Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livsplan for ung mangemillionær

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny her og har lige oprettet en bruger. Jeg har fulgt med på siden et par uger på en kigger.

Jeg er 24 år og har været professionel pokerspiller de sidste 5 år. Jeg har været fuldstændig selvstændig, selv styret og tilrettelagt min egen tid og mine finanser. Her igennem har jeg erhvervet mig en formue på i alt godt 15M kr. 

Poker er slet ikke lige så lukrativt som det har været, bl.a. pga. krisen, men også en masse andre faktorer. Jeg har også mistet motivationen og passionen for spillet. Jeg vil derfor gerne videre i mit liv. Jeg ved dog ikke med hvad.

Med den måde jeg har levet med totalt frihed og ansvar, er jeg ikke interesseret i at starte på et almindeligt job under en chef. Jeg vil selvfølgelig også gerne drage nytte af min økonomiske situation og stadig have et incitament for at arbejde.

Af uddannelse har jeg gennemført gymnasiet. Jeg har aldrig haft et almindeligt job. Gennem poker har jeg fået mig en masse livserfaringer. Jeg har rejst Europa tyndt og skabt mig et stort netværk indenfor pokermiljøet. Uden for pokermiljøet er mit netværk dog begrænset.

Jeg vil beskrive mig selv som: intelligent, meget analytisk, is i maven, matematisk anlagt, selvstændig, ambitiøs, frihedselskende og udadvendt. Jeg er dog ikke specielt arbejdsom, men det kan måske komme.

Jeg er dog meget i tvivl om hvad jeg nu skal med mit liv. Som jeg selv ser det står verden åben for mig, men jeg synes ikke der er nogen oplagt vej at tage.

At være selvstændig erhvervsdrivende synes jeg er tiltalende, da jeg tror det ville ligge godt til min person, og det ville forhåbentligt kunne holde mit drive oppe. Jeg vil dog også gerne have plads til andre ting i mit liv.

Jeg vil også gerne være investor/spekulant, hvor jeg hele tiden finder lovende ideer og projekter jeg kan investere i, hovedsageligt kortsigtet. Dette er nok det der umiddelbart tiltaler mig klart mest, da jeg tror det hele tiden er nyt og spændende. Jeg har dog ingen forudsætninger overhovedet for dette, og jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde. Jeg vil ikke være børsmægler.

Jeg håber der er nogle der har ideer til hvad jeg kan gøre med mit liv, og hvor jeg skal starte. Der er så mange muligheder, men jeg føler ikke at jeg kan se skoven for bare træer.

Alt input er velkommen.

Venlig hilsen

Pokerspilleren

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pas nu på når du kaster dig ud som investor.

Du har en forholdsvis stor formue den skal du passe på. Hvis jeg var dig ville jeg snakke med Thorleif Jackson. Han er den bedste til at sikre dig et godt afkast på din formue.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:57

Først og fremmest velkommen til Amino ;)

Mht. hvad du skal finde på at lave er det jo i sidste ende helt afhængigt af hvordan du er, hvad du interesserer dig for osv. 

Har du selv nogle gode ideer', og hvis du ser udover Pokeren' hvad har du så af interesser? 

Er sikker på alle herinde inklusiv mig selv har en masse ideer til nogle nye firmaer', men i sidste ende skal det jo fange dig som person, og skal være noget du vågner op om morgenen og ikke kan vente med at komme igang med. 

investor/spekulant vil nok være dumt at kaste sig ud i uden at have nogen baggrundsviden. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1770
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:00

Med de penge ville jeg nok rejse en tur ud i verden og få lidt inspiration.

Prøv noget af du aldrig har beskæftiget dig med før, som giver dig glæde og som har din interesse.

Kan være at motivationen og passionen for poker spillet vender tilbage igen efter en længere pause.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allerførst skal du have ladet batterierne op. Du skal have et lille frirum.

Du er kørt træt i noget du har været meget optaget af, og nu vil du have erstattet det med noget andet. Det er en dårlig cocktail, - og værst af alt en dyr cocktail.

At være iværksætter indebærer arbejde. Du kommer til at knokle for bukkede femører i forhold til hvad du har satset på et par ottere, - og du skal finde ind til pengenes værdi. Ellers mister du dem, lige så hurtigt som du vandt dem. Denne gang kommer de bare ikke tilbage.

Fremadrettet, - hvis du ville åbne en café. Så tager du toget til Berlin og indlogerer dig på et vandrerhjem og besøger de forskellige bykvarterer. Det er vigtigt at du kommer ud af den rytme du har haft i de sidste år.

Hvad du præcis skal lave, finder du nok ud af.

Du kan klikke på mit banner i signaturen og læse min historie. Jeg laver i dag udelukkende projekter af max 1 års varighed, - med ganske få undtagelser.

Aldersforskellen mellem os er desværre for stor til at jeg kan hjælpe dig videre, men du er altid velkommen til at vende/sparre en konkret idé med mig via PB. Det koster gratis, men jeg vil ikke være med i noget. Jeg er nemlig også så heldig at have de penge jeg har brug for.

Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Hvis jeg var dig ville jeg tage 8-10 millioner og låse dem på en højrente konto hvor de er stats sikret mod bank konkurs. Du vil kunne leve resten af dit liv på renterne så ville aldrig bruge en krone af dem.

Tag de sidste 5-7 millioner og vend dig til at det er alt hvad du ejer og kan lege med.

Som allerede nævnt så pas på med at lege investor. Der er mange svindlere der ude og de er meget dygtigere til at snyde end du er til at opdage.

Du er ung så rejs alt hvad du kan og nyd livet, og brug en million og et par år på det alene. Så har du også haft masser at tid til at tænke over det hele når du er færdig, og har fået en masse livserfaring der ikke kan købes.

Men pas nu på. Jeg har personligt set folk på din alder med en lige så stor formue kaste den væk på bare 2-3 år uden at få noget ud af den, andet end endeløse byture med limousiner og champagne til 100k hvor de har betalt alt.

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:40

Jeg er helt enig med de andre (hvordan kan man være uenig?). Du skal kigge ind i dig selv og finde ud af, hvad du - og ikke andre - er passioneret omkring. Måske et lidt alternativt bud, men du kan fx finde dig en passioncoach. Med 15M er det et greb i lommen og det kan måske sætte nogle tanker i gang hos dig.

http://pernillemelsted.com/find-en-coach/

Men der er sikkert mange andre, der kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad der er det helt rigtige for dig :-)

Held og lykke med projektet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 21:57

Velkommen til Amino :)

Som de andre siger, så er det nok ikke en så god idé at kaste sig ud som investor. Det kræver jo at man enorm erfaring indenfor "business" sådan generelt. 

Stod jeg i din position ville jeg rejse rundt i verden og finde ud af hvad man i denne store verden har behov for. Man kan evt. som der også er blevet nævnt, sætte sig selv ude af rytme. Kigger man globalt vil man lægge mærke til, at mange af de værdier vi i Europa har mangler i Asien og omvendt. Min point er, at du ikke skal forhaste dig, men i stedet for få et større indblik i hvordan verden fungere og hvilke behov den har. Når du så endelig har fundet noget du brænder for (et projekt), skal du bare give den gas! :)

Jeg er ingen ekspert indenfor iværksætteri, jeg ytre mig bare :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:00

Først af alt så skal du have en advarsel:

Brug aldrig dine penge på noget som du ikke har forstand på!

Og hvis jeg skal være lidt hård ved dig, så er du for ung og har for lidt erfaring til at have forstand på noget som helst andet end Poker.

MEN... det skal du forstå ovenstående i positiv ånd og med god mening herfra:

Sandheden er at man er kun en god investor hvis man ved hvad man gør. Og som én ovenfor skriver, så er sandsynligheden for at nogle mennesker er smartere end dig - og mere likviditetsknappe end dig - overhængende stor. Dårlig cocktail.

Hvis jeg var dig ville jeg tage en uddannelse og et job. Brug pengene til at betale din husleje og intet andet. Sørg for at brase ind af døren et sted som laver noget interessant - bed om et traineejob af en slags, eventuelt uden løn. Tæt på beslutningstagerne - tæt på toppen - og lær et metier. Er det uinteressant så find noget andet. Om det så er italienske sko, ejendomme, restaurationsdrift eller poker-software er ligegyldigt.

Du er nødt til at se hvordan virksomheder drives og handles inden du kan finde ud af at investere i dem. Ellers er der kun "private banking" afdelingen i Danske Bank tilbage, og det er en snarlig død (af kedsomhed).

Du vil blive overrasket hvor meget - eller hvor lidt - man kan opnå med 15M i dagens pengemarked. Dit vigtigste "job" er et retorik-kursus hvor du lærer at sige NEJ til alle de tosser som vil kaste sig over dig.

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:18

Hvis jeg var dig ville jeg tage 8-10 millioner og låse dem på en højrente konto hvor de er stats sikret mod bank konkurs. Du vil kunne leve resten af dit liv på renterne så ville aldrig bruge en krone af dem.

Hvorhenne er det? Den danske stat sikre da kun op til 750.000 kr? Du kan så have mange kontoer i forskellige banker, men så ryger lidt af fidusen med beløbet jo...

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)