Jeg vil gerne starte en event virksomhed. Virksomheden skal tilbyde at køre en eller flere personer i specialbiler / sportsvogne.
Da jeg først skal til at indkøbe bil/biler kunne jeg forestille mig at der er et punkt man skal være opmærksom på. Dette kunne være en torn i øjet på T&S. Er der nogen her på amino der har erfaringer med noget lignende og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
Bilerne skal kunne godkendes til erhvervsmæssig befordring, hvilket er ét regelsæt.
Bilerne skal kunne godkendes efter de danske regler for motorkøretøjer generelt hvilket så er et andet reglsæt.
Tilsammen sætter de så begrænsning på hvor sjove bilerne kan blive. Danmark er ikke det mest ideelle sted til den slags. Jeg kunne forestille mig at du er blevet inspireret i udlandet.
Til gengæld er der nyere ordninger vedr. registreringsafgifter og leasingmodeller som kunne være attraktive jf kapitalbehovet for en virksomhed af den art.
det skal vel opfattes som en slags lemo/taxa spørgsmålet om det bliver betegnet som erhvervskørsel ? kræver det så ikke stecielle kører kort og aftaler ?
bare et gæt hvis du har adgang til nogen der køer limo, brude kørsel så prøv og forhør dig hos dem.
Tilsammen sætter de så begrænsning på hvor sjove bilerne kan blive. Danmark er ikke det mest ideelle sted til den slags. Jeg kunne forestille mig at du er blevet inspireret i udlandet.