Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Østeuropa, men hvor...?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger nogle kanaler uden for nettet i form af aviser(landsdækkende a la Jyllandsposten mv.), fora mv., hvor det er godt at annoncere med restpartier med alt fra nipsting til tøj og sko. Dem som jeg gerne vil henvende mig til, er opkøbere til markeder eller andre handlende, der er i stand og villige til at handle med større partier. Interesserede lande er:

Balkanlandene, Hviderusland, Rusland, Polen, Ukraine, Rumænien, Bulgarien, Tjekkiet, Slovakiet mv.

Ved godt, at denne kategori ikke omhandler internetsteder, men kender I nogle gode steder at reklamere via nettet, hvor disse mennesker færdes, så vil jeg ligeledes godt vide lidt om det.

Har hørt fra en hviderusser(ret mig endelig hvis det er forkert), at sprogene beslægter sig meget i Østeuropa ligesom dansk, svensk og norsk. Hertil søger jeg en, som kan oversætte nogle få ord til polsk, russisk, helst det sprog som forståes af flest.

Generelt er der nogle derude, som har erfaring med min problematik, så er I velkommen til at kontakte mig herinde.

Lad endelig høre fra sig med tak.

Ladahl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Hej,

Du er velkommen til at sende de få ord til mig. Så vil jeg forsøge at oversætte dem til russisk, hvis du er interesseret. Jeg taler/skriver russisk og ukrainsk.

Hilsen,

Iryna

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 10
Skrevet kl. 17:50

Hej Iryna

Du svarede i sin tid på en af mine tråde vedr. kontakt til Østeuropa mv. Her søgte jeg en person, der evt. kunne oversætte et par linier for mig fra dansk til russisk mv.

Der har været meget at se til det sidste stykke tid, hvorfor jeg først henvender mig nu. Håber ikke det er for sent.

Det med teksten er ikke klart endnu, men det kommer.

Jeg vil høre dig, om du kender nogle landsdækkende aviser i henholdsvis Rusland og nogle af de andre østeuropæiske lande, der minder om fx Jyllandsposten mv. Altså aviser som kommer ud til flest mennesker som muligt uafhængigt af politiske holdninger mv.

Ligeledes vil jeg høre, om der findes fora eller internetsteder i landene, som kan bruges som handelspladser a la dba.dk, amino.dk mv.

Det jeg søger, er samarbejdspartnere til eksport af bl.a. tøj, legetøj og diverse i alle sorteringer.

Kender du ikke nogle af ovenstående dele, så kender du måske nogle andre kontakter, som du evt. kunne sætte mig i forbindelse med.

Jeg vil vende tilbage til dig snarest vedr. de få ord til oversættelse.

Håber at høre fra dig og på forhånd mange tak.

Hilsen

Lasse Dahl

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:08

Det er let nok, at sælge varer til Østeuropa, men de gider bare ik betale en skid for dem...

Den letteste måde at komme ind på markederne, er via nogle du kender... Og rigtig mange i Østeuropa taler og skriver både tysk og engelsk...

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 10
Skrevet kl. 19:00

Fantastisk, det lyder jo godt. Ved du så, om der findes nogle grupper eller personer herinde, som kan hjælpe mig længere på vej? Nogle der evt. selv handler på disse kanter?

Er der en grund til, at det er så svære nogle lande at handle med?

Lad jer endelig ikke stå tilbage derude, er stadig meget interesseret i nogle aviser og internetsteder, hvor handlende allerede befinder sig i Østeuropa.

Håber på svar.

Ladahl

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:32

Ladahl:

Fantastisk, det lyder jo godt. Ved du så, om der findes nogle grupper eller personer herinde, som kan hjælpe mig længere på vej? Nogle der evt. selv handler på disse kanter?

Det ved jeg faktisk ik... Kender en i Berlin, som kun handler den vej over, men vi har ik lavet ret meget business sammen...

Ladahl:

Er der en grund til, at det er så svære nogle lande at handle med?

Prisen... De vil NADA betale... Det kan altid betale sig, at afsætte det via kanaler i Vesteuropa, da du opnår bedre priser.
Dertil kommer at de de senere år er blevet mere kritiske med varerne. Engang kunne man sælge dem alt skrammel, det kan man ik mere...

Men smider dig lige en PB, så kan du selv tage fat i dem i Berlin...

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 10:11

Hej

Du kan sende mig en pm med noget info vedr. det polske marked du er interesseret i. er selv polsk og taler og skriver polsk, så jeg vil kunne hjælpe dig med kontakt til nogen firmaer dernede .arbejder hovedsageligt med import fra polen af, men eksport til polen kan jeg sagtens klare

vh Jakub

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:01

Hej Ladahl

Det er godt at det ikke er Import du har gang i....for her skal man ofte forudbetale, som tak for hjælpen :-) Tænk, hvis vi kunne sige det til vores kunder herhjemme, cash først TAK.

Jeg vil også rigtig gerne være med til at sætte lidt mere gang i denne dialog! Alle som kan bidrage med de eftersøgte medier el. lign. vedr. import / eksport til Baltikum, Polen, Rusland.

Sidder selv med et lille projekt på dette område, som kræver alle de informationer man kunne tænke sig! Håber at der er nogen som ved lidt mere.....

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:49

Hejsa

Jeg er bosiddende i Vilnius, har en fornuftig flade i Lithauen og Hviderusland, men jeg vil sige en ting som fashion-seller skriver, de vil ikke betale for noget, det er næsten en umulighed at vride kr. 1.- fra dem om så det du vil sælge har en værdi har kr. 1000.- og du kun forlanger en kr. 1.- for det

Da jeg for 2 år siden flyttede der til, var min plan at købe i Danmark og sælge i LT osv og omvendt, men må sige jeg gør det kun omvendt, for det er så opslidende at hande begge veje med dem, det næste er så de lyver stærkere end nogen hest kan løbe og får de muligheden for at gå bag om ryggen på dig for at måske at kunne tjene kr. 0.25 mere gør de med glæde det..:-(

Fra København
Tilmeldt 2. Jun 10
Skrevet kl. 14:34

Det lyder som en meget svær opgave, at finde troværdige handlende mod øst. Kan det passe, at der slet ikke er nogle derude, der kender nogle forbindelser i øst, som vil handle?

Flere af jer nævner, at forbindelser i VESTEUROPA er meget nemmere at handle med. Kan disse forbindelser indskrænkes til mere specifikke lande. Er der nogle, der er bedre at handle med end andre, når det kommer til assorteret tøj i alle kvaliteter? Og er der nogle, der kender nogle gode forbindelser, som de vil lufte her i tråden eller på en PM til mig.

Håber på svar og tak for en god tråd.

Ladahl

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)