Ok, supermarked er måske ikke det rigtige ord, men Expert, Elgiganten, Computer City, Fona m.fl. er alle rettet mod det store consument marked.
Min pointe er at skal du bruge en PC til hjemme hvor hele familien skal på nettet, i webbanken, hente årsopgørelser mv. så smut ind i en af ovennævnte forretninger og gør et godt køb.
Men, skal du leve af at bruge din PC hver dag, så køb den af et firma der har forstand på / er specialister i det du skal bruge den til - hvis du sidder hele dagen og bruger Adobe CS hele dagen så køb PC'en hos et firma der ved noget om Adobe CS - hvis du driver din business med Dynamics C5 så handel med en C5 forhandler, han ved hvilken version af Windows (og office) der spiller sammen med C5.
Det er på kort sigt lidt dyrere, men merprisen kan meget hurtigt være tjent hjem igen.
Må sige at jeg stadig kun til dels kan give dig ret. Der er fx meget stor forskel på Elgiganten og ComputerCity! Faktisk er ComputerCity også B2B lige så meget som B2C, så det kan man ikke helt sige. Ydermere er det at skyde fuglen med en kanon at købe sin computer hos en CS5 specialist fordi det er ens daglige værktøj. Der er ikke noget hardware der tilegner sig specielt software, i hvert fald ikke i en grad som en konsulent i enhver ComputerCity forretning ikke kan fortælle dig om! Ret mig hvis du kan komme med ét eksempel der viser det modsatte ;)
Nu skal vi nok ikke stjæle hele tråden fra trådstarter, dette er sidste indlæg herfra.
Ja der er forskel på Elgiganten og ComputerCity - Elgiganten er meget større.
Hvis jeg køber en PC af en CS specialist så har han væsentlig bedre forudsætninger til at rådgive mig i valg af grej og konfiguration af udstyret til at køre optimalt sammen med C5, end en ekspedient i ComputerCity eller en Dynamics ekspert har.
Kim: Der er ingen som har stjålet tråden eller rettere jeg har ikke følt mig trådt over tæerne ;-)
Jeg vil nævne at jeg bruger Adobe i 90% af tiden når jeg arbejder på pcén, og selvfølgelig satser jeg på 64-bit, det er de gamle maskiner også. Og som Brian, den gavtyv, nævner har jeg eksterne harddsik hvor alt data og backup også blive gemt på.
Jeg føler mig også mest til proff så det bliver nok den !
For så at fortsætte tråden med et helt anden overskrift så skal jeg bruge en mand som ved noget om server osv da jeg påtænker at flytte til andre lokaler og vil have lavet et "rigtig" server system således at jeg kan komme på systemet ligegyldigt hvor i verden jeg er - hvordan laver man det mest sikkert ?
Og dem som spekulere på hvorfor bruger en grafiker ikke mac er det simpelthen et spørgsmål om kapital da jeg startede og så en vane sag !
For så at fortsætte tråden med et helt anden overskrift så skal jeg bruge en mand som ved noget om server osv da jeg påtænker at flytte til andre lokaler og vil have lavet et "rigtig" server system således at jeg kan komme på systemet ligegyldigt hvor i verden jeg er - hvordan laver man det mest sikkert ?
Det kan jeg godt hjælpe dig med. Send mig en PB (Personlig Besked) eller ring 20 13 63 23 og lad os finde et fornuftigt setup, som passer lige præcist til dig.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hvor står der at man ikke må bruge Windows 7 Home Premium som virksomhed? Så vidt jeg kan se ved Microsoft er det ikke noget problem. Den fås også i en 64 bit udgave :o)
Hvor står der at man ikke må bruge Windows 7 Home Premium som virksomhed? Så vidt jeg kan se ved Microsoft er det ikke noget problem. Den fås også i en 64 bit udgave :o)
Hej Kent,
Der er ifølge Microsoft ikke noget licensmæssigt i vejen for at bruge en Home Premium i en virksomhed, men Home Premium kan eksempelvis ikke forbindes til et domæne, og den kan ikke bruges som grundlag til en Windows Upgrade.
Jeg vil klart fraråde, at en virksomhed køber PC’er med Home Premium. Virksomheder bør købe Windows 7 Professionel, som kan de ting der er brug for i en virksomhed.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Korrekt, men sidder man i et mindre firma uden domæne er der jo ikke noget i vejen for at købe en mindre version uden den funktionalitet. "...de ting der er brug for i en virksomhed" afhænger jo helt af størrelse og behov. Jeg mener ikke man kan rede alle over én kam.
En Home udgave er selvfølgelig målrettet hjemmebrug, men der er jo også mange firmaer der ikke har større behov. At den hedder "Home" er jo i bund og grund kun et marketings stunt.
Nu har jeg jo også nævnt Expert og ComputerCity, og ikke supermarkeder :)
Kære Jonas.. Det er for de fleste professionelle brugere / virksomheder ca. det samme.
Som virksomhed har man jo brug for support her og nu. Ikke om en uge eller om 21 dage.
Køber man computer hos ordentlige B2B forhandlere, vil man få tilbudt op til 3 års on-site hardware service - enten indregnet i prisen, eller mod en mindre merbetaling. Derved slipper man for at skulle bære den defekte computer ned i forretningen til fejlsøgning eller at skulle pakke computeren ned og sende den til fejlsøgning.
Når computeren ikke virker, skal den selvfølgelig bringes til at gøre det, ASAP. Hver dag en computer til erhvervsmæssig brug står stille, er jo mistet arbejdstid; og tid er penge.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn