Jeg har en uges tid gået med en ide om at bruge min Skype til noget fornuftigt. Jeg er tidligere skolelærer, og har undervist børn, unge i mange år. Så det vil være oplagt at lave noget undervisning el.lektiehjælp via Skype. Ideen er i grove træk, at udbyde enten regulær undervisning, eller lektiehjælp via Skype. Der er et marked for professionel lektiehjælp. Der er websites i DK, som udbyder det i stor stil. Så-børn lærer ikke nok i skolen i dag ift de krav de vil møde efter endt skolegang (udd, job o.l.) Der er altså et marked og et behov for det i DK. Det rejser nogle praktiske problemer at lave sådanne Skype-seancer. Betalingen? Hvordan har I andre ordnet det smartest? Det bliver selvsagt lidt vanskeligt at kikke med over skulderen i elevens bog, som du kan ved normal lektiehjælp, men det er måske bare lidt behændigkeit, der kan løse det? Jeg kan se nogle spændende pespektiver i at benytte Skype, eller andet webcam, til normal undervisning af måske 1-3 elever ( eller måske flere) , og på den måde dække det behov der er for ekstra undervisning til mange børn og unge i skolesystemet. Man kan kalde det en Skype-skole, som fremover vil supplere den almindelige undervisning. Hvad er dn mening om ideerne og visionerne? Har du erfaring med at tjene penge via webcam (rådgivning, undervisning o.l.) så giv dit besyv med. Flemming
|
Hvis vi skal holde det lidt visionært, så kunne du lave en hjemmeside med kortbetaling og så kunne man booke tider i en online kalender.
Mere lavpraktisk kunne man sende et girkort der dækker x antal timers undervisning, sammen med de tider der er aftalt udformet som et skoleskema.
Min mening er at Skype ikke lever op til de krav jeg ville stille til lektiehjælp. Danmark er ikke større end jeg kan finde personer der giver lektiehjælp i RL.
Michael