En ven og jeg går med tanken om at starte en webshop op, vi er så småt igang med at bygge selve shoppen op samt skaffe de vare vi skal sælge.
Men vi har et problem, de vare som vi vil sælge har svært ved at være i en almindelig pakke, men de vejer ikke ret meget. Det er svært for os at sælge varerne til en fornuftig pris hvis vi skal betale dyre og domme for POST DK's volumetillæg.
Har brugt IKS logistik igennem et stykke tid. 45kr plus moms op til 5kilo.
Hvis kunden ikke er hjemme bliver der lagt seddel hvor kunden selv kan aftale en genlevering uden mer-omkostning for dig. De henter endda fra din adresse uden det koster ekstra.
Uden at lyde fræk - men af ren nysgerrighed - så vil jeg gerne høre, hvor pålidelige I er, i forhold til Post Danmark? Altså hvor mange procent af forsendelser kommer ikke frem, osv.?
Grunden til jeg spørger er, at jeg da godt kunne finde på at overveje din service frem for Post Danmarks, når du er billigere, men jeg vil for alt i verden ikke gå på kompromis med kvaliteten og servicen - så det er vigtigt, at mine pakker når frem dagen efter, så min distributør skal være pålidelig - så derfor vil jeg gerne høre, om I ikke har nogle særordninger eller lignende, som gør, at pakkerne ikke er garanteret at nå frem dagen efter kunden har bestilt dem hos mig?
GLS har også deres Pakke Shop løsning.. så kan dine kunder hente dem på tankstationer, brugser, m.m.
Mvh Andreas
Hej
Det vidste jeg ikke, at GLS tilbød.
Men hvordan bliver leveringsstedet aftalt med kunden? Og tror du ikke, at forbrugerne synes, at det er for besværligt?
Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, da jeg selv bruger Post DK. Men de skriver vist i adressefeltet i din shop, hvilket afhentningssted, de ønsker, og så bliver pakken sendt dertil med ATT: kundenavnet.
Det virker ikke besværligt, jeg kunne godt finde på at benytte det selv, da jeg næsten aldrig er på hjemmeadressen i dagtimerne, hvor andre pakkefirmaer dukker op.
Uden at lyde fræk - men af ren nysgerrighed - så vil jeg gerne høre, hvor pålidelige I er, i forhold til Post Danmark? Altså hvor mange procent af forsendelser kommer ikke frem, osv.?
Grunden til jeg spørger er, at jeg da godt kunne finde på at overveje din service frem for Post Danmarks, når du er billigere, men jeg vil for alt i verden ikke gå på kompromis med kvaliteten og servicen - så det er vigtigt, at mine pakker når frem dagen efter, så min distributør skal være pålidelig - så derfor vil jeg gerne høre, om I ikke har nogle særordninger eller lignende, som gør, at pakkerne ikke er garanteret at nå frem dagen efter kunden har bestilt dem hos mig?
Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, da jeg selv bruger Post DK. Men de skriver vist i adressefeltet i din shop, hvilket afhentningssted, de ønsker, og så bliver pakken sendt dertil med ATT: kundenavnet.
Det virker ikke besværligt, jeg kunne godt finde på at benytte det selv, da jeg næsten aldrig er på hjemmeadressen i dagtimerne, hvor andre pakkefirmaer dukker op.
Mvh Andreas
Okay - jeg bruger også Post DK, men et billigere alternativ af samme kvalitet og service ville bestemt ikke gøre noget.
Jeg har tjekket GLS' hjemmeside og fandt frem til, at de - som du selv nævner - har et landsdækkende net af Pakke Shops. Kunderne kan hente deres pakker hos Blockbuster, i udvalgte Coop butikker, tankstationer, døgnkiosker og supermarkeder i DK.
Men det vil altså kun være på udvalgte tankstationer og supermarkeder, at dette kan lade sig gøre. Derfor er jeg bange for, at det vil blive for besværligt for kunden - jeg ville i hvert fald selv som kunde foretrække Post DK, da jeg ikke tror, at GLS har nogen Pakke Shops i lille Rønde ude på landet hehe... Men man kunne muligvis give kunden tilbuddet om GLS? - Altså hvor kunden selv kan vælge, om de vil have få pakken sendt med Post DK eller GLS...