Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De værste Webhotel Myter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg læser/hører om  dem ofte, både her på Amino, myterne omkring Webhotel branchen er mange, og det virker som om at folk ind imellem blot gentager det de har hørt andres steder

Jeg sparker nogle af myterne i røven herunder, god fornøjelse

1. En udbyder, der ikke tilbyder telefon support support er useriøs og bør undgås:

dette er self. det rene nonsens. Har man brug for telesupport, bør man betale det det koster extra og så vælge en der tilbyder dette. Især hos discount webhotellerne kører man et ticket system der gør det lettere for dem at besvare henvendelser hurtigt og effektivt

2. Onkel Åge har haft webhotel hos Webhotelfirma XXXX siden 1988 og det virker bare!, så det vælger jeg også!

Hallo, du glemte bare at Åge's side var en uopdateret og statisk html side. Din egen side er den nye "youtube side" og det kunne Wébhotelfirma XXXX ikke klare. Undersøg altid om din nye udbyder kan klare dine krav. Google løs og vær kritisk, også selv om andre mener det er den allerbedste udbydere på markedet

3. Fri trafik

Det er en skandale at nogen forsat reklamerer med fri traffik, for det findes ikke. Vælg hellere en udbyder, der har sat en grænse, for det viser de planlægger hvordan de bruger deres  resourcer 

4. Alle discount webhotel udbydere er dårlige.

Dette er nok en af de værste myter, for det er ikke sandt. I Danmark er der række billige webhotel udbydere, der har eksisteret i en masse år, uden større problemmer, og de havde næppe overlevet hvis de var så dårlige..

5. Det er sikrere at være hos en stor udbyder end en lille

Man skal huske på at selve store firmaer kan gå konkurs, så det er i sig selv ikke en garanti at vælge et stort af den grund. Ofte vil du opleve at en lille udbyder er langt mere fleksibel end en stor. En lille udbyder er ofte mere oppe på "mærkerne" fordi netop konkurrencen er hård

Det var alt for denne gang. Det kan være der kommer en "part II"

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 18:05

Rigtig godt skrevet, og jeg er fuldstændig enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Hej Henrik

Først så er det jo noget som der kan omskrives til mange brancher.....

Men problemet er at internet branchen jo stadig er en relativ ny branche, hvor man tit gør op med de gamle firma traditioner. Og det gør jo netop at mange ikke fatter en brik af hvad der sker.

På en måde, så ville det jo være meget rart at man fra de forskellige udbyder gør det klart, hvad man kan forvente, og ikke bare gemme sig bag at det er kotyme i branchen, rent juridisk er det jo lovligt nok.

Og det er jo også sådan noget som der gør at mange internet firma'er, ikke kun webhoteller, bliver betragtet som uortodoks, og som en pirat besværgelse.

Men jeg skal ikke sige formeget om, hvad jeg egentligt mener om hvordan den branche egentlig er, for den er jo netop præget af folk der ikke har baggrund i det gængse erhvervsliv, men mere snottede forbumsede teenager, der syntes at en computer var mere sej end en bil med skørter, som gav kvinder......og gør at man nu skal betale et flere cifret beløb i børne bidrag.

Men omend, så er det jo vigtig at vi som forbruger altid er opmærksom på hvad det er vi køber. Og kan vi ikke lide betingelserne, så må vi jo forhandle....hvis det er muligt, eller selv invisterer i hardware/software så vi kan få det som vi vil.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:26

Kenneth:

Hej Henrik

Men problemet er at internet branchen jo stadig er en relativ ny branche, hvor man tit gør op med de gamle firma traditioner. Og det gør jo netop at mange ikke fatter en brik af hvad der sker.

/Kenneth

ny og ny, der er visse i branchen der snart er 15 år gamle, visse startede helt tilbage i 80'erne med online udbud i form af BBS, "min" udbyder har kørt i snart 25 år med en eller anden form for online-udbud så nogen er der skam :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38

Søren.Pedersen:

Kenneth:

Hej Henrik

/Kenneth

ny og ny, der er visse i branchen der snart er 15 år gamle, visse startede helt tilbage i 80'erne med online udbud i form af BBS, "min" udbyder har kørt i snart 25 år med en eller anden form for online-udbud så nogen er der skam :-)

Nu er 25 år jo heller ikke gammelt, når man tænker på hvormeget de principper er udspredt. Alle marketings love er jo i dag forældet i forhold til de forretnings modeler der bygges op.

/Kenneth

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:07

Kenneth:

Men jeg skal ikke sige formeget om, hvad jeg egentligt mener om hvordan den branche egentlig er, for den er jo netop præget af folk der ikke har baggrund i det gængse erhvervsliv, men mere snottede forbumsede teenager, der syntes at en computer var mere sej end en bil med skørter, som gav kvinder......og gør at man nu skal betale et flere cifret beløb i børne bidrag.

Men omend, så er det jo vigtig at vi som forbruger altid er opmærksom på hvad det er vi køber. Og kan vi ikke lide betingelserne, så må vi jo forhandle....hvis det er muligt, eller selv invisterer i hardware/software så vi kan få det som vi vil.

/Kenneth

Jeg er rigtig glad for dit indlæg, for jeg føler det er på tide at få gjort op med myterne og så få påvist at det rent faktisk er folk selv der har et ansvar! Et ansvar for at få læst handelsbetingelserne igennem og kende sine rettigheder.. kort sagt... selv tage et ansvar, istedet for som vi ser i en anden tråd :-) at forsøge skyde skylden over på en udbyder.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:09

Søren.Pedersen:

Kenneth:

Hej Henrik

/Kenneth

Flashback.. Jeg drev selv et BBS igennem 90'erne indtil nettet smed det på historiens bål, så ja... vi er nogle der har mange år som udbydere indenfor online verdenen

( Amiga Corner BBS  RIP  )

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:00

Hej Henrik

Jeg er lidt uenig med dig på nogle af punkterne.

Henrik Nielsen:

1. En udbyder, der ikke tilbyder telefon support support er useriøs og bør undgås:

dette er self. det rene nonsens. Har man brug for telesupport, bør man betale det det koster extra og så vælge en der tilbyder dette. Især hos discount webhotellerne kører man et ticket system der gør det lettere for dem at besvare henvendelser hurtigt og effektivt

Selvfølgeligt er der ingen regel uden undtagelser, men om der tilbydes telefon-support eller ej, giver et rigtigt godt fingerpeg om hvor seriøs udbyderen er, fordi det er relativt resource krævende at tilbyde. Så man ved i det mindste at udbyderen kan magte opgaven, hvis ikke det tilbydes er det typisk fordi de ikke magter opgaven.

Henrik Nielsen:

4. Alle discount webhotel udbydere er dårlige.

Dette er nok en af de værste myter, for det er ikke sandt. I Danmark er der række billige webhotel udbydere, der har eksisteret i en masse år, uden større problemmer, og de havde næppe overlevet hvis de var så dårlige..

Det som discount webhoteller, er præcist hvad det giver sig ud for, nemlig discount. Hvis kvalitet er i højsædet, bør man selvfølgeligt vælge et kvalitetswebhotel, og der er prisen typisk noget højere. Hvis man skal lave en side til fodboldklubben eller i forbindelse med en glad julefrokost, så er discounthotellerne fine, hvis man er en virksomhed som en eller flere menneskers levevej afhænger af bør man nok vælge et kvalitets webhotel.

Henrik Nielsen:

5. Det er sikrere at være hos en stor udbyder end en lille

Man skal huske på at selve store firmaer kan gå konkurs, så det er i sig selv ikke en garanti at vælge et stort af den grund. Ofte vil du opleve at en lille udbyder er langt mere fleksibel end en stor. En lille udbyder er ofte mere oppe på "mærkerne" fordi netop konkurrencen er hård

Det er helt rigtigt at en stor udbyder ligeså vel som en lille kan gå fallit, MEN sandsynlighed er for at den store ryger, er meget mindre end for den lille. Så det er sikrer at være der.
Samtidigt har de store udbydere en række stordrift fordele, så de er mere oppe på beatet med ekspert viden, får trafikken billigere etc.

Men hvis man står og skal vælge et webhotel, bør man virkeligt overveje at kigge på Cloud Computing med f.eks. Amazon, Microsoft eller Google de tilbyder allerede et overlegent produkt og i fremtiden vil forskellen blive endnu større.

Faktisk er der allerede opstået en myte om at der om en 5 års tid, slet ikke er nogle små/mellemstore hostere tilbage!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

Søren.Pedersen:

Kenneth:

Hej Henrik

/Kenneth

Flashback.. Jeg drev selv et BBS igennem 90'erne indtil nettet smed det på historiens bål, så ja... vi er nogle der har mange år som udbydere indenfor online verdenen

( Amiga Corner BBS  RIP  )

Det var dengang man fik nyeste BBS´er i tekstfiler fra vennerne, og dengang der ikke var noget der hed internet men fidonet, så man kunne sende elektronisk post til de få der var på fidonet Big Smile

Jeg mindes min Amiga1200 med CO-processor, acceleratorkort og 19200 modem.

Vedrørende emnet så er jeg 100% med trådstarter, men kan ikke forvente superservice og backup når man har et webhotel til 4,95 kr. om måneden.

/Thomas Frost

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:36

Lundsby:

Hej Henrik

Jeg er lidt uenig med dig på nogle af punkterne.

Fair nok. Jeg forventer ikke at alle er enige med mig.

Henrik Nielsen:

Lundsby:

Selvfølgeligt er der ingen regel uden undtagelser, men om der tilbydes telefon-support eller ej, giver et rigtigt godt fingerpeg om hvor seriøs udbyderen er, fordi det er relativt resource krævende at tilbyde. Så man ved i det mindste at udbyderen kan magte opgaven, hvis ikke det tilbydes er det typisk fordi de ikke magter opgaven.

Jeg er ikke overraskende ganske uenig. Hos mig kan der tilkøbes telesupport til den fyrstelig sum af 39 kr pr måned, og dem sælger jeg rent faktisk ikke nogen af. Grunden jeg og mange andre discount hoteller bruger tickets, er som du selv er inde på, fordi at vi aldrig ville kun holde prisen så langt nede.

Noget andet er, at lave support via tickets er faktisk et godt stykke værktøj. Når kunden logger sig på kundecenteret og opretter ticket, så har jeg lynhurtigt det info jeg skal bruge, og kan faktisk hjælpe en kunde endnu hurtigere

Lundsby:

Det som discount webhoteller, er præcist hvad det giver sig ud for, nemlig discount. Hvis kvalitet er i højsædet, bør man selvfølgeligt vælge et kvalitetswebhotel, og der er prisen typisk noget højere. Hvis man skal lave en side til fodboldklubben eller i forbindelse med en glad julefrokost, så er discounthotellerne fine, hvis man er en virksomhed som en eller flere menneskers levevej afhænger af bør man nok vælge et kvalitets webhotel.

Nu generaliserer du ret forfærdeligt. Jeg er enig i at discount er discount, men discount i min verden er lig med en høj grad af selvbetjening, herunder at man må undvære telesupport med mindre man spytter i kassen. Discount er ikke gamle uopdateret servere, der går ned hver anden uge eller hver uge, Discount er hellere ikke beskidte support svar eller mangel på samme.

I Kvickly kan man finde www.aquador.dk kildevand til en pris af 7,5 kr pr 1/2 liter, næsten ved siden af kan man finde en 1/2 discount kildevand af mærket Xtra, prisen er 2,5 kr, altså en prisforskel på hele 5 kr. Ifølge din logik skal man altså købe den dyre og ikke den billige, hvis man vil undgå at få ondt i mavsen...

Det holder bare ikke for begge produkter jeg beskriver ovenfor er 100% ens pånær etiketterne.

eller hvad med mine resellere, der sælger mine webhoteller i deres eget navn? nogle tager op imod 100kr om måneden for et webhotel jeg sælger for 9kr :-) og tro mig , både dem og deres kunder er glade. Verdenen er altså mere end bare sort og hvid

Lundsby:

Faktisk er der allerede opstået en myte om at der om en 5 års tid, slet ikke er nogle små/mellemstore hostere tilbage!

Det sagde de også for 5 år siden ;-)

Jeg er ikke bange for fremtiden, jeg følger med konstant, og hvis fremtiden er der, så er megahost.dk der også.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)