Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tør du svare? Eller er min idé for tabu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Du Big Smile

Jeg sidder med nogle kompetencer og ideer, som jeg tænker jeg gerne vil leve af - men jeg ved sku ikke helt hvordan eller om der overhovedet er andre end mig der synes det er en god idé :-) Så skyd mig ned, eller byg mig op, anyway, giv mig dit uforsødet blik på, hvad du synes:

Here goes:
Sideløbende med mit liv, har jeg indtaget en frygtelig masse medicin.
Hvad der i "branchen" kaldes for et decideret misbrug. Hver dag gennem 14 år, +30 piller dagligt. Bare for at give et indtryk. Det har selvfølgelig påvirket både mit liv, job, privatliv, kærester, familier osv. på alle de klassiske måder.

Jeg tog i august 09 så tyren ved hornene og tog en beslutning om at nu skulle det sku være slut - og jeg ville ændre mit liv - som Thorborg siger - vi aner ikke om der er mere end det ene, og jeg vil sku have det bedste ud af det. Derfor gennemgik jeg en behandling, kom ud som mig selv, i den anden ende. Og lever nu et virkelig lækkert liv, efter mine drømme og ønsker - stort set.

Jeg tror på at der i det her land er masser af mennesker der spiser for mange piller, tager drikker for meget alkohol, spiller for meget poker, shopper for meget, - og der er endnu flere der er pårørende til disse mennesker.

Jeg har nogle meninger, nogle holdninger og erfaringer samt viden om, hvad man kan gøre som pårørende - hvad man kan gøre hvis det er en selv der er lidt for langt ude - eller hvad man kan gøre som HR afdeling i en virksomhed.

Jeg VED at der både er private og offentlige instanser som behandlere "misbrugere" som den officielle titel er. Det er ikke min mening jeg vil behandle.

Min passion og lyst er TYDELIG for mig - dér - hvor jeg kan arbejde med, råde, støtte, udvikle - de mennesker - som selv vil og tager initiativ til en ændring i deres liv. Eller som støtte og hjælp til pårørende og arbejdsgivere/HR afdl. til håndtering af et super tabubelagt emne. Hvor alle undersøgelser viser at vi i DK har min. 150.000 har et eller andet forbrug eller misbrug af et eller andet.

Jeg kunne jo sagtens oprette et website med alle mine råd - faktisk har jeg lavet et indlæg om min proces, det er alt for langt og kompliceret til at det virker online, men kan findes her: http://bit.ly/cWf7wY  Men det tjener jeg jo ikke penge på.

Når jeg googler "Pillemisbrug" er det udelukkende private behandlingssteder - som kommer frem. En behandling tager typisk 5-15 uger og koster fra 50K +. Og virker i bedste fald i 10% af gangene (er min tese)

Jeg føler der er et hul i markedet - hvor jeg kan hjælpe og rådgive andre mennesker, virksomheder - uden det koster 50K. Jeg er villig til at give meget af mig selv og min viden gratis væk, selvfølgelig!

Spørgsmålet er:
Er det overhovedet muligt at lave iværksætteri over dette emne? Eller er det for tabu-belagt?
Hvordan tænker i det kan gøres - hvordan tjener jeg penge på det?

Glæder mig sku til at se om jeg får svar på denne :-)

/Frimar Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du ikke er behandler, hvor skal du så tjene pengene?

Du kan sikkert lave et forum for misbrugere og pårørende. Det kræver bare sindsygt meget trafik, før du kan leve af bannerannoncer.

Jeg kan ikke se andre forretningsmuligheder end de to...

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:22

Nu ved jeg ikke, hvilke (hvor mange) misbrugsgrupper du føler dig kompetent til at rådgive, men der er et marked.

Jeg har en bekendt, der er uddannet og arbejder som pædagog for unge misbrugere. Som bibeskæftigelse holder han foredrag på alle mulige institutioner rundt omkring i landet. Jeg er sikker på at han kan leve som selvstændig misbrugskonsulent i løbet af et par år, når han er blevet (aner)kendt nok.

Der er i skrivende stund 91 eksakte søgninger på ordet pillemisbrug - hvilket ikke er meget. Men hvis du tager nogle andre relaterede nøgleord med (misbrug, piller, afvænning etc.), har du hurtigt et pænt antal søgninger på google - dvs. en efterspørgsel.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at lave en hjemmeside, sætte mig ind SEO, og bygge hjemmesiden op omkring de relevante nøgleord. Du kan - med en god indsats - sagtens nå betydelige resultater på 1 år.

Hernæst ville jeg begynde at holde foredrag og brande mig selv. Og så skulle det nok køre.

/JG

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:04

Jeg tror såmænd ikke der er så meget tabu over det, men nu bor jeg selvfølgelig også i København.

Forretningsmæssigt er problemet at stort set al rådgivning og behandling, - og det gælder også de private behandlingssteder - er finansieret gennem offentlige tilskud.

For at få sådanne tilskud, er det virkelig op ad bakke hvis man ikke har en ansvarlig der har den rette uddannelse. Oftest vil det være et krav for at få tilskud, og der er mange konkurrenter.

Så skal du også tænke på, at hvad der har virket på dig, ikke nødvendigvis har samme effekt på andre. Det er et utroligt kompliceret felt, - og det at man selv har oplevet det på sin egen krop er ikke nødvendigvis et godt salgsargument.

Jeg er glad på dine vegne for at du er kommet ud af dit misbrug, og jeg tror godt at du måske kunne komme ud på skoler og holde foredrag, - men en levevej tror jeg ikke du skal satse på uden at du tager en uddannelse der kan understøtte dine teser.

Michael  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:04

Coaching er blevet et "smart" udtryk og en titel som Coach kan anvendes af alle. Så en måde at gøre det på kunne vel være at oprette en side, og gerne i WordPress hvor du kan skrive om forskellige emner, og så tilbyde dine services.

Der skal nok være nogen der har brug for dine ydelser. Men du skal nok holde fokus på det du kan og bruge tid på at få gode resultater med dem du arbejder med. Forstået derhen, at hvis du kan gøre det godt og din coaching viser, så skal du ikke have fokus på de andre lignendes priser.

50K for at komme ud af et misbrug er ingenting.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som der også bliver skrevet : coach/ rådgiver. Og vil du tjene lidt ekstra så gå efter misbrugerne i Whiskeybæltet. Lav det eksklusivt, byg et eksklusivt koncept op, som appellerer til dem.

Men det bedste råd jeg har er, at bruge al din indestængte vrede / frustration som drivkraft til " bare " at tjene penge, med de penge kan du så gøre en forskel.

Men først og fremmest : tænk på dig selv og din egen helbredelse. Det er det bedste du kan gøre for andre

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle Jeres svar :)

Det bliver en blog og et forum med guides og ideer til hvad der virker og hvad der kan virke. Så den rette infomation er tilstede og gratis, for dem der ønsker det.

Jeg kan ikke rigtig se noget forretningsmæssigt perspektiv i den viden jeg besidder - andet end at dele den med mennesker, der er i en situation hvor min viden og erfaringer - rent faktisk hjælper dem - og støtter dem - det ved jeg - da jeg får mange tilbagemeldinger fra min blog i dag - og ligeledes mails fra folk der fortæller at det jeg har skrevet, har hjulpet dem videre :)

Det er jo dejligt.

Godt nytår!

:)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)