Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende som korrekturlæsere - prisniveau?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent

Jeg har godt lagt mærke til, at der kan afregnes pr. ord hos bureauerne, men det synes jeg lidt er om ikke useriøst så ihvertfald en underlig afregningsform. En gennemsnitlig A4-side indeholder mellem 2.000 og 2.500 ord. 1 kr. pr. ord lyder i det regnestykke meget dyrt. Der er jo forskel på, hvor godt en opgave eller artikel allerede er skrevet, så det vil ihvertfald hos mig blive en individuel prisbedømmelse i de tilfælde hvor der skal gives en fast pris.

Michael

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej M,

 

Ideen er jo ikke ny og har virket for forskellige andre så helt galt er det nok ikke.

Du er bare nød til at tænke forretningsmodellen ordenligt igennem, der findes jo allerede en del af den slags sites (jeg er fra CBS og der er ihvertfald to)

Du skal også fidne ud af hvor du tjener penge, hvis du eks tjener 10% for at formidle er der ikke alverdens penge til markedsføring og programering, samtidig er det jo også dig der hænger på hvis de studerende ikke leverere.

Vi har selv brugt et lign firma herinde, og de leverede folk der slet ikke kunne løfte opgaven, hvorfor vi selv måtte hyre andre ind, og ham der formidlede i første omgang, kunne ikke rigtig se det var hans problem.

Ikke at det ikke kan lade sig gøre, men hvis du skal chekke samtlige leveringer er det altså et stor arbejde.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sansir

Tak for dit feedback.

Jeg er helt med på, at leveringen hænger på mig. Derfor bruger jeg kun freelancere, der er med på at der først betales af mig, når kunden er tilfreds. Dvs. betaling går gennem mig. Jeg vil kun bruge korrekturlæsere, som jeg kan stå inde for og som kan deres kram. Den lave pris skyldes, at jeg ikke har nogle udgifter til kontor mm.

De 2 firmaer du nævner frs CBS - kan du give mig navnene? Jeg synes ikke, at jeg er stødt på nogle, som udelukkende leverer korrekturlæsning (her tænker jeg selvfølgelig på netbaserede udbydere af opgaver såsom henttilbud.dk)

Michael

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Nu arbejder jeg jo med sprog til dagligt og kunne godt komme med en del råd og advarsler. Men lad mig holde mig til et par stykker

1) Være 100% obs på kvaliteten. Kan du selv tjekke dem? Send evt. en prøvetekst ud til alle ansøgere og se respons 

2)Tænk på fortrolighed; dem du hyrer ind skal underskrive fortrolighed i forhold til de dokumenter de skal korrekturlæse

3) Vær obs på at du udover at betale løn også selv skal indberette dine freelancere til SKAT ved hver udbetaling (det tager tid)

4) Vær obs på at definere "korrekturlæsning". Nogle redigerer nærmest hele teksten, nogle retter et komma og en stavefejl og slut. Hvad vil kunden have?

5) Ved at angive pris pr ord opnår du fuldstændig gennemsigtighed. Har selv brændt mig på en korrekturlæser der fik betaling pr. time. Det var en fejl - han var meget langsom! Aftal altid en cirkapris

Er ikke helt klar over din målgruppe. Var det andre studerende? JEg tror, hvi jeg må være ærlig og lidt pessimist, at  de fleste finder en ven til hjælp.

Sig til hvis du har spørgsmål

Mvh

Caroline

 

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline

Tak for det fine, lange svar.

Jeg har tænkt noget tid over min service, så jeg er helt på det rene med, hvad jeg kaster mig ud i. Det var dog nogle gode råd, så tak for dem.

Målgruppen er ikke kun studerende. Jeg ser på, hvad jeg får ind af freelancere og hvad deres spidskompetencer er. Nogle er gode til teknisk sprog, mens andre har det bedst med skønlitteratur eller tekster til hjemmesider. Det er dem, der får til opgave at sætte prisen og levere. Hvis ikke de gør det, får de heller ingen betaling. Hvad jeg vil tjene på hver opgave, er op til mig.

Michael

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror altså det bliver lidt som at køre opad bakke for dig.

Dit problem vil ikke være at finde korrektur læsere, men at finde kunder der tror på at dine korrektur læsere er dygtige nok.

F.eks. var der stavefejl i et indlæg fra en der tilbød sin og andres hjælp, hvis et firma vil have korrektur læsning, så forventer de at arbejdet er korrekt når de får det tilbage. Det jeg mener er, at en almindelig studerende ikke nødvendigvis er dygtig nok til jobbet.

De fleste større firmaer har nok deres egne korrekturlæsere, så jeg går ud fra du vil henvende dig til enkeltmands firmaer eller meget små firmaer. Men jeg tror ikke at folk der ikke kan stave åbner en virksomhed der er meget afhængig af tekster, og når behovet er der har de en i nærheden der gør arbejdet gratis. Derfor vil der være et meget lille behov for den ydelse du tilbyder og det vil give dig meget arbejde og meget lille indkomst at administrere det.

Men pøj pøj med projektet hvis det bliver til virkelighed..

 

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A

Tak for dit svar.

Jeg er jo ikke ansvarlig for at en anden trådsvarer laver en stavefejl...?

Der findes korrekturlæsere derude, som lever fint af deres ydelse. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Jeg synes ikke, at det er mere op ad bakke end så meget andet. Jeg er selv dygtig korrekturlæser, så jeg ved godt, hvad der forventes.

Selvfølgelig skal man have foden indenfor de rigtige steder og deri ligger den største udfordring, som jeg ser det.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg er nu ikke pensioneret

Alligevel tilbyder jeg dig min assistance m.h.t. korrekturlæsning, tilrettelser, omformuleringer, ordstillinger m.v..

Prisfastsættelse er en svær størrelse - skal det være timeløn, pr. side, pr. opgave eller noget helt fjerde ?

Når du nu - med tiden - får oprettet en databank med dygtige og pålidelige korrekturlæsere og når opgaverne vælter ind, er du meget velkommen til, at kontakte mig også !

Held og lykke med projektet

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Tak for at du melder ind. Du må da gerne sende mig noget info om dine sproglige evner på fokus@mail.telenor.dk. Det er aldrig til at vide, hvornår der dukker noget interessant op...

Michael

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)