Højst overraskende har TDC sendt gratis mobiltelefoner ud til alle de kunder der nåede at bestille en Nokia 2690 til 0,- kr. inkl. fragt. Spørgsmålet er om det hele er så automatiseret, så telefonerne bare bliver sendt afsted, eller om TDC har valgt at æde tabet for ikke at tabe ansigt og istedet have en række yderst tilfredse kunder? Havde det været samme resultat hvis der var tale om iPhone 4 eller HTC Desire HD? Var den gået i din webshop, eller havde du tacklet sagen anderledes? |
Jeg tror man er nød til at "æde lorten", -selvom det iht "købeloven" vel kan forsvares med at kunden ikke har handlet i "god tro", -altså at 0 kr. incl fragt er en urealistisk pris.. Men hvis TDC havde forsøgt - og sikkert fået ret i en evt retssag, -så havde det givet en hulans masse dårlig medieomtale, - så vurderingen har sikkert været, at det vare bedre at tage den bet med sig, -og få en flok glade kunder, fremfor det modsatte og masse dårlig omtale...
Og jeg havde også gjort det, - det modsatte bliver hurtigt for dyrt tror jeg, på den lange bane..
vh/ Ulrik