Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have ny pc og spekulationer vedr. WINDOWS 7

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Skal have nye pc i firmaet og i den anledning spekulere jeg på hvilken version WINDOWS 7 er bedst og mest nyttig når det nu kun er til firma brug. 

Kan ikke finde ud af den jungle med Ultimate, Proffesione og Home versionerne. 

Jeg køre Adobe programmer til designs og et windows relateret regnskabs/faktura program, så alle de der ekstra funktioner de forskellige versioner dækker over kan jeg ikke finde rundt i - hvem kan rådgive i junglen og komme med nogle fif og råd ? 

På forhånd mange tak 

Kenn Bo

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:43

Mht. Windows så drop Home og hold dig til Professionel. Ultimate tror jeg ikke du har brug for.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 23:47

Hej Niels 

Kan du komme med argumenterne? 

På forhånd tak ! 

Kenn Bo

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 03:24
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenn Bo Overgaard:
Hej Niels 

Kan du komme med argumenterne? 

På forhånd tak ! 

Kenn Bo

Hej Kenn Bo,

Jeg vil give Niels ret.

Du kan her se en dansk sammenligning af versionerne i Windows 7.

Jeg benytter p.t. både Windows 7 Professionel og Windows 7 Ultimate på computerne i firmaet.

Til grafisk arbejde bør du klart overveje, om ikke 64-bit versionen vil være bedst til dig.
Det forudsætter selvfølgelig, at din computer kan køre 64-bit; og at den har et vist minimumsniveau vedrørende hardware.

Når Windows 7 kører 64-bit, kan styresystemet håndtere arbejdshukommelse (RAM) bedre, og det vil være muligt at udnytte mere end de 3,0 - 3,5 GB, som 32-bit Windows kan håndtere.

Har du 64-bit versionen af Adobes suite med eksempelvis Photoshop, Illustrator og InDesign, vil du med 64-bit versionen opnå en betydelig bedre hastighed med 64-bit end med 32-bit.

Du kan læse mere om 32-bit vs. 64-bit på Microsoft's website.

Håber du kan bruge det. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 08:36

Vil som udgangspunkt sige at du ikke har brug for mere end Home Premium medmindre:

- at du har tænkt dig at bruge din pc til domænetilslutning, altså fjernadgang til en pc eller opkobling til et internet på en arbejdsplads hvor der er domænetilslutning.

- at du vil bruge programmer der kun køre XP

Ellers kan jeg ikke se nogen grund til ikke at spare en del kroner og tage Home Premium. Og som John skriver så skal du jo også overveje om det skal være med 32- eller 64bit, men der er nu 64 bit på de feste computere i dag over 4-5000 :)

Ret mig hvis i er uenige 

Med venlig hilsen 

Jonas

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:49

Der er et simpelt og hurtigt svar. 

Home og home premium må IKKE benyttes til virksomhedsbrug, så det er udelukket. 

Professional løser alle opgaver for mine kunder. 

Ultimate er professional + en masse lir der ikke er brugbart i arbejdsøjemed. 

Vælg 64 bit hvis din hardware er dimensioneret til det!

Kím

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:53

Jonas Brøchner-Nielsen:

Vil som udgangspunkt sige at du ikke har brug for mere end Home Premium medmindre:

- at du har tænkt dig at bruge din pc til domænetilslutning, altså fjernadgang til en pc eller opkobling til et internet på en arbejdsplads hvor der er domænetilslutning.

De fleste professionelle forhandlere sælger i dag computere med Windows 7 Professionel preinstalleret - i en 64-bit version, hvis du ønsker det. Skype-Wink

Jonas Brøchner-Nielsen:

Windows Virtual PC er i praksis kun en fordel, hvis de omtalte Windows XP programmer slet ikke kan køre Windows 7. Det er korrekt, at Windows Virtual PC kun kører på Professionel og Ultimate.

Jonas Brøchner-Nielsen:

Ellers kan jeg ikke se nogen grund til ikke at spare en del kroner og tage Home Premium.

Der er reelt ikke nogen mærkbar prisforskel på Windows 7 Home Premium og Professionel i OEM version hos professionelle forhandlere (B2B).

Jeg anbefaler Windows 7 Professionel til kunderne, når de køber nye bærbare og stationære computere.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:26

Fik selv Windows 7 Professional leveret sammen med min nye pc og er overrasket over, hvor stabilt og godt den kører.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Jonas Brøchner-Nielsen:

Ellers kan jeg ikke se nogen grund til ikke at spare en del kroner og tage Home Premium. Og som John skriver så skal du jo også overveje om det skal være med 32- eller 64bit, men der er nu 64 bit på de feste computere i dag over 4-5000 :)

Ret mig hvis i er uenige 

Med venlig hilsen 

Jonas

Kunne forestille mig Kenn Bo kører med externe harddiske ifm. hans arbejde, så helt klar Professionel.

Brian

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)