Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er fandme gået for vidt med Facebook grupper & Affiliate!

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej BZR 

Bliver nød til at rette indlægget jeg skrev.

Tolkede det du skrev helt forkert, beklager :-)

Ha' en god aften

Emil Kroer 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Emil Kroer:

Hej BZR 

Ja, nu er vi jo nogle der bruger dette som en lille form for kapital indsprøjtning til nogle andre projekter. Ikke alle der er født med en guldske i røven :-)

Så at kalde mig en "iværksætter" i anførselstegn, kan jeg kun grine af.

Ha' en god aften

Emil Kroer 

Det har da ikke en skid at gøre med at være født med en guldske i røven.

Jeg tror at når alle mine udgifter er betalt, så har min familie og jeg, et mindre rådighedsbeløb end dig. 

Det handler om etik og moral.... Hmm Gad vide om de ord egentlig stadigvæk står i den danske retskrivnings ordbog???

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Trækker mig ud af debaten. 

-fortsat god aften. Smile

:o) 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Nu hvor jeg ikke er født med en guldske i røven, må jeg jo finde andre måder at skaffe mig den kapital jeg skal bruge til fremtidige projekter. Nu har jeg bare været heldig, at ramme Facebook markedet på et godt tidspunkt. Har aldrig snydt nogle mennesker, eller gjort noget som var mod folks vilje. Bare tænkt et skridt længere end andre. Smile

Skal ikke kunne udtale mig om den danske retskrivningsordbog, men en ting er sikkert alle folk der melder sig ind i de grupper, gør det jo af interesse, vi opfordrer ikke nogle til at klikke på vores reklamer eller andet. 

Så hvor vil du hen med at jeg har en manglende etik og moral?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 00:14

Emil Kroer:

Skal ikke kunne udtale mig om den danske retskrivningsordbog, men en ting er sikkert alle folk der melder sig ind i de grupper, gør det jo af interesse, vi opfordrer ikke nogle til at klikke på vores reklamer eller andet. 

Så hvor vil du hen med at jeg har en manglende etik og moral?

Det gør I jo inddirekte, ved at folk skal gøre noget, for at få lov til at deltage.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 00:19

Jeg kan sagtens følge dig Flemming, men ja, det er et hul i Facebook der inden længe bliver lukket. Vi har været heldige at kunne udnytte det så længe det varede. 

Nogle kan lide den måde vi gør det på andre kan ikke. Smile

Men som sagt, kan sagtens følge dig og det er gået meget over gevind på det sidste.

Mange unge mennesker øjner muligheden for lidt hurtige penge. 

Forsat god aften 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Handel med varepartier via Trademen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 00:24

Tak i lige måde :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer.

Det er som om at vandene er meget delt herinde, og som om at enten er folk for eller imod.

Jeg synes det virker som om at folk kommer med nogle meget stærke holdninger, uden egentlig at have styr på fakta.

Da jeg selv arbejder en del med Facebook Ads, så er jeg af selv samme årsag, en del online på Facebook. Derfor opfangede jeg hurtigt en masse af disse sider, der var i omløb.

Jeg var også selv nysgerrig i starten, og jeg oplevede hurtigt der var nogle forskellige slags. Jeg er selv meget inde i affiliate, så det var spændende hvordan de forskellige var sat sammen. Som jeg så det var der følgende slags:

1. De sider som lover guld og grønne skove, man skal bare liiiige udfylde en survey, og derefter er der intet indhold.
  2. De sider som lover en video, man skal dog udfylde en survey, og så kan man se en video (som man også kan se uden at udfylde en survey, hvis man bare klikker sig videre)
  3. De nye applikationer, hvor man skal 'dele' på Facebook. Herefter ryger man ind på en blogspot side, hvor man kan se videoen som lovet. Her er så nogle Adsense reklamer, som overholder alle Google's retningslinjer. (denne version bliver fx. brugt i Facebook.com/50shots1min

Der bliver også generaliseret ret meget, omkring disse sider. Som om at de alle er de samme. Det svarer vel til at sige, at alle affiliate-sider ikke giver nogen reel værdi, men blot er unfair og fylder pladser i Google. Det er igen forkert, nogle af dem giver rent faktisk en masse brugbar informationer for forbrugeren, og derfor er de gode at have.

Jeg ved også at det er en masse forskellige som står bag dem, fordi jeg lavede lidt research (modsat Peter Kruse fra CSIS), hvor jeg rent faktisk fandt ud af, at der var brugt forskellige affiliate-ID's på en stor del af dem. Og nej, det er heller ikke bare Emil og William som har sagt det til 4 kammerater, det er flere forskellige folk.

Min holdning er, at folk selv må bestemme hvad de vil bruge tiden til. Hele grundlaget for disse grupper/sider/applikationer er jo at folk hopper i fælden. Hvis folk selv synes det var uetisk, umoralsk osv. så ville siderne jo ikke køre rundt.

Derudover, så hvis nok folk havde noget imod siderne, så ville de jo ganske enkelt også bare blive slettet, hvis for mange anmeldte dem. Men det sker jo ikke. Derfor er der jo åbenbart ikke nok der anmelder dem?

Vi er enige i, at de sider som blot vil tjene penge, og ingen form for reel værdi videregiver til brugeren, er noget skod for alle (bortset fra ejeren :b ), både for affilaite netværk, annoncør og brugeren. Men de sider/applikationer som faktisk giver noget videre (og som er dem der bliver omtalt her i tråden), synes jeg er fair nok.

Hvis brugeren føler at de får noget ud af det, og ikke bliver tvunget til at udfylde nogle form for reklamer, så kan jeg ærlig talt ikke se problemet. Jeg har lidt den holdning at flertallet taler, og der fungerer Facebook jo helt automatisk på den måde, at hvis for mange anmelder den, så bliver den slettet. Men som også tidligere skrevet, så er det jo ikke sket.

Jeg synes bare Emil møder utrolig meget modvind her, og så længe at alle parter (Annoncør + bruger) får noget reel værdi ud af det, synes jeg det er fint.

En af de andre argumenter var at det var usmageligt at vise noget fiktivt... Tja, prøv evt. at tjek de 2000 lykkeriddere der prøver at lave et lignende stunt på Youtube, med reklamer i videoerne. Der er også nogle ret hæftige overskrifter engang imellem, så ejeren af videoen håber at få en masse Adsense klik.

Jeg håber at det gav jer allesammen lidt mere indsigt i, hvordan det hele fungere. For det virker som om der var lidt tvivl omkring hvordan det hele var.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:55

Casper Blom:

...så længe at alle parter (Annoncør + bruger) får noget reel værdi ud af det, synes jeg det er fint.

Hej

Problemet er bare at alt for mange af disse sider ingen reel værdi skaber, hverken for brugerne eller de annoncører, der får værdiløse kliks og leads. De klik og leads er udelukkende skabt for at en bruger kan opnå noget (ligesom f.eks. pointsider). Ingen annoncører vil betale for det. Problemet er bare at de ramte annoncører ikke ved at det sker.

Hos Partner-ads er det ikke tilladt at anvende klik-programmer i Facebook-grupper/-sider o.l., da der som sagt i langt de fleste tilfælde ingen værdi skabes. Derudover spærres der også for adgang til lead-kampagner for disse sider hvor kvaliteten af siden/gruppen er lav.

Jeg har set rigtigt mange af disse sider, og nogle personer har desværre ingen moralske skrupler når de lokker brugere til klik/leads.

Der findes dog også gode Facebook-sider/-grupper, som skaber en reel værdi i.f.a. salg til annoncører. Disse sider har nok en større fremtid...

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)