikke kunne få gløg hernede, så indfører du gratis æbleskiver - men det er KUN hvis folk tager et kig inde i butikken. Ved at kigge i butikken mere end 5 minutter er du selskrevet til 3 æbleskiver, eller får du ikke nogle. Tror du at de tager cnahcen for 3 lækre æbleskiver?

Bruger du den fremgangsmåde og smiler og stråler uanset om det er 40 minusgrader så skal du nok få nogle julekunder. Om ikke andet så de sidste juledage, det LOVER jeg dig.

Husk nogle ting. GLÆDE, ENERGI, HYGGE OG TILGÆNGELIGHED sælger og BESTEMT også i dit fag.

Godt salg

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej jeg har kigget på din hjemmeside www.galleripuff.dk og ud fra de fotos der er der må jeg konstatere at dine billeder simplethen er for dårlige. Det er alt for meget aftenskole-maleri.

juletingene der sælges ligner ting som plejehjemmets basar sælger, altså lidt hjemmestrikkede nisser osv.

ikke ting man forbinder med en professionel butik/galleri.

Du må ikke forvente at kunne komme til at have en indtægt på det grundlag.

Hvis det ikke blot er for at have det sjovt, vil jeg råde dig til at lukke hurtigst muligt inden du bruger for mange penge på husleje, lys og varme.

Jeg ved det lyder som hårde ord, men der findes så mange talentfulde kunstnere i dag, som du skal konkurrere imod,samtidig med at kunderne kan handle over internettet så konkurrencen er utrolig hård.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:39

Hej Gitte,

Jeg læner mig op ad Anders Christensens indlæg. Du har valgt at placere dit galleri en lille by i en udkantskommune. Det klinger ikke rigtigt sammen i mine ører.

Det du MÅSKE kan gøre, er at finde ud af om din indretning appellerer til de rette købere. Gallerier har det med at være endog særdeles smagfuldt og stilistisk indrettet. En sådan indretning appellerer til en type kunde i et vist segment, som der, alt andet lige, bare ikke findes ret mange af ude i de små afkroge af provinsen. Desværre er det også dette segment der er mest tilbøjelige til at ofre penge på kunst!

Nu ved jeg ikke hvordan din butik ser ud, men prøv at kig hvordan nogle af de succesfulde gallerier i f.eks. Odense griber det an, og så arbejde hen imod deres koncept hvis det på nogen måde er muligt. Søg dernæst omtale i de medier der omdeles, der hvor kunderne bor. Jeg tror ikke der findes mange kunstinteresserede i Tommerup, så måske du skulle appellere lidt bredere. Det må være muligt at trække folk til fra andre steder på Fyn, hvor Odense må være omdrejningspunktet for det finkulturelle liv.

Det kan godt være det er skudt ved siden af, men skal din butik leve i Tommerup er du afhængig af at der kommer besøgende udefra - giv dem noget at køre efter, og lad dem vide at du findes!

Mvh
Peter 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:42

Hej igen Gitte,

Jeg havde overset linket til din hjemmeside i første omgang. Det sætter tingene lidt i perspektiv. Jeg har kigget på de effekter du har til salg, og især malerierne, og jeg tror ganske enkelt ikke der er kvalitet nok i værkerne, til at du på nogen måde kan leve af at sælge dem.

Det er min subjektive vurdering, og jeg er på ingen måde kunstekspert - jeg synes bare det ligner noget jeg selv kunne have lavet hjemme på loftet. Håber ikke du føler dig stødt, det er min ærlige mening.

Hvis du vil leve af at drive galleri, og du selv vil levere kunsten, så kan jeg ikke få øje på mulighederne efter at have set værkerne.

Mvh
Peter 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:27

Har du priser på varerne i vinduet? Jeg synes tit det er sådan på gallerier, at der ikke er priser på.. så skal man først spørge om prisen og da det oftest er ejerens personlige billeder kan jeg ikke rigtigt lide først at spørge og derefter gå min vej, for så skal man til at finde på en undskyldning, som jo ikke må være, at man ikke kan lide det eller synes det er for dyrt, for så fornærmer man den anden.. Så personligt går jeg aldrig ind på et galleri bare for at kigge - kun hvis jeg virkelig er interesseret i varen ud over det sædvanlige eller hvis der er andre ting i butikken jeg har lyst til at kigge på.

Så enig med en anden i tråden - find nogle andre ting du kan sælge i butikken også, det giver folk en undskyldning for at komme ind og kigge, uden at føle sig dumme, hvis de går igen uden at købe noget - og sørg for at have pris på i vinduet, så folk selv kan se, at det ikke er dyre varer du sælger.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)