Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp og fif tak! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh K
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen der har valgt at læse mit indlæg. :)

Jeg er 15 år, og sammen med en ven vil jeg gerne starte min egen virksomhed. Det vi stort set er på bar bund, er alt info og hjælp hjerteligt velkommen. Som sagt er vi to drenge på 15 år. (16 før vi når at stifte virksomheden). Vores virksomhed kommer til at arbejde med planlægning af fester, for unge mennesker mellem 14&18 år. Vi overvejer en I/S virksomhed, men vi har også hørt, at vis nu der skulle ske noget til en fest, at nogen smadre noget, eller i værste tilfælde, at det hele brænder ned, skal vi selv betale for ALLE skader, så det har skræmt os lidt væk. :/Men en APs virksomhed, der skal man som minimum skyde en 80-100 tusinder ind i det, og så mange penge har vi desværre ikke og putte i det... Medmindre vi låner i banken, også kan det forfølge os resten af livet.

Som i kan se har vi en masse problemer, så alt hjælp er godtaget. På forhånd mange tusind tak!! :)))

V.H. En ung iværksætter

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 22:10

Hejsa,

For få år siden tænkte jeg også på at starte en virksomhed med lignende risiko for at det hele kunne gå galt.

Hos iværksætterrådet fik jeg at vide, at det jeg kunne gøre var købe forsikring (hvorefter manden i jakkesættet gav mig visitkortet til deres partner-forsikringsselkab).

Jeg ved ikke en helt vildt masse om valg af virksomhedsform, men hvis i vil have råd og fif med hensyn til generel virksomhedsdrift er i velkomne til at spørge mig :-) Jeg er nemlig også selv tæt på jeres alder - så hvis i får lyst er I hjertens velkomne til at skrive til mig her på amino eller på e-mail.

Fortsat god aften.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:36

Prøv at ringe til en revisor eller to i Jeres by, og hør om mulighederne. Jeg mener der er nogle gratis timer, som de giver i starten, for at få nye kunder.

En revisor kan nemt fortælle Jer hvad I skal gøre for at gøre det bedst.

Venlig hilsen

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling online

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:26

Risiko for skader er bestemt ikke uvæsentlig, men som Zoon skriver, kan det løses med en forsikring. Her skal I så bare passe på, at I kun forsikrer det der er nødvendigt og ikke køber en masse unødvendige forsikringer.

Mht. opstart af virksomhed kan I gå ind på min hjemmeside www.vbf.dk og bestille tre gratis guider til iværksættere og har I yderligere spørgsmål skal I være meget velkomne til at kontakte mig.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:28
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:10

Bemærk, at I endnu ikke er myndige, og derfor ikke kan drive virksomhed jvf. dansk lovgivning. I skal være mindst 18 år, eller have dispensation af myndighederne.

Alternativt skal I have jeres forældretil at stifte virksomheden for jer.

Så inden I tænker forsikring, finansiering, mv. så vil jeg råde jer til at få styr på dette først.

Fra Kbh K
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:49

Tak for hjælpen alle sammen, sætter stor pris på det!

I for hold til vores ikke myndighed, ved jeg at man kan stifte en I/S virksomhed, med forældres underskrift, så længe der omsættes for mindre en 50.000kr (for så skal vi ikke momsregistreres.) Problemet her, er at vi desværre regner med at overskride denne grænse, så vis i kender nogen vej uden om, ville det være fantastisk.

Sidst, som i rigtigt nok siger, skal vi muligvis have en forsikring, kender i nogle forsikringsselvskaber med gode tilbud på dette område? :)

Igen tak for hjælpen, og for kommende hjælp på forhånd, tak!! :) 

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:01

Hej,

I/S er en CVR-virksomhed, og derfor er du automatisk momsregistreret.

Ps. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg sender privat beskeder? Når jeg går ind på folks profiler (venner som ikke-venner), er der ikke en dyt om at sende beskeder, og søger jeg i browseren på ordet "besked" er det kun linket til min egen inbox der kommer frem.

Vh. Sune

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)