Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal prisen på mit software i udlandet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har oprettet en salgsafdeling i udlandet (Bosnien) og skal sælge vores software dernede. For at gøre det simpelt, i Danmark koster vores software 1000 kroner (ikke den reellle pris, men det er nemt at regne med). I udlandet har de ikke råd til at betale dette, virksomheden dernede skal forhandle vores software, det er vores virksomhed og de får softwaren gratis af os (det er vores firma).

HVordan beregner jeg prisen på varen i udlandet i deres lokale valuta?

/Brian

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:48

Er det noget der sælger godt her hjemme for så vil jeg da gerne begynde at lave noget import til Danmark af dit produkt. 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:50

Jeg tror det er farligt for dig at sælge det billiger, har set andre gøre det samme og de fandt hurtigt ud af at sælge dem her hjemme meget billiger 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:51

@Thomas: Hehe, ja det er så det andet problem :-)
Vores forhandlere er godkendte til kun at sælge på deres lokale markeder, men ja, der kan potentielt opstå et problem...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:52

Problemet er at herhjemme koster det ca 15k (½ månedsløn) dernede vil en ½ månedsløn være ~2000 kroner. Det er jo el forskel, alternativet er at vi ikke kan sælge vores produkt, da det er for dyrt... det er også et problem...

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:50

Det er farligt at differencere så kraftigt i informationsteknologi. Problemet er at det jo kan overføres nemt og let i ethvert medie. Du kan ikke helt regne i det med månedsløn, for fordeling i forbrug kan være meget, meget anderledes. Jeg bor selv i et udviklingsland så kan godt være med her.

Er det et produkt til virksomheder eller til private? En form for licens aftale kan vel bygges specifikt henvendt til landet.

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:10

Som skrevet, så kan det være risikabelt at sælge software til forskellige priser i forskellige lande, da der jo ikke er meget der forhindrer folk i at simpelthen købe hvor det er billigst.

Men...

Hvis det i bosnien kun er tilgængeligt på bosnisk, så burde der vel ikke være nogen problemer med at have forskellige priser ?

Teoretisk set så vil danskere stadig kunne købe det på bosnisk, men det burde vel ikke være et udbredt problem.

/Larholm

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 07:34

Kan man forestille sig at forhandlerene af vores software "forpligter" sig til kun at sælge indenfor deres område (land). Det eneste andet jeg kan komme i tanke om jeg kan gøre er at "brænde" noget ind i det software de får som kun kan koble på en bestemt server eller noget...

/Brian

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 07:58

Hej vi går med samme problem stilling, man da vores software er Saas er det s.flg meget lavere beløb vi snakker. og derfor er problemet ikke så svært.

jeg vil også mene at noget pris diffrancering vil være ok.
men jeg kan godt se udfordringen i at softwaren koster 15k i dk med 2-5k i udlandet.

alternativt kunne du overveje at lave en anden licens form i bosnien, her tænker jeg at man kunne kører evt evter noget det liner SaaS(istedet for stort beløb en gang så et meget lavere beløb løbende i den tid softwaren bruges)

Det man normalt gør for at udregne prisen på et sådan produkt er at sige den normalepris trukket ud over en periode(alt tid kunden er hos dig efter perioden er det du vinder på modellen)

på den måde er det sværer for DK kunder at gennemskue at prisen er "lavere" og det vil være umuligt at importere din software.

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:29

Hej Brian

Er der evt. et konkurrerende produkt i Bosnien, som I kan sammenligne jeres produkt med? Det kan give jer et første bud på, hvad I kan tage i pris dernede. Hvis jeres produkt er bedre (f.eks. i form af mindre administration eller lignende), kan I tillade jer at tage tilsvarende mere. Sparer man X timer om ugen, vil kunderne jo i teorien betale op til ”X * timelønnen i Bosnien” mere for jeres produkt

En eller anden form for månedlig licens, kunne være en måde at undgå parallelimporten på. Alternativt kan I overveje, om der er moduler i softwaren, som I kan skære væk i det bosniske produkt. Måske er der noget, som er værdifuldt for (større) danske virksomheder, men som bosniske virksomheder godt kan undvære – lidt som Intel har forsøgt det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)