Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et indlæg om at gå fra kontanthjælp til at blive selvstændig....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er desværre på kontantjjælp grundet længerevarende sygdom.....

Har fået noget nyt medicin og har fået det så meget bedre.....

Var i banken idag og høre om muligheder for hjælp til opstart, af eget indretningsfirma og butikslokale hvor jeg kan gå og sætte møbler i stand, men han vil ikke hjælpe idet vi har et lån på 30 000 kr i banken, derudover har vi forbrugslån på 10. 000 kr.

Skal jeg finde mig i dette?

Eller finde en anden bank der vil lægge vores dyre forbrugslån om og hjælpe mig igang eller er det helt urealistisk????

Der må da være en mulighed for mig at komme ud af det offentlige system???

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:45

Svært at svare på Lone, når vi ikke kender din økonomi.

Man må formode banken har vurderet jeres/din økonomi , og ikke fundet den god nok til et lån.

Om du skal finde dig i det ? - Ja banken vælger jo selv hvem den vil låne penge, så det er du nok nød til Smile

Du kan/skal selvfølgelig forsøge dig hos andre banker - der er frit valg på alle hylder - men forvent dog et meget tungt lånemarked - desværre.

Et lønmodtager job - og så drive dit firma ved siden af som hobbyvirksomhed i starten, for at se hvordan det går , er nok en mere realistisk mulighed.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 18:48

Tak for svaret......

Vi har indtægter på 24. 000 kr om måneden og udgifter for 11.000 det giver os et rådighedsbeløb på 14.000 kr.... dette selvom jeg er på kontanthjælp.....

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 18:53

Det er dejligt at høre at du nu har fået det bedre.

Nu bliver jeg så nødt til at være en gammel kedelig mand, men jeg mener det godt ;-)

Du skal spørge dig selv om du har råd til at låne.  Der er jo ikke nogen garanterede indtægter ved at åbne sin egen forretning, men lånet skal betales og der skal mad på bordet og tag over hovedet. Det ved du selvfølgelig godt, men nu sagde jeg det højt.

Du er jo ung, og hvis jeg var dig ville jeg få bragt disse lån ud af verden først. 40.000 kr. er mange penge for dig og din kæreste,  - men bestemt ikke noget umuligt mål.

Jeg mener at kunne huske at din lyst til omgang med andre mennesker svinger lidt, men ville det ikke være muligt at du og din kæreste måske fik en rengøringsplads, på et kontor efter lukketid. Der har man typisk nøglerne, og bestemmer selv tidspunktet. Så kan man stadig have lidt frihed. Indtægten kunne gå på din kærestes CPR nummer. Det er et lavlønsområde, men bare 3.000 kr. udbetalt pr. måned ville gøre en stor forskel i jeres situation.

Michael 

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 18:59

Takker for svar....

Har været indlagt i en uge og er startet ny medicin.... den har gjort mig meget mere udadvendt og virker rigtigt godt.....

Har snakket med en masse mennesker odag i venteværelser og så videre, mit liv er drejet om på en tallerken.....

Men måske et deltidsjob i en boligforretning og så tjene lidt til dagen af vejen....

Og så tjene lidt op og sparer og opstarte en webshop til at starte med....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:05

Lone71:

Var i banken idag og høre om muligheder for hjælp til opstart, af eget indretningsfirma og butikslokale hvor jeg kan gå og sætte møbler i stand, men han vil ikke hjælpe idet vi har et lån på 30 000 kr i banken, derudover har vi forbrugslån på 10. 000 kr.

Kunne du ik gribe det hele an på en lidt anderledes måde?

Du kan godt lide at indrette lokaler osv, så hvorfor ik fokusere på det til at starte med? Er en fancy butik mm nødvendigt?
Du kunne jo sidde hjemme og indrette lokalerne via din PC, og så går rundt i byen eller andre byer, og finde spændende produktion og inspiration...

En butik er en dyr fornøjelse, især hvis man ingen penge har. Den koster mdr. efter mdr. efter mdr. penge, og der er ingen garanti for stort salg.

Så i stedet for at gå efter hele drømmen fra starten af, så kunne du jo realisere indretningsarkitekt delen i starten, og altid udvide siden hen.
Og du kunne sikkert supplere dette arbejde op med et "fritidsjob" et eller andet sted. Så er der i hvertfald mad på bordet hverdag ;D

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 19:23

Har allerede haft et online indretningsjob som bliver modregenet kontathjælpen......

Så muligheden er der......

Og så gå og sætte lidt møbler i stand herhjemme og sælge

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:37

Nu skal jeg nok passe lidt på hvad jeg siger.. Men - har du været hos kommunen..? Når du er på kontanthjælp MENER JEG AT HAVE HØRT.. At der er en mulighed for at låne gennem kommunen.. En eller anden form for mikrolån, - det KAN være at denne ordning kun er for indvandere, - men det er da værd at prøve.. For ikke så længe siden var der en artikel i min lokalsprøjte om en kvinde at anden etnisk oprindelse, som var startet som frisør på denne måde..

Måske kan du ikke låne, så du kan gå "all-in" med alle din planer, - men så må du starte i mindre målestok.. Du skal nok have noget med på skrift fra banken om at de har afslået din ansøgning.. Men du kan da starte med at ringe og forhøre om muligheden, - hvis det nu ikke ER noget alternativ, - og som kontanthjælpsmodtager og måske netop raskmeldt efter en længere sygemelding, bliver det nok "op af bakke" for dig..

Men jeg krydser alt hvad jeg kan for dig...:)

Held og lykke/ Ulrik

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:40

Med "op af bakke" mente jeg - i bankerne, mht. at låne penge..;-))

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 21:48

Ja kassen er lukket i hos banken......

Ved ikek helt hvordan jeg skal gribe det hele an.....

Måske jeg bare skulle henvende mig i en indretningsbutik og ige jeg læser til indretningskonsulent om de kan bruge mig og så tjene lidt til dagen af vejen og købe lidt gamle møbler som jeg sælger på min side???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)