Keywords der sættes op med broad match "udvides" automatisk af Google til ord som DE finder er relevante. Dette inkluderer ikke kun (som man måske skulle tro) naturlige former (flertal/ental) eller stavefejl, men også synonymer. Hvad værre er, i Googles synonymordbog optræder også beskyttede varemærker. F.eks. har der været mange problemer med at at ord som "lån" er blevet udvidet til det beskyttede varemærke "Ikano". Der er naturligvis kun en forklaring på dette: Grådighed, fra Googles side. Og jeg mener at der kun er et svar på den slags: En charge back i banken på de klik du har betalt for, men ikke bestilt. Da der ingen mulighed er i Google AdWords interface for at se hvilke "synonymer" de viser din annonce på, og da de ikke gør opmærksom på problemet, når man handler hos dem, så mener jeg uden tvivl at der er tale om at de har leveret en anden vare end den der er købt. Charge back er svaret på den slags svineri! |
Spændende tråd
Meeeen vil man kunne havne i den situation at man uden fortsæt krænker
andres beskyttede varemærker, og hermed risikerer en sag på halsen,
i et tilfælde som Mikkel beskriver med Ikano?