Der er en del emner om at ophøre sin virksomhed, men kunne ikke rigtig finde det jeg søgte.
Jeg er blevet snydt for en del penge af en udlandsvirksomhed, og pga. det må jeg lukke min virksomhed på og på dagpenge - desværre. Banken ville ikke være med til at finansiere 2 måneder (50000 kr), så jeg må lukke)
Jeg har logget min ind på virk.dk, og lave en ændring. Mine spg er som følgende:
Jeg er en enkelmandsvirksomhed - er det nok at "bare" ophøre moms?
Er virksomheden så bare ophørt?
Jeg vil gerne ophøre virksomhed pr. 17/10-2010 - men jeg kan kun ophøre pr 30/9 eller 31/10... Er der ingen muligheder for at lukke den per 17/10?
Grunden til den 17/10 er, at jeg har haft udgifter (med moms til og med den 17/!0), men pga. dagpenge. Men pga. dagpenge (3 ugers karantæne) så har jeg ikk råd til at sige den 31/10...
Jeg har desværre ikke de svar du søger, men håber det er okay jeg spørger lidt ind til om det er gennemtænkt mht. lukninigen? Har du prøvet at lave en alternativ liste til hvordan du kommer over tabet? Hvis du blot vil lukke for at skaffe en indtægt (dagpenge), så tænker jeg.. kan de penge privat ikke findes andet sted? Så du kan beholde din drøm, som jeg formoder din virksomhed er? Kan du ikke prøve at finde din stædighed frem og sige at én skurk ikke skal ha' succes med at ødelægge min drøm?
Har du snakket med din A-kasse om datoen for afmeldelse af virksomheden er afgørende for at modtage dagpenge? Jeg vil tro at det er nok at skrive under på en "tro og love erklæring"
Det gik faktisk godt inden de ikke ville betale - eller retter sig, deres økonomiske situation gjorde, at de ikke kunne betale mere...
Jeg arbejder som Interim Partner Manager for software virksomheder, og denne kunde betød, at jeg kun arbejde med dem, og derfor den eneste kunde. De sidste tre måneder har jeg været uden "løn", og nu siger banken nok snart stop.
Derfor situation - jeg er igang med nogle forhandlinger, men det tager nok 2-3 måneder endnu, inden der vil være indtægt igen...
Det mener jeg bestemt ikke at man kan, når man har haft virksomheden på fuld tid. Har du haft en lille virksomhed samtidig med fuldtidsansættelse, er det en anden sag.