Når Windows 7 kører 64-bit, kan styresystemet håndtere arbejdshukommelse (RAM) bedre, og det vil være muligt at udnytte mere end de 3,0 - 3,5 GB, som 32-bit Windows kan håndtere.
Har du 64-bit versionen af Adobes suite med eksempelvis Photoshop, Illustrator og InDesign, vil du med 64-bit versionen opnå en betydelig bedre hastighed med 64-bit end med 32-bit.
Faktisk kan nogle af Adobes produkter i CS5 udgaven kun installere på 64-bit Win7.
Mht. Windows så drop Home og hold dig til Professionel. Ultimate tror jeg ikke du har brug for.
jeg er også enig med Niels, Ultimate er kun hvis du virkelig er ud i fingerspidserne på alle faktorer eller har medarbejdere der er, ellers kan du sagtens "nøjes" med prof.
Mht. Windows så drop Home og hold dig til Professionel. Ultimate tror jeg ikke du har brug for.
jeg er også enig med Niels, Ultimate er kun hvis du virkelig er ud i fingerspidserne på alle faktorer eller har medarbejdere der er, ellers kan du sagtens "nøjes" med prof.
MJ
P.S. bruger den selv og er fint tilfreds :-)
Enig. Og Kenn Bo, få nu købt en 64-bit, når du er i gang.
Jeg vil foreslå at du går ud i en ganske almindelig forretning og køber en PC. Så vidt jeg kan se vil Home Premium dække dine behov rigeligt, så bare fordi man skal have en computer til firmaet er der ingen grund til at købe B2B. Vil gerne uddybe yderligere hvis i er uenige :)
Jeg vil foreslå at du går ud i en ganske almindelig forretning og køber en PC. Så vidt jeg kan se vil Home Premium dække dine behov rigeligt, så bare fordi man skal have en computer til firmaet er der ingen grund til at købe B2B. Vil gerne uddybe yderligere hvis i er uenige :)
Kenn Bo må jo forventes at bruge Adobe CS rigtig meget og skal lagre meget for hans kunder, sandsynligvis på eksterne diske. Derfor!
Kenn Bo må jo forventes at bruge Adobe CS rigtig meget og skal lagre meget for hans kunder, sandsynligvis på eksterne diske. Derfor!
Brian
Jamen det er jo ikke noget der behøves professionel for overhovedet? Hvis man evt. skal bruge automatiske back-up funktioner, så findes der masser af (gratis) software der kan klare opgaven MINDST lige så godt.
Jeg synes du skal gå ud og kigge efter en computer som du synes opfylder de krav du har til den, og til den bedste pris du kan finde. Så tjek om den er 64bit også selvfølgelig, hvilket du lige så godt kan gøre. Evt. gå ned i din lokale expert eller computercity hvis du er i tvivl om dine behov. Så længe du kun skal bruge en ny pc til dig selv, er der ingen grund til at bruge B2B forhandlere overhovedet :)
Arbejder til daglig med at sælge computere, så du kan bare sende mig en besked eller mail til j.b-n(a)live.dk hvis jeg kan være behjælpelig på nogen måde :)
Jamen det er jo ikke noget der behøves professionel for overhovedet?
I følge Microsofts licensbetingelser må Home versionerne ikke bruges i en kommerciel virksomhed kun til privat brug, så alene der er der en væsentlig grund til at vælge Proff.
Jonas Brøchner-Nielsen:
Evt. gå ned i din lokale expert eller computercity hvis du er i tvivl om dine behov. Så længe du kun skal bruge en ny pc til dig selv, er der ingen grund til at bruge B2B forhandlere overhoved :)
Hvis du lever af at arbejde på din PC til daglig, skal du naturligvis give de få kr. ekstra og handle med en b2b forhandler, hvis uheldet er ud og den nye pc strejker eller går ned, så er du hurtig uden PC i 3 - 4 uger hvis den er købt i en forretning med salg primært rettet til det private segment.
Må indrømme Kim, at jeg ikke er 100% sikker på det, men mener nu at man i så små virksomheder godt må bruge Home Premium. Kender i hvert fald en hel del der gør (ikke at det gør det mere lovligt).
Og kan ikke se hvordan du er bedre stillet ved at købe den B2B? Lige meget hvad må der ikke gå mere end 21 arbejdsdage, og min erfaring siger at det sjældent tager mere end en uge. Samtidig er der også mange steder mulighed for en låne-computer.
Korrekt, mange bruger det og der sker nok heller ikke noget; men den dag du står med et underligt problem med et program der ikke kører korrekt, så kan Microsoft ikke hjælpe, hvis du bruger en forkert licens.
21 arbejdsdage svarer vel til ca 4 uger.
B2B forhandleren lever i stor udstrækning af (alt efter størrelse selvfølgelig) en relativ lille kundemængde i forhold til supermarkeder med stor produktportefølje, hvorfor forhandleren er meget mere afhængig af at yde en god service, hvilket også er min erfaring gennem 25 år som selvstændig.
Nu har jeg jo også nævnt Expert og ComputerCity, og ikke supermarkeder :)
Og ja det er rigtig nok med supporten. Men så må man også overveje risikoen. Det er meget sjældent der sker fejl i selve operativsystemet og hvis man så har købt sin pc i i hvert fald ComputerCity, så ved jeg at man kan få hjælp til det helt gratis i forretningen af en tekniker.