Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var den gået i din webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Højst overraskende har TDC sendt gratis mobiltelefoner ud til alle de kunder der nåede at bestille en Nokia 2690 til 0,- kr. inkl. fragt.

Spørgsmålet er om det hele er så automatiseret, så telefonerne bare bliver sendt afsted, eller om TDC har valgt at æde tabet for ikke at tabe ansigt og istedet have en række yderst tilfredse kunder? Havde det været samme resultat hvis der var tale om iPhone 4 eller HTC Desire HD?

Var den gået i din webshop, eller havde du tacklet sagen anderledes?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:55

Jeg tror man er nød til at "æde lorten", -selvom det iht "købeloven" vel kan forsvares med at kunden ikke har handlet i "god tro", -altså at 0 kr. incl fragt er en urealistisk pris.. Men hvis TDC havde forsøgt - og sikkert fået ret i en evt retssag, -så havde det givet en hulans masse dårlig medieomtale, - så vurderingen har sikkert været, at det vare bedre at tage den bet med sig, -og få en flok glade kunder, fremfor det modsatte og masse dårlig omtale...

Og jeg havde også gjort det, - det modsatte bliver hurtigt for dyrt tror jeg, på den lange bane..

vh/ Ulrik

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik - mensbasic.dk:
Jeg tror man er nød til at "æde lorten", -selvom det iht "købeloven" vel kan forsvares med at kunden ikke har handlet i "god tro", -altså at 0 kr. incl fragt er en urealistisk pris

Har man nu også det som kunde, når man køber en mobiltelefon. De sidste 10 år har det jo nærmest være  umuligt at finde et mobilselskab som ikke netop tilbyder mobiltelefoner for 1 kr. Hvor den reelle udgift ligger i alverdens underlige handelsbetingelser og abonnementer.

Jimmy

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 20:12

Jeg ved det ikke - jeg er i tvivl,  -og så derfor jeg formulerer det som jeg gør "det kan VEL"..;-))) Og jeg er helt sikker på TDC har gjort sig samme overvejelse, og har denne "gråzone" ladet komme kunderne tilgode...;-))

vh/ Ulrik

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:16

I tror ikke at det er fordi det hele kører automatisk? Jeg ved at de har fået nyt lager, hvorfra de sender både til butik og online. Men igen det er mærkeligt hvis der slet ikke er et rigtigt menneske med i processen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:24

Den var gået i min webshop ;-)

Prisen for manuelt at skulle behandle ordrerne, betale leverandøren for udstedelse af kreditnota, samt ikke mindst den sagsbehandling eventuelle kunder måtte have krav på jf. de klagemuligheder der findes, ville få mig til at træffe beslutning om at ordrene skulle ekspederes normalt.

Michael

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:00

Nicolaj Thomasen:

Var den gået i din webshop, eller havde du tacklet sagen anderledes?

Først og fremmest kan du være sikker på at den ikke var gået, hvis det havde været iphone. Ikke så meget pga. beløbet, men pga. den ballade der ville blive med Apple efterfølgende. Det er en meget speciel aftale der er indgået parterne imellem, så det ville ikke ske.

Spørgsmålet er om det ville være sket med HTC, eller en anden dyr telefon. Jeg tror det kommer an på situationen.

I dette tilfælde er det en ekstremt billig telefon, og der er nok begrænset hvor mange der har bestilt den, da det heller ikke er en specielt  populær telefon. Mit bud er - og det er kun et bud - at der nok ikke er røget mere end max. et par hundrede stykker afsted.  Og det er udelukkende pga. reklamen på Amino. Det er nok også denne "reklame" der har stoppet salget igen Så det er en omkostning på ca. 50.000 - 100.000kr.

Det beløb tror jeg er for småt til at det kan svare sig at gøre det store ud af. Hvis de har lokaliseret at der er en del købere fra Amino, kan det også - men det er ikke sikkert - have været inde i overvejelserne, at det er et stede man annocerer, og derfor ikke har lyst til at få dårlig omtale, pga. småting.

Men på spørgsmålet om det var gået i min shop (når den kommer) så er svaret: Måske.

Det kommer helt an på beløbets størrelse, og omfang. Har en enkelt person siddet og hamstret voldsomt ind på en fejl ville jeg sige nej. Er der nogen der har købt hvad man kan forvente de ville have gjort hvis min fejl ikke var opstået, ville det sandsynligvis bare køre igennem. Om ikke andet så for den gode omtales skyld :o)

Men det afhænger helt sikkert af beløbet.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)