Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende som korrekturlæsere - prisniveau?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tygger lidt på et koncept, hvor jeg hyrer sprogstuderende og kommunikationsstuderende til at læse korrektur. Set-uppet er, at man kan uploade en opgave, hvis man har brug for korrekturlæsning eller tekstbearbejdelse mm. Herefter byder studerende ind på opgaven med angivelse af pris - lidt ligesom Amino freelancer.

Hvilken timepris kan man som studerende tillade sig at tage set i forhold til uddannede og professionelle bureauer?

Og ville I have noget imod at bruge sådan en service?

Michael

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørte idag noget om at man kan få en inder til at lave sine lektier/stile osv. for 35 kr. !

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er super god. Men hvorfor kun studerende der er også arbejdsløse journalister og andre.

Jeg vil foreslå dig at lave en børs hvor freelancerne selv angiver deres løn.

Hvis du gør et rigtigt har din ide et stort potentiale, men jeg tror du skal tænke lidt større.

 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé og der er helt sikkert et stort potentiale.

Jeg går selv i 3.g på handelsskolen og jeg er ikke i tvivl om at der er en del fra min klasse(inklusiv mig selv), som ville benyttet dette, hvis kvaliteten var god og prisen i orden.

Angående prisen så er jeg dog lidt i tvivl om, hvor meget der ville være rimeligt at tage. Det kommer jo meget an på, hvor god kvaliteten er arbejdet er. Men hvis du kan finde en måde at fastsætte prisen i forhold til kvaliteten, så ville det helt sikkert være godt.

Som der også er andre der skriver, så vil jeg også mene at du kan udvide det til at omfatte andre personer end blot studerende. Men kan godt forstå, hvis du gerne vil starte et sted.

Men som med så mange idéer så kræver det også hårdt arbejde. 

Held og lykke! - glæder mig til at kunne benytte mig af dit produkt!

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en udmærket ide. Prisen vil variere meget fra student til student. Nogle vil formentlig være tilfredse med 120 kr i timen, men andre forlanger over 500 kr i timen. 

Hvordan vil du nå ud til dit publikum, det er nok mindst lige så centralt

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé - fortsæt og gå videre med den! :)

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil foreslå at du stiller høje krav til de studerende. Er det studerende der lige er kommet hjem fra rus-tur eller har de alle en bachelorgrad? Det er væsentligt da det er betydende for kvaliteten af arbejdet. Derudover vil Jeg mene at timelønnen aldrig bør komme over 250 kr. i timen da studerende ikke har alternativer som giver mere i løn end dette. Samtidig bør timelønnen som minimum matche de offentlige satser på 110 kr i timen. Jeg tror også det er vigtigt med meget gennemsigtighed. Så dem der ligger deres opgaver op kan få meget info om dem der retter dem (uddannelse, geografisk område, evt. studiejob og et profilbillede for tryghedens skyld)

Hvem ville få en inder til at rette en stil for 35 kr i timen? Såfremt det er en herboende inder lyder det meget billigt men hvis vedkommende ikke kan dansk lyder det pænt dyrt at få vedkommende til at skulle læse korrektur.. 

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer alle for Jeres gode - og heldigvis - positive svar. Jeg må gå videre med det ved at undersøge branchen: Hvem bruger korrekturlæsere og vil de bruge en sådan løsning. Jeg må tage fat i reklamebureauer, forlag samt andre, der tilbyder servicen for at finde ud af, om der er et grundlag.

Hvordan får jeg fat i de dygtigste af de studerende. Hvor findes de? Er det via opslag på opslagstavler eller skal jeg snakke med lærerne, som kan formidle budskabet videre?

Der skal helt sikkert indgå prisdifferneciering alt efter evner. Har overvejet, om det skal være opgaveudbyderen, som angiver prisen og så må de interessereede springe på, hvsi de vil lægge billet ind på opgaven. Opgavestilleren skal også kunne udpege den, han ønsker som opgaveløser.

Der er mange indgangsvinkler og der findes tilsvarende koncepter på andre områder. Jeg må se, om jeg kan skille mig ud på en eller anden måde.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil :

Hey.

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé og der er helt sikkert et stort potentiale.

Jeg går selv i 3.g på handelsskolen og jeg er ikke i tvivl om at der er en del fra min klasse(inklusiv mig selv), som ville benyttet dette, hvis kvaliteten var god og prisen i orden.

Angående prisen så er jeg dog lidt i tvivl om, hvor meget der ville være rimeligt at tage. Det kommer jo meget an på, hvor god kvaliteten er arbejdet er. Men hvis du kan finde en måde at fastsætte prisen i forhold til kvaliteten, så ville det helt sikkert være godt.

Som der også er andre der skriver, så vil jeg også mene at du kan udvide det til at omfatte andre personer end blot studerende. Men kan godt forstå, hvis du gerne vil starte et sted.

Men som med så mange idéer så kræver det også hårdt arbejde. 

Held og lykke! - glæder mig til at kunne benytte mig af dit produkt!

Hej Emil

Jeg troede, at studerende havde deres eget netværk at medstuderende, som hjalp dem med korrekturlæsning? Har studerende behov for ydelsen og vil de benytte sig af den, hvis prisen er iorden? Normalprisen for korrekturlæsning ligger på kr. 300,- pr. time men jeg håber at kunne få den ned på kr. 250,-.

Der er også en del pensionerede dansklærere, som er friske på at tjene ved siden af efterlønnen/pensionen, er jeg sikker på. Dem ved jeg bare ikke helt, hvordan jeg skal få fat i.

Emil, hvis du kender nogle, som er dygtige til korrekturlæsning, så bed dem lige smide en mail på fokus@mail.telenor.dk.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Så har jeg fat i den første korrekturlæser. Han har erfaring fra både forlag og som artikelskribent. Han er til rådighed for studerende til den beskedne pris af kr. 200,- pr. time (For andre: intropris kr. 225,- / normalpris kr. 250,-). Hvis det er større opgaver, giver vi en pris på det. Jeg arbejder på en abonnementsordning samt et klippekortsystem, så prøv at høre nogle medstuderende ad, om I skal gå sammen om at levere opgaver til os.

Michael

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)