Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, da jeg selv bruger Post DK. Men de skriver vist i adressefeltet i din shop, hvilket afhentningssted, de ønsker, og så bliver pakken sendt dertil med ATT: kundenavnet.
Det virker ikke besværligt, jeg kunne godt finde på at benytte det selv, da jeg næsten aldrig er på hjemmeadressen i dagtimerne, hvor andre pakkefirmaer dukker op.
Mvh Andreas
Okay - jeg bruger også Post DK, men et billigere alternativ af samme kvalitet og service ville bestemt ikke gøre noget.
Jeg har tjekket GLS' hjemmeside og fandt frem til, at de - som du selv nævner - har et landsdækkende net af Pakke Shops. Kunderne kan hente deres pakker hos Blockbuster, i udvalgte Coop butikker, tankstationer, døgnkiosker og supermarkeder i DK.
Men det vil altså kun være på udvalgte tankstationer og supermarkeder, at dette kan lade sig gøre. Derfor er jeg bange for, at det vil blive for besværligt for kunden - jeg ville i hvert fald selv som kunde foretrække Post DK, da jeg ikke tror, at GLS har nogen Pakke Shops i lille Rønde ude på landet hehe... Men man kunne muligvis give kunden tilbuddet om GLS? - Altså hvor kunden selv kan vælge, om de vil have få pakken sendt med Post DK eller GLS...
En rigtig god idé med at give dem muligheden for at vælge mellem Post DK og GLS. Så kan du også se, hvor stor en andel, der bruger PD og GLS, og så tage en vurdering ud derfra om du skal benytte den ene eller begge.
Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, da jeg selv bruger Post DK. Men de skriver vist i adressefeltet i din shop, hvilket afhentningssted, de ønsker, og så bliver pakken sendt dertil med ATT: kundenavnet.
Det virker ikke besværligt, jeg kunne godt finde på at benytte det selv, da jeg næsten aldrig er på hjemmeadressen i dagtimerne, hvor andre pakkefirmaer dukker op.