Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan behandler du opkald fra telefonsælgere?

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er problemet. Måske nogle ordentlige bødestørrelser samt et godt logo på forsiden, som viser at man er beskyttet?

Michael

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:44

Jørgen Olsen:

Allan.:

Anders Christensen:

Hvis man ikke ønsker den slags opkald, kan man som virksomhed blive markedsføringsbeskyttet i CVR.

Ja men det hjælper ikke skulle jeg hilse og sige :-(

Heller ikke fremadrettet?

Folk der har købt ringelister tilbage i tiden som de arbejder med vil naturligvis stadig ramme ind i dig, - men det må da være et spørgsmål om tid.

Måske i løbet af mange år, men jeg tror at det er et år siden vi blev reklamebeskyttet og det hjalp ikke. Jeg tror altså også at der er mange "Google sælgere" der bruger google og så bare tager annoncerne fra en ende af. På den måde ved de jo også, at man rent faktisk bruger adwords.

Jeg har normalt mindst én og nogle gange mange telefonsælgere i telefonen om dagen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51

Hej

Kan I bruge en service, hvor I henviser til et eksternt firma til at tage sig af telefonsælgere? Lidt á la : Dit opkald viderestilles til "firma bl.a bl.a." Man har selvfølgelig aftalt på forhånd, hvilke henvendelser man kunne være interesseret i og hvilke der skal tages knapt så seriøst.

Hvis ja, hvad ville I max. betale pr. måned i abonnement for sådan en service? Hvis der er en gratis-model, ville I så bruge den?

Michael

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 10:01

Det er ofte de samme sælgere der ringer til mig flere gange i ugen. Så jeg fortæller som regel at de har ringet x antal gange på det seneste om præcis det samme og at jeg stadig ikke er interesseret.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 10:09

Til alle dem som taler for denne sag vil jeg gerne lave et lille forsøg. 

Se nu dette link klik her 

Denne side omhandler en lille butik i aalborg. 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:13

1. Hvis de er frække og/eller kalder mig ved fornavn hele tiden ("nu skal du høre, Birte, vi har et godt tilbud, Birte. Birte var det ikke noget for dig... Har du overhovedet noget at skulle have sagt, Birte?"), så er det kort process. Nej, ellers tak!!!

2. Hvis det overhovedet ikke har min interesse, får de et pænt nej tak Smile. Nogle gange tager jeg mig tid til at oplyse, at det er vores firmas politik at handle lokalt (printerpatroner, elpærer, rengøringsklude, vin osv.)

Hvis det interesserer mig bare en lille smule, fortæller jeg - som sandt er - at vi aldrig køber eller støtter noget på baggrund af en telefonsamtale, så de er velkomne til at sende et brev med posten.
- Det er der så mindre en 1 % der gør.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 10:14

Thomas Reberholt:

Til alle dem som taler for denne sag vil jeg gerne lave et lille forsøg. 

Se nu dette link klik her 

Denne side omhandler en lille butik i aalborg. 

Føler du at du ikke rigtig har fået noget ud af dette :) jamen det var skam meningen. 

Lidt som når jeg har brugt 5-10 min på at få et andet menneske til at forstå at jeg ikke ønsker. 

Rengørings midler
SEO
Adwords
Telefoner
eller hvad f de nu vil sælge.

Jeg ligger aldrig på så heller blive uvenner så kan man da håber det firma fatter de ikke skal ringe.

Lav en lov om telefon salg. Det tager sku mere tid at snakke med en telesælger end at slette en mail

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

MJ:

Jeg kan som dig ikke helt forstå den opførsel fra flere der vælger og lægge på, eller være uhøflige over for en sælger på telefonen, jeg tror de har glemt hvordan deres egen virksomhed startede, hvordan de selv fik de første kunder, og hermed mener jeg at ikke alle der vil sælge dig noget via telefonen, sidder i et telemarketing bureau.

Hej MJ

Nu er det ikke personligt, at man bliver tosset, på de sælgere, og det er heller ikke den enes skyld. Men når man har rendt efter telefonen 5 gange på en dag, og det er en spade af en sælger, så stopper humoren sq for mig.

Og det som også gør det, er at det jo ikke kun er engang imellem, men flere gange dagligt. Og det gør så at man mister sin interrsse. Og man mister så også sin tålmodighed. Og gør at det øddelægger det for de firma'er der er seriøse omkring det.

Nu ringer jeg ikke selv ud til potentielle kunder, men sender et brev i ny og næ, samt min eftertragtede kalender, som mange gerne vil have. Og det er så det. Jeg kunne aldrig finde på at ringe til en og prøve at sælge. Da firma'er nok skal finde det de har brug for. Om det så er via google eller det er via telefon bogen, netværk you name it, så er de faktisk dygtige til at finde det.

Og noget af det som der virkelig gør det useriøst, er at de ikke laver deres forarbejde. Det vil sige sætter sig ind i hvor mange der er i firmaet. Hvad det laver osv......Og når man kun er en, så er det altså useriøst at få et tilbud på en palle toilet papir. Godt nok kan jeg nyde en toilet tur eller to, meeeeen............

/Kenneth

Fra Jyllinge
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:03

Jeg bliver hyppigt ringet op af nogen, der vil sælge noget. De ringer f. eks. altid fra anonymt telefonnummer, og allerede der har jeg paraderne oppe. Nu her i aften blev jeg ringet op kl. 2030 fra et anonymt nr. Det blev naturligvis en kort samtale (både på grund af tidspunkt og det anonyme opkald).

Der er ofte "kanonsælgere" iblandt, og der gør jeg det hurtigt klart, at jeg ikke er interesseret. Jeg plejer at sige det på den måde, at "hvis du vil sælge noget, så er jeg ikke interesseret, og du må derfor hellere brugt din energi på en anden". Det gør jeg selvfølgelig i høflige vendinger.

Der er dog nogle, der ikke tager et nej for et nej, og så gør jeg kort proces. Jeg ønsker ikke at gå ind i en længere drøftelse om, hvorfor jeg nu ikke er interesseret i netop det produkt, som sælgeren nu gerne vil af med.

Så sent som i forgårs lod jeg mig dog overtale til at købe noget, selv om jeg i første omgang var afvisende. Det er noget med søgeoptimering, således at vores nøgleord altid kommer først - efter sælgerens informationer. Det viste sig at være noget, der hedder "Brancheportalen" på Erhvervsbladet. Nu er jeg spændt på, om det giver noget.

Mange hilsner

Finn Byrholt

VIP Security Service

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 01:57
Side 5 ud af 6 (57 indlæg)