Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO plus

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile Hej alle aminoer & SEO eksperter !

WinkJeg har nedenfor lavet et par links som jeg håber virker.

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=R%C3%85D+%26+MAL&aq=f&oq=

http://www.raad-mal.dk/

http://www.mediadirekt.dk/malerarbejde_slagelse_raad-mal

http://www.mediadirekt.dk/erhvervsmaling_slagelse_raad-mal

Det er til disse jeg vil spørge om nogle ting, og gerne uddybende med andre forklaringer m.m.

Er denne form for SEO+ lovlig ?

Gavner det ens egen hjemmeside (www.raad-mal.dk)

Det er en forsøgsperiode på 8 uger. Hvis denne ophører hvad så ? Eller er man forpligtet til at fortsætte, for hvis man ikke fortsætter efter 8 uger. Kan man ryg nedad i Google ?

Opfattes det som double contents ?

Er det lovlig og kopier andres hjemmesider, inkl. dsesign, copy rigt m.m.

Jeg mener at der i tidligere tråde har været omtalt "fænomenet".

Firmaet kalder det supplement sider, og ikke skyggesider. Er det korrekt ?

Og temmelig sikkert masser af andre forhold m.m.

I må meget gerne fyre løs. Og som I kan forstå er jeg ikke fagkyndigt på området. Men de nuværende "placderinger" er opnået på ca. 2 uger.

Søgeordene der er anvendt kan I se i bunden af siden. Og teksten fremgår i forhold til de enkelte søgeord på diverse side beskrivelser, som er diffienteret fra egen hjemmeside.

YesPå forhånd tak for jeres svar.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:58

Uden at tale om nogen specifikt kan jeg anbefale, at man altid googler eventuelle kommende leverandører på deres firmanavn. Så kan man altid se, om det der dukker op er godt eller skidtCool

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 01:01

Enig som du og andre kan se hedder firmaet Mediadirekt.

Men det er vel også sådant at uanset hvad der ses i Google m.m. skal alle vel have en chance, og en sag har også altid mindst 2 sider. Kender det bla. også selv fra anmeldhåndværker.

Ib Abildgaard

www.raad-mal.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Mange spørgsmål - vi tager dem et af gangen:

Er denne form for SEO+ lovlig ?

Ja - der er ikke umiddelbart nogen love i Danmark, der regulerer søgemaskineoptimering udover de love, der gælder for alle. Og der er intet strafbart i denne form for SEO.

Gavner det ens egen hjemmeside (www.raad-mal.dk)

Nej - på ingen måde.

Det er en forsøgsperiode på 8 uger. Hvis denne ophører hvad så ? Eller er man forpligtet til at fortsætte, for hvis man ikke fortsætter efter 8 uger. Kan man ryg nedad i Google ?

Da du ikke får nogen placeringer ud af det, mister du heller ikke noget. Det er ejeren af den pågældende hjemmeside, der evt. opnår placeringer, og ejeren i dette tilfælde er jo Mediadirekt og ikke dig.

Opfattes det som double contents ?

Nej - det er ikke duplicate content, da de vælger at vise dine sider i en iframe, og de har sat "noindex" på.

Er det lovlig og kopier andres hjemmesider, inkl. dsesign, copy rigt m.m.

Nej - naturligvis er det ikke lovligt medmindre de har fået lov til det af dig. Og det må vi jo antage, at de har? 

Firmaet kalder det supplement sider, og ikke skyggesider. Er det korrekt ?

Der er ikke noget vedtaget navn for den slags sider umiddelbart. Det tætteste er nok doorway pages. Men uanset navnet de kaldes er det en skidt ide.

Du spørger om råd generelt. OK - hvorfor optimerer du ikke din egen hjemmeside, så det er den, der får gode placeringer i stedte for at betale for, at et andet firma ejer placeringerne? Din egen hjemmeside er meget, meget langt fra at være søgemaskineoptimeret, så der er masser, der kan gøres. Og når det er på plads, er det DIG, der ejer dine placeringer og ikke et andet firma, du skal betale hver måned for at beholde trafikken.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 05:42

Niels Tybjerg:

Uden at tale om nogen specifikt kan jeg anbefale, at man altid googler eventuelle kommende leverandører på deres firmanavn. Så kan man altid se, om det der dukker op er godt eller skidtCool

Godmoren!

De er gode til at benytte gogle translator: http://blog.mediadirekt.dk/index.php/2010/04/fastflip/

Jeg tror en klog malermster vil se sig sig om efter andre muligheder Geeked

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:12

YesBig SmileTak til foreløbige bidragsydere.

Derudover har jeg tilsendt Thomas en PM.

WinkMen øvrige kommentarer fra diverse eksperter er også stadigt meget velkomne.

På forhånd tak.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

Hej Ib!

Hvilke søgeord er det, virksomheden forsøger at sælge optimering for?

Grundlæggende er jeg helt enig med Rosenstand. Det er en rigtig skidt idé at betale for søgemaskineoptimering af ens eget indhold på andre folks domæner.

Særligt fordi alt tyder på, at alle kunder -- eller mange -- ryger på samme domæne.

Hvis jeg var Google, ville jeg ikke bryde mig synderligt om approachet, som man kunne argumentere for tangerer spam.

Er det ulovligt? Nej.

Er det i strid med Googles retningslinjer for Webmastere? Højst sandsynligt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:34

Hej Kasper & andre !

Det er de 8 ord/sætninger, der står i bunden af suppl. siden: Maler Slagelse | Malermester Slagelse | Malerfirma Slagelse | Malerarbejde Slagelse
Malertilbud Slagelse | Billig maler Slagelse | Erhvervsmaling Slagelse | Opsætning af tapet Slagelse

Er også for mig og se rimelig indekseret på nuværende tidspunkt og kommet godt op i Google. Hjælper bare ikke meget når de formodentlig forsvinder igen, når "forsøgsperioden her i uge 46 udløber.

Og også det med hensyn til DC.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 23:54

Hej Ib

Vi har talt en del sammen og forstår ikke helt du falder for det tilbud der bliver omtalt her. Slet ikke når det også er blevet debatteret en del her på Amino.

Du er velkommen til at benytte dette link for at få oplyst de placeringer du har på din egen side.

www.spotitonline.dk/soegeord

V.H

Carsten

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:07

Big SmileHej Carsten !

WinkTak fo dit svar og dit links, som jeg vil afprøve når tiden er til det. Det har jo lige været momsafregning her til aften.

Bare "rolig" jeg er ikke faldet for et tilbud, men med i et "forsøg" på 8 uger. Ja jeg "kender" firmaet fra debatter herinde på Amino. Men "alle" skal vel også have en chance ?

Statestikker og rapporter er måske også gode men siger ikke alt ???.

Eksempel afvisningsprocent på ens hjemmeside. Mange vælger at klikke bort og ringe istedet, altså højere afvisningsprocent, noget skidt statisk, men måske godt for fimaet - konverteringen op.

Hvilke garanti har man også for at de valgte søgeord/sætninger er dem som kommende forbrugere bruger for at finde ens ydelser ???

SEO ???? - jo jeg synes det er svært, og temmeligt sikkert også masser af "klamphuggere" injdenfor denne branche i lighed med det som nogle påstår også findes indenfor håndværkere. 

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)