|
Jeg arbejdede i en virksomhed hvor vi producerede et stykke software for en amerikansk distributør. Vi leverede et godt stykke arbejde, der blev en økonomisk succes, men undervejs i processen blev der foretaget store ændringer hos vores distributør, hvilket endte med at vi fik en ny kontaktperson derover (i USA). Da vi skulle til at have betaling (andel af salget) opstod der pludseligt uenighed om ordlyden i vores kontrakt, som vores nye kontaktperson prøve at udnytte. Resultatet blev at vi ikke fik udbetalt en brøkdel af det vi havde regnet med (de ville først betale os efter XX tusinde solgte kopier) og vi havde ikke råd til at tage en retssag i USA på daværende tidspunkt. Det endte med en konkurs og jeg har svært ved at se hvorledes firmaet kunne have gjort det anderledes, medmindre vi havde ansat en advokat til at tjekke vores advokat - men fejl kan ske, selv for kompetente folk man stoler på.
|
Peter - Revisor:Jeg taler slet ikke om besvigelser...men jeg vil påstå, at man altid selv er skyld i,
når noget går galt.
Ja..har set og ser mange tilfælde, og det er ikke et tilfælde, hvor den "uheldige" kan sige.
Det er ikke min skyld/Det er de andres skyld.
MvH
Peter
Ikke fordi jeg vil blande mig, men jeg tror næppe mange af Roskilde Bank kunderne er helt enig med dig Peter.
Tonny
Bliv gratis medlem