Jeg er i gang med at forbedre og ændre min linkprofil.
Der sker jo en del i algoritmerne på søgemaskinerne for tiden, så det kan være svært at se sammenhængen i det arbejde man gør, når det man måler opimod også ændres.
Jeg har konstateret at mine søgeord forbedredes da jeg fjernede min url på Amino debat indlæg, har i været ude for noget lignende eller er det et sammenfald.
Jeg har nu genindsat min url på Amino debatten og er nu rykket et par pladser tilbage på søgeordene stadigt sammenfald af andre ændringer ?
Det er svært at sige noget om, medmindre du absolut ingenting andet har gjort ved din side i længere tid. Det er fristende i SEO at tro at noget man lige har gjort et forklaringen på bevægelser i Google, men ofte er det forkert.
Et eksempel:
Du har haft et link fra en anden side. De har fjernet linket for 10 dage siden. I går sætter du Amino links på igen. Google cacher så i går samtidig den side hvor dit link tidligere var. Det betyder du har et link mindre i dag og derfor falder du i rankings, men det kan se ud som om det er Amino linket der gør forskellen.
Jeg tror bestemt ikke det skader med et link fra Amino.
Jeg har set en forbedring i mine resultater efter at have slettet links fra blogs uden pagerank. Jeg er sikker på Google har ændret måden de værdisætter links på, og det tager nok et stykke tid før diverse seo folk har gennemskuet hvad der sker. Mit råd til alle er dog at satse kraftigt på kvalitet frem for kvantitet.
Jeg har set en forbedring i mine resultater efter at have slettet links fra blogs uden pagerank.
Ser i det lys, så synes jeg at alle burde linke fra diverse PR0 blogs til deres konkurrenter. Det må jo med ovenstående udsagn betyder at disse konkurrenter tilsidst ryger ud af google.
Mvh
Jesper
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Som en tilføjelse kan jeg sige at jeg aldrig har sagt man ryger ud af google, blot at jeg havde set en forbedring i min placering efter at have slettet en bestemt type af links. Og hvis du ikke i forvejen vidste det så er 0 også en pagerank.