Så er vi lige op over med officiel lancering af iPad i Danmark. Telia siger november, og de andre siger bare "meget snart".
Den skal selvfølgelig også med i julehandlen, så det er ikke den store overraskelse. Men derfor kan man jo godt glæde sig alligevel :o)
Så er spørgsmålet hvor dyr den bliver. Jeg har hørt nogle "ikke officielle" priser, og hvis de holder bliver det, ikke overraskende, en halvdyr fonøjelse at købe den, selv med et abonnement.
Men nu det helt store spørgsmål: Tror i affiliatesiderne er med fra start denne gang, eller at de laver en "iPhone" igen?
Jeg vil blive meget overrasket hvis den kommer på affiliateprogrammerne i 2010, men man har da lov at håbe :o)
Det kan være at jeg ikke har opfattet det helt korrekt.... Men har Ipad ikke været i landet er pænt stykke tid.
* skrevet hjemme fra sofaen på min Ipad 3G købt i danmark *
/Jesper
Jesper:
iPad har ikke været officielt frigivet i Danmark af Apple, men man har kunnet købe den mange steder, hvor den så er blevet importeret fra udlandet (og solgt til noget lign dobbelt pris sammenlignet med dollar-prisen)
Jeg vil virkelig også gerne have fingrene i sådan en - men kun fordi jeg synes det er en pisse fed gadget! jeg tror ikke at jeg vil komme til at bruge den til noget fornuftigt.. jo, måske lige læse mails på, tjekke google analytics samt læse indlæg herinde på amino.
Jesper:
iPad har ikke været officielt frigivet i Danmark af Apple, men man har kunnet købe den mange steder, hvor den så er blevet importeret fra udlandet (og solgt til noget lign dobbelt pris sammenlignet med dollar-prisen)
Nu er den man køber i USA ikke en god ide eftersom de alle er fastlåst til ATT (dem med 3G), det man skal er at importere den selv fra eksempelvis England eller Tyskland. I England koster eksempelvis en 32G/3G ca 5200 med engelsk moms (599 pund), og den er ikke "carrier locked".
Husk at ved import fra USA kommer der ligeledes importtold og fragt, prisen er faktisk ikke ret meget anderledes når den står i DK.
De danske teleselskaber kommer helt sikkert til at forhandle 3G-modellen. Men hvem kommer til at forhandle WiFi only-modellen? Andre end Apple selv, selvfølgelig. Hvis der overhovedet er nogen.
Nu er den man køber i USA ikke en god ide eftersom de alle er fastlåst til ATT (dem med 3G), det man skal er at importere den selv fra eksempelvis England eller Tyskland. I England koster eksempelvis en 32G/3G ca 5200 med engelsk moms (599 pund), og den er ikke "carrier locked".
Det er ikke korrekt. En iPad købt i USA er ikke låst til noget som helst, man kan pille AT&T kortet ud og sætte et hvilket som helst MicroSIM i den.